Ruunemannin käsitys palsta-asioista

ruunemanni

Tänne pitää saada osaavien ja tietävien kirjoittajien viestejä. Ikuinen jahnaaminen muista kirjoittajista ja nikeistä pitäisi kokonaan kieltää.

38

298

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tossuntupsu

Sinun pitää lähettää kutsuja niille jotka eivät vielä tiedä mihin joutuvat tänne tullessaan!!!!!

• Onhan lumipeite paikoittain virrannut vesinoroina, paljastaen asvalttia kaduilla:D , pihalaatatkin on lähes paljaina karkean hiekan rouskuessa astellessa. Kädet kaipaa kohta harjaa, ja putsaamista vesiletkulla:D

Kevättäkö se jo nyt tekee? Muistan tosin keväitä jo 15.2 kahdeksakymmentä luvulta.
      Bulewardilla katselin silloin penkkareiden autojonoja iloisesti vilkuttavien nuorten loistaessa kilpaa auringon kanssa, torvien soidessa ja täys kevät oli.

On se pukeutumisenkin kannnalta kivampaa kevyt takki viskata päälleen, kuin pyllistellä vetoketjun alaosaa toppatakissa yhdistellen!

Täyttääkö tämäkään jutustelu mitään kriteereitä, sehän ei minua nyt huolehdiditututata,- kiva vaan kun palstan toiminnat alkavat tulla kohilleen!

PS. Ei se mitä haitta, sano Sipoon Doddikin!

• No tässähän me jo ollaankin -- annas ny se hyvä aihe --ihan niinkun ennen hyvään aikaan --eikä me mitään jahnaamista pidetä --lupaan kautta kiven ja kannon .
      Kiva kun olet olemassa .
      käynpä katsomassa Prohviilias -- ootko viälä vapaamiäs :=)

• Ja taas poistuessani Suomi 24 kauppaa luetuimpia -- Niissä sitä jahnaamista onkin samaa asiaa jauhetaan montapäivää -- luulisin --

• Minun käsitys on palstalta, että tänne tarvitaan kaikkia, joita ei "karsinoida" Sinun mielipiteesi vuoksi "tietävien kirjoittajien",...kuten Sinä? Sinä ja sinun Amaliasi?

Oletko itse tämä "osaava", joka "perustuslaillisia" äänestät, tai kirjoitat niistä?

Nyt kun tuli kirjoitettua sinulle, niin kysynkin, että mikä oli tarkoituksesi kutsua porukka johonkin yhteis tapaamiseen?

Sinulle harmi, että useimmat "laisti" ja itse oletan, että jotkut tuntevat Sinut "korvaan pussaavana"?

• pullakunpulla

No Kristiina -- mikä olisi sinulle sopiva aloitus -- olen kiinnostunut kaikkien aloituksista -- en kommentoi enempää --mutta harkitseppa asiaa -

• uteliaaas

Kukas tämä kristiina 23 oikein on, kun niin hyvin palstan asiat tuntee ja muistaa jopa ruunen korva suussa tangot ? Ja kukase amalia, onko se ss ?

• osailja
        pullakunpulla kirjoitti:

No Kristiina -- mikä olisi sinulle sopiva aloitus -- olen kiinnostunut kaikkien aloituksista -- en kommentoi enempää --mutta harkitseppa asiaa -

pullakunpulla, kun tuntuis itsestäni, että lienenkö osaava ja tiennenkö? SEhän on kai sitten samantekevää kun kirjoittaa vaan, eihän siitä kannata välittää kelpaako tuotos ruuunelle tai ei.

• uteliaaas kirjoitti:

Kukas tämä kristiina 23 oikein on, kun niin hyvin palstan asiat tuntee ja muistaa jopa ruunen korva suussa tangot ? Ja kukase amalia, onko se ss ?

Etkö muista Amaliaa, hänhän on Anselmi Salakähmän raamikas parempi puolisko sieltä Kutemajärven Römpsänperältä.

• uteliaaas kirjoitti:

Taisit kysellä jo aikaisemminkin asiasta ja minä vastasin silloin, että olen "pyöriskellyt " täällä jo Skillanin Kahvipirtin aloitus aikoihin?

Mitä vielä haluat tietää, koska olen myös tottunut näihin Ruunan(ruuneperin)ohjeistuksiin, kuka tänne saisi kirjoittaa?

Asiallisesti vain ja asian tietävät, ei muut tumperot?

Kyllä hyvin muistan nuo Anselmin ja Amalian Salakähmien seikkailuit, kuten variksetkin!

Nyt alkaakin arpominen siitä, kerrotaanko täällä vain mielikuvitus satuja vanhuksille, vai poristaanko vaikka päivän uutisita?

• osailja kirjoitti:

pullakunpulla, kun tuntuis itsestäni, että lienenkö osaava ja tiennenkö? SEhän on kai sitten samantekevää kun kirjoittaa vaan, eihän siitä kannata välittää kelpaako tuotos ruuunelle tai ei.

"Ulla-pulla" on aktiivinen kirjoittaja kirjoitusvirheisttään huolimatta, mutta ...niin hänen kirjoituksistaan pidän, kun taas toinen seniori...??...on hiukan kriittinen kannoissaan/mielipiteissään, kuka tänne saisi kirjoittaa?

Vaan minulla ei olekaan asiaa, enkä tiedä kuolemanjälkeisestä elämästä mitään? Jeesustakaan en ole nähnyt, Jumalasta puhumattakaan?

Nämä asiathan on olleet Ruuneperin mielessä useissa aloituksissa, jotka ovat niitä "laadukkaita" ilmeisesti ja niihin ei saa vastata tietämättömät typerykset??

Saaperin Ruune, kun aina tyrmää kirjoittajat.

• pullamiläpulla
        Kristiina23 kirjoitti:

Taisit kysellä jo aikaisemminkin asiasta ja minä vastasin silloin, että olen "pyöriskellyt " täällä jo Skillanin Kahvipirtin aloitus aikoihin?

Mitä vielä haluat tietää, koska olen myös tottunut näihin Ruunan(ruuneperin)ohjeistuksiin, kuka tänne saisi kirjoittaa?

Asiallisesti vain ja asian tietävät, ei muut tumperot?

Kyllä hyvin muistan nuo Anselmin ja Amalian Salakähmien seikkailuit, kuten variksetkin!

Nyt alkaakin arpominen siitä, kerrotaanko täällä vain mielikuvitus satuja vanhuksille, vai poristaanko vaikka päivän uutisita?

No niin , Hyvin tunnutkin meidät tuntevan --
        Se vaan on kumma kun en minäkään muista sinun hengenantimias täälä ainakaan tällä nimmarilla lukeneeni .
        Mutta anna sinä vaan vanhojen aikosen olla me eletään täälä tulevaisuudessa .
        Tule mukaan --uusiintunut on tämä 70 ja me siinä mukana .
        Toivon vaan että saadaan vakikirjoittajia sieltä 60 joukosta -- kyllä he kaikki ovat tulossa tänne -- kunhan antaa ajan kulua rattosasti näillä eväillä mitä meillä nyt on -- eikös vaan .--Ja näytä meille kuinka otat meidät haltuusi -- kirjoita kun olet jo "vanha kamu " -Ja sitä toivoo ullamirjami

• pullamiläpulla kirjoitti:

No niin , Hyvin tunnutkin meidät tuntevan --
        Se vaan on kumma kun en minäkään muista sinun hengenantimias täälä ainakaan tällä nimmarilla lukeneeni .
        Mutta anna sinä vaan vanhojen aikosen olla me eletään täälä tulevaisuudessa .
        Tule mukaan --uusiintunut on tämä 70 ja me siinä mukana .
        Toivon vaan että saadaan vakikirjoittajia sieltä 60 joukosta -- kyllä he kaikki ovat tulossa tänne -- kunhan antaa ajan kulua rattosasti näillä eväillä mitä meillä nyt on -- eikös vaan .--Ja näytä meille kuinka otat meidät haltuusi -- kirjoita kun olet jo "vanha kamu " -Ja sitä toivoo ullamirjami

Saaperin "Ulla-pulla"! Luulin jo, että tämä utelias olisi toivottanut minut joukkoon, mutta ei. Ihmettelen, miksi häntä niin kiinnostaa, kuka minä olen, koska toistamiseen sitä kyselee?

Sinua on kiva nimittää Ullapullaksi, koska oma tyttäreni on Ulla ja häntä aina noin nimiteltiin kaikella rakkaudella. Joskus kirjoitin siitä sinulle aikoja sitten, mutta minun Ullani täyttää joulukuussa 50 v?? Hiivatti! Pian hän ohittaa minun ikäni, kun noin vanhenee?

Taitaa taas mennä kirjoitukseni "tietämättömän" piikkiin, jotka ei saa tänne kirjoitella? :)))

• Anlis1

Voi tuota Ruunemannia!
        Kirjoitellaan, jahkaillaan vaan, vaikka toisista kirjoittajista.!Kiinnostustahan se vaan osoittaa jos noteeraamme toisiamme, vaikkapa sitten pikkuisen kielteisestikin.
        Kysyisinkin nyt, että miten ja mistä asioista sellainen "osaava"kirjoittaisi?

• Älä nyt suotta mieti turhia Anlis1, ei Ruunemanni ole ainoa mies, joka tympääntyy epäolennaisuuksiin! Vähänkös ynnämuu'kin otti kantaa naisväen pulinoihin, omalla miehekkäällä tavallaan. Samoin ovat kaikki palstan miehet ajoittain puuttuneet "överiksi" menneeseen kahinointiin, nikeistä luuloihin "sinne sun tänne"! Ihan hyvä !!!

Iloitaan siitä, että mukana ovat ja haluavat arkensa, ja syvemmätkin kokemuksensa elämästä kanssamme!

• Anlis1

Totta! Ajattelen vaan, että monipuolisuus olisi ihanne, mutta miehet(jotkut) pitävät vain teknologiaa sivuavia asioita järkevinä puheenaiheina, tai politiikkaa. Minä itse pysyttelen täällä kapealla sektorillani.

• Kristiina23 kirjoitti:

Saaperin "Ulla-pulla"! Luulin jo, että tämä utelias olisi toivottanut minut joukkoon, mutta ei. Ihmettelen, miksi häntä niin kiinnostaa, kuka minä olen, koska toistamiseen sitä kyselee?

Sinua on kiva nimittää Ullapullaksi, koska oma tyttäreni on Ulla ja häntä aina noin nimiteltiin kaikella rakkaudella. Joskus kirjoitin siitä sinulle aikoja sitten, mutta minun Ullani täyttää joulukuussa 50 v?? Hiivatti! Pian hän ohittaa minun ikäni, kun noin vanhenee?

Taitaa taas mennä kirjoitukseni "tietämättömän" piikkiin, jotka ei saa tänne kirjoitella? :)))

No nyt paljastit -- Kun sinullakin on Ulla .
        Meitä oli 5 likkaa ja minä olin kuopus -- muille olis jo annettu ullanimi mutta kun äidin kotona ,Mummulassa oli vanha kissa jonka nimi oli " ulla" se kerkis kuolla ennenkun minä synnyin . Aikasemmasn sisko syntyikin minua 6v ennen . Hän sai Lyyli-Anneli nimen . Hän ei tykänny Lyylinimestä ja hänestä sittentuli Anneli --mutta minä sanoin aina häntä Lyyliksi. Hän kuoli täälä Ruotsissa -- ja meidän piti sittenkun jäädään eläkkeelle kulkea ja matkustella yhdessä --hän jäi kanssa aikaisin leskeksi--niinkun minäkin

Kristiina --en viitsi paljastaa sinua -- mutta kiva kun ollaan oltu sillon aikasemminkin kavereissa .Jos olen oikeessa ?

• Äiskä40
        sini-sirkku kirjoitti:

Älä nyt suotta mieti turhia Anlis1, ei Ruunemanni ole ainoa mies, joka tympääntyy epäolennaisuuksiin! Vähänkös ynnämuu'kin otti kantaa naisväen pulinoihin, omalla miehekkäällä tavallaan. Samoin ovat kaikki palstan miehet ajoittain puuttuneet "överiksi" menneeseen kahinointiin, nikeistä luuloihin "sinne sun tänne"! Ihan hyvä !!!

Iloitaan siitä, että mukana ovat ja haluavat arkensa, ja syvemmätkin kokemuksensa elämästä kanssamme!

Mulla on poikanaini mikä pitää haluitani huolta sängyssä.

• eiullaeikäpulla

Voihan rakas Ruunemanni, taitaa tuo vanhuuden höperyys jo vaivata aikatavalla. Se on semmosta, otan osaa!

• mukanaolluttuntematon

Olen samaa mieltä, puuttumatta siihen kuinka osaavia ja tietäviä täällä jo on!

Joku huomauttelee olleensa täällä jo Kahvipirtin aloittamisen aikaan, joku muistelee muita vanhoja juttuja, joku ei halua olla tuttu, moni vaihtanut nimeä ja moni tyyliä.

Minäkin muistan täältä Hiliman, Saaran, Helenan, Stiinan, Lotan, Ullan, Pirkon ja mahottoman määrän sellaisia joiden nikki oli kukka, puu, tai pensas, tai oli maamies, tai mies maalta, vierasmies, kuunkulkija, kuussakäynyt ja mitä kukin.
      Tiedän monen siirtyneen ajasta ikuisuuteen. R.I.P. monille hyville kavereille.

Hyviä, asiallisia viestejä täällä ajoittain on, mutta koko juttu pilaantuu, kun mukaan tulee luulottelija, arvelija, syyttäjä, puheet mitätöivä, valehtelijaksi syyttäjä, muka totuutta vihjaileva, muita kohti ampuva tietoviisas joka tietää aina kuinka asia on raamatun mukaan. Mitä väliä laista ja asetuksista, mitä väliä suomi24:n määräyksistä kun raamatussa on kaikki paremmin sanottu ja paremmin määritelty. Tuo ottaa pannuun!!!

Jos uskonnon varjolla koittaa rajoittaa kaikkia muita, on hakoteillä.
      Jos pelkkä tekninen tietämys ja osaaminen ovat pääasia, silloinkin osa porukasta on hukassa.
      Jos puhutaan maailmankuuluista paikoista ja asioista, kohta juttu menee plörinäksi, kun senkin asian tiimoilta on viisas joka osoittaa ettei kysyvälle kannata vastata, pysyköön pois jos nyt ei tuotakin ymmärrä.

Tuntuu tuo alapään otsikointi vetävän. Jos puhut siitä kuinka ihminen saa alkunsa, nautinnolla vai vain velvollisuudesta harrastaa sitä iloa, johan on opettajia ja moralisoijia rinta rinnan.

Kysyn vain, kuinka nämä palstat valikoituvat joidenkin ryhmien kirjoitusalustaksi ja kuinka nämä saataisiin toimimaan niin, että tänne tulisi tervetulleena kirjoittajana, ilman rekisteröintiä ja ilman tuttuutta, ts. tunnettavuutta.

Ps. kohta alan käyttämään ihan papinkirjan nimeä. Silläkään minua ei tunneta.

• Nyt kun olen avannut proviilini ja siinä olevan kirjatun nickkini voin harkita tarkoin että puhun jotensakin ymmärrettävästi .
        Niin pitikin sanomani -- tämä keskustelu paikka on mukava täälä saa keskustella rattoisasti -- monet tykkää vastatakkin ja näin keskustelusta tulee mukavaa jopa lukea --vaikka ei niin kiinnostunut olisikaan kyseisestä aiheesta , mutta itselläni on kyllä se pahatapa --olisko näin kun kotikasvatus oli sellaista vapaata --meillä sai sanoa mitämieltä oltiin ja siihen olen tottunut -

Toivotinkin jo näitä uusia tulisi saatais uuttaverta --ja minäkin ikäihmisenä en aina viitsi poiketa niissä "nuorissa " keskusteluissa .
        Siellä olen kuunteluoppilaana .. Vois tulla paljon vastaansanomisia --koska mielipiteissäni heidänkannssa olen eri aaltopituudella joskus . (usein)
        Kotona oma nuorisoni -- he haluaa tietää entisestä elämästä --siittä millaista oli sillon kun olin itse nuori . Onneksi he ovat kiinnostuneita .

• Anlis1

Nimimerkki "mukanaolluterimieltä", sanoi, että" ilman rekisteriöintiä". Sopisi oikein hyvin, mutta samaa nimimerkkiä mielestäni sopisi käyttää, vaikkapa tuota neljän sanan yhteen kirjoitettua. Eri mieltä voi olla, mutta ikävää, jos pitää joka kirjoitukseensa väsätä uusi, eri nimimerkki.
        Tässä ei nyt siis lämmitellä kirjautumispakkoa, vaan jonkun asteista avoimuutta. Ei kenenkään tarvitse esittää henkistä strippausta, toisin sanoen kertoa kaikki mahdollinen itsestään ja elämästään, mutta mielipiteittensä ja mahdollisen vakaumuksensa takana olisi seisottava.

• suhariville
        Anlis1 kirjoitti:

Nimimerkki "mukanaolluterimieltä", sanoi, että" ilman rekisteriöintiä". Sopisi oikein hyvin, mutta samaa nimimerkkiä mielestäni sopisi käyttää, vaikkapa tuota neljän sanan yhteen kirjoitettua. Eri mieltä voi olla, mutta ikävää, jos pitää joka kirjoitukseensa väsätä uusi, eri nimimerkki.
        Tässä ei nyt siis lämmitellä kirjautumispakkoa, vaan jonkun asteista avoimuutta. Ei kenenkään tarvitse esittää henkistä strippausta, toisin sanoen kertoa kaikki mahdollinen itsestään ja elämästään, mutta mielipiteittensä ja mahdollisen vakaumuksensa takana olisi seisottava.

Joopajoo, ei rouva sitten hyväksy tuntemattomana, kun tuttuutta ja vakaumusta vaatii.
        Joka härjillä kyntää, se härjistä puhuu, eli se vakaumus, uskontoko pitäis ilmetä, muuten ei kai voi mielipiteensä takana?

Syy kirjoittajien vähenemiseen onkin juuri tämänkaltainen vastaanotto, nikin vaatiminen, tutuksi tuleminen, sitä kun en taho, en vieläkään, en pyynnöstäkään.

• pääsiäisläiskä

Tismalleen justiinsa juu.
        Ei voi ketään muuttaa, itsensä on muututtava ja hyväksyttävä useanlaisia keskustetuaiheita, onhan niistä 'pitkin matkaa' mainittu ja jopa ketjujakin availtu , kai muodon vuoksi posoittaaksen kuinka fiiniä pitäis olla että kelpais sitten joukkoon tummaan.

Kunnioitan kunkin vakaumusta omalla tavallani, muttei sitä uskontoa tulisi joka jessuksen ketjuun sovittaa.
        Saa nähdä kun tässä kevään mittaan vaihdetaan kukkamultia ja pestään mattoja, pitääkö kädet ristiä kesken kaiken vai voiko joku malttaa avata oman rukouspiirin.

HoHHoijaa... sano!

• Keitä ovat He, tietävät ja taitavat kirjoittajat? Vai kelpuutatko vain Sinulle ylistysvirsiä kantavat Totuuden Torvet niinkuin suuressa naapurissa tapana on.

• Miksi noin rumia ajatuksia "sysäät" selvään aloitukseen? EIKÖ ALOTUKSESSA MAINITA "JAHNAAMISESTA" NIIN NIKEISTÄ KUIN KIRJOITTAJISTAKIN ? Sen sijaan aloittaja k a i p a a kunnollisia ja osaavia kirjoittajia.

Useinhan aloittaja on sanonut meidän olevan diletantteja niin kuin oikein onkin! Ei kunnollisella ja osaavalla tarkoiteta yleensä, kuin normaalia keskustelua, kerrontaa asioista jotka kiinnostavat itseäkin.
      Niitähän on kivampi kaikkien lukea, ekö olisi?

Niin mukavaa kun on paikka missä voi hyväntahtoisestikin ilmaista itseään, eikä latistaa ja lätkiä
      henkisesti toisia.

Mitä iloa sellainen voi tuottaa kenellekään kunnon ihmiselle!

• lusikallapuuro

Narsisti nauttii kun saa loukata ja alistaa muita, sellainen täällä on ilmiselvästi vaikuttanmassa, narsismi, oman paremmuuden esiin tuominen, muiden viestissä on aina jotain kielteistä ja narsisti esittää kuinka "voisit nyt miettiä kuinka ja miten, kun raamattukin sanoo, tms. ohjeistusta" johon vain paremmaksi itsensä tunteva palstalainen voi syyllistyä, muuthan ovat niitä pakanoita joille mikään ei ole pyhää.

Ottaapa pannuun vaikka uskonto se on minullakin, en ikinä sekoita uskontoa ja ruispuuroa keskenään, vaikka jumalanpalveluksen aikana syönkin sen puuron.

Kauhalla ja lusikka on saatu eri määrä, kukin ansionsa mukaan.
        Tyydyn lusikkaan, suu on liian pieni kauhalle.

• päähänpotkimista

Täällä lyödään päähän muullakin kuin raamatulla. Tuo läski ja viinaterrori on pakkomielle, joka pukeutuu hyveelliyyden kaapuun. Kyllä se alkaa jo vähitellen yhä useampaa ottaa pannuun, vaikka miten säälittäisikin tuon kaltainen saarnaaja.

• LUE_ketjun_eka_viesti

SINÄ itse juuri olet se päähänpotkija. Katsoisit joskus peiliisi
        Puskista hyökkäät, esiinnyt monina haukkuaksesi muita kirjoittajia.
        Tuot palstalle pahuuttasi.
        Lue tämän ketjun ensimmäinen viesti.
        —————————————————

• Onhan tässä ketjussa aloittajaa lätkitty ihan tuhdisti ja turhaankin. Ruunemanni on tehnyt puhuttavia ja herättäviä aloituksia ennenkin. Ei ne kaikkia miellytä. Entäs sitten? Kyllä tänne pitäisi mielipiteitä mahtua, vaikka joskus jotakin kirvelisi. Tuskin rääväsuisuus auttaa - paitsi kirjoittajaa: näytimpähän rohkeuteni!

Ikivanha pörinä siitä ollako rekkautunut vai ei, tuntuu turhan vanhalta jurinalta. Olen rekisteröitynyt, sillä sen vähäisen kirjoitan. Se on tarkasti sanottuna minun asiani, vedelkääpä sitä mihin suuntaan tahansa.
        Jollain "pyhällä kirjalla" päähän lyönti ei kuulu minulle. Jos sattuu isku hipaisemaan, sen luupääni kestää. Jos jonkun tunnen turhanpäiväiseksi, miksi alkaisin siitä kisailla?

Täällä kirjoittajana minulla ei ole pitkä historia. En kuitenkaan kärsi siitä erikoista alemmuuskompleksia, vaikka niistä pitkistä juurista en voikaan kertoa.

• ynnämuu kirjoitti:

Onhan tässä ketjussa aloittajaa lätkitty ihan tuhdisti ja turhaankin. Ruunemanni on tehnyt puhuttavia ja herättäviä aloituksia ennenkin. Ei ne kaikkia miellytä. Entäs sitten? Kyllä tänne pitäisi mielipiteitä mahtua, vaikka joskus jotakin kirvelisi. Tuskin rääväsuisuus auttaa - paitsi kirjoittajaa: näytimpähän rohkeuteni!

Ikivanha pörinä siitä ollako rekkautunut vai ei, tuntuu turhan vanhalta jurinalta. Olen rekisteröitynyt, sillä sen vähäisen kirjoitan. Se on tarkasti sanottuna minun asiani, vedelkääpä sitä mihin suuntaan tahansa.
        Jollain "pyhällä kirjalla" päähän lyönti ei kuulu minulle. Jos sattuu isku hipaisemaan, sen luupääni kestää. Jos jonkun tunnen turhanpäiväiseksi, miksi alkaisin siitä kisailla?

Täällä kirjoittajana minulla ei ole pitkä historia. En kuitenkaan kärsi siitä erikoista alemmuuskompleksia, vaikka niistä pitkistä juurista en voikaan kertoa.

Juurtunut en ole palstaankaan onneksi, valintaa löytyy etsivälle, mutta toki tutut hyvät kirjoittajat on tehneet mielekkääksi oman osallisumiseni, heille kiitos!

• 519519
        päähänpotkimista kirjoitti:

Täällä lyödään päähän muullakin kuin raamatulla. Tuo läski ja viinaterrori on pakkomielle, joka pukeutuu hyveelliyyden kaapuun. Kyllä se alkaa jo vähitellen yhä useampaa ottaa pannuun, vaikka miten säälittäisikin tuon kaltainen saarnaaja.

Saat varmaan pullopostia lapsiltasi heidän lapsuudestaan, tunnut niin kiukkuiselta aina.

• ofvalue

Täällä sitä vaan hevostellaan ja potkitaan, mitä ilkeimmin keksitään jopa toisten lapsilla halutaan loukata riitelynhalussaan.
        Hieman itsehillintää jo olisi toivottavaa lukijoidenkin kannalta

• Kokeilen pääseekö tähän ketjuun. Late Vaan.

• Pääsinhän minä, kun en mistään aiheesta kirjoittanut, kehuin vain Ruunemannin aloitusta. Jatkan joskus, jos tänne oikeesti pääsee. Pari yritystä meni harakoille.

• saapasjalkakissa

Hmn...henkilökohtaisuuksiin meno on nykyään vielä ajankohtaisempaa kuin vuonna 2015.

Uudet tulokkaat 60 ovat taisteluvalmiimpia, joten ei jatkettaisi ainakaan samaan vanhaan riepottelutyyliin. Hieman huumoria kehiin!

• etsivivä-amadeus

Kuka näitä vanhoja ketjuja jaksaa nostella esille,kaiketi nostaakseen Ruunea jälleen jalustalle!
      Silloinkun tämä ketju on kulkenut hän oli muistaakseni Ruuneperi,jokin kyllä mättää ja aika pahasti? Ei kai? no aivan sama?

• e.lä.mä

Joku kirjoitti nimestä. Olin katsellut myytäviä autoja lehdessä, huomasin että eräällä oli 8 ilmoitusta ja kaikissa oli melko halvat hinnat oli sunnuntai aamu klo 9 niin soitin ja kysyin eräästä autosta, hänen kysymys minulle oli mikä on sinun nimi, samoin nimeni ihmettelin jo sanoessa miksi, hän vastasi kaikki autot on myyty. Oli vuosi 1994 halusin ostaa auton pojalleni, tämä oli Ruotsissa, myyjä oli ruotsalainen kuuluu kyllä jos ei ole syntynyt Ruotsissa.

Jälkeen päin 2-3 vuotta tuli asia selville sattumalta hänellä oli sama sukunimi kuin minulla, tuli myös selville kuka oli kauppojen takana oli suomalainen manu-manne jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3703
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2404
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1955
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      19
      1709
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1669
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1588
    7. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      97
      1499
    8. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1447
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1399
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      92
      1332
    Aihe