Kun koulutusrahasto poistaa tukipäätöksen ja maksattaa ehkä takaisin osan tai kaikki maksetut aikuisopintotuet, niin eikö silloin yliopisto-opiskelukin ole sivutoimista ja on oikeus työttömyysturvaan? Vai meneekö työttömyysturvakin samalla, kun työttömyysturvan muutoksen hakulautakunnan tekee asiasta virallisen päätöksen?
Koulutusrahasto poistaa maksetun tukipäätöksen...
2
103
Vastaukset
- ellinkellin
Sivutoimista yliopisto-opiskelua ei oikeastaan ole olemassa. Paitsi avoimessa yliopistossa.
Minun opiskelua yliopistossa ei katsottu sivutoimiseksi, vaikka olin koko opiskelun ajan ollut säännöllisessä päivätyössä. Työn loputtua en saanut työttömyysetuuksia ennen valmistumista.
Kokonaan eri juttu taas on, että kuitenkin opintotuen saamiseksi vaaditaan määrätty määrä opintopisteitä vuosittain. Sivutoimista opiskelua ei tueta. - niintain
Ihan tarkkaan en saa selvää, mistä aloittaja puhuu. Onko aikuisopintotukea maksettu perusteettomasti ja sen takia se perittäisiin takaisin? Vai onko opiskelu tuloksetonta ja tuen maksaminen lakkaa sen vuoksi?
Onko yliopisto-opiskelu sivutoimista vai päätoimista, ei riipu siitä maksetaanko aikuisopintotukea vai ei, vaan päinvastoin. Aikuisopintotukea ei makseta sivutoimiseen opiskeluun.
Työmarkkinatukea taas ei makseta päätoimisesti opiskelevalle. Yliopistossa opiskelu on tavallisesti päätoimista, mutta opintopisteitä on myös kerryttävä, jotta (aikuis)opintotukea maksetaan.
Oikeudettomasti saatu opintotuki peritään takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1042210En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222201- 482053
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131462Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 301376
- 951151
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201056- 261026