Suunnitteilla olisi viikon mittainen matka elokuulle, joten kyselen täällä tuoreita kokemuksia ko. kohteesta?
Kreikassa on tullut käytyä muutaman kerran, mutta Italia on ihan uusi kohde. Joten millainen hintaluokka ravintoloissa? Onko minkälaisia liikkeitä esim. kosmetiikkaa, muoti? vai onko vain turisti krääsää?
Ja mitä siellä voi tehdä? Kulkeeko paikallisbusseja muihin kyliin?
Yritin vanhemmista kirjoituksista lukea, mutta matkablogit ja muut oli jo hävinnyt.
Ja jos joku osaa verrata kohdetta kreikkaan niin helpottais kun itsellä tosiaan kokemusta vaan kreikan matkailusta.
Kiitos jo etukäteen sille joka jaksaa kertoilla kokemuksiaan :)
Alghero Sardinia
2
1592
Vastaukset
- sardiniaan
Alghero on oikein mukava kaupunki. Kävin siellä viime vuonna. Ihmiset eivät tyrkytä samalla tavalla kuin joissain Kreikan kohteissa, esim. Rodoksella. Hintataso ei ole erityisen halpa joten
kannattaa käydä syömässä paikallisten suosimissa paikoissa joissa hinnat ovat halvempia. Hyvää ruokaa, mahtava ranta ja mukavia ihmisiä. Suosittelen lämpimästi! - Both-and
Sardiniaa en tunne, mutta Sisilia ja pari manner-Italian kohdetta ovat tuttuja. Italialla ja Kreikalla on olemuksessaan selvä ero. Pidän Kreikkaa ja kreikkalaisia jotenkin maanläheisempinä verrattuina itsetietoisiin italialaisiin. En missään tapauksessa moiti italialaisia ylpeydestä, mutta vaatimattomuus on heistä melko kaukana. Ehkä katselen italialaista katuelämää mieluummin juuri tuon tyylin vuoksi...
Molemmissa maissa olen saanut erittäin ystävällisen kohtelun. Turismi on Välimeren alueella niin tärkeä elinkeino, että matkailijoita palvellaan hienosti, ei matelemalla tai nuoleskelemalla vaan asiallisesti ja ammattitaidolla.
Italia on kautta linjan Kreikkaa kalliimpi matkailumaa, mutta eipä se viikko ketään konkurssiin vie, jos haluaa tutustua esim. Sardiniaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992094
- 1341168
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21815- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34741ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46557- 9532