ohjaustuntuma

aven

Muuten loistava Avensis 1.8 linea sol technical,tosin 200 000 km ajettuna syö öljyä tollaset 3dl /1000km.mutta mutta..miten sais ohjaustuntuman paremmaksi? eli mitkä renkaat ja paineet?

16

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikamikamika

      Saman ohjausongelman kanssa taistellut. Ei auta renkaanvaihto kesä-talvikumien välillä eikä nelipyöräsuuntauskaan tuonut toivottua tulosta. Ominaisuus se on. öljyä ei syö yhtään, 170 tkm vasta ajettu

    • virheostos

      Viisi vuotta olen ajanut Aven luikerolla. Alla ollut neljät eri renkaat ja nelipyöräsuuntaus tehty.
      Millään ei saa autoa kulkemaan suoraan. Ajan onneksi 90 %:sti kaupunkiajoa jossa ominaisuus ei haittaa. Ja se 10% menee tieraivon vallitessa.
      Jos joutuisi ajamaan matka-ajoa enemmän pitäisi kosla vaihtaa vakaampaan.

    • Neverseentoyota

      Tämähän hauska palsta on, vokkelokelokelo miehet tulee tänne muka aven omistajina moittimaan ajo-ominaisuuksia.

      • F22

        Harhaluuloisuus ei oikein pue sinua! Hoitamattomana johtaa vaikeaan invalidisoitumiseen.


      • Kapitalisti

        Avensis on ollut luokkansa markkinajohtaja. Kapitalismissa on se jännä juttu, että vain hyvän hinta/ominaisuussuhteen omaava kalliimpi kestokulutustuote menestyy. Toyota Avensiksessa tämä on ollut kohdallaan paremmin kuin hyvin. Ja sillä perusteella on aika lailla kaukaa haettua lähteä saivartelemaan ohjaustuntumasta. Myös se on riittävän hyvä, ei välttämättä paras, mutta sellainen, että ostajat ovat olleet siihen aivan tyytyväisiä.

        Siis: Avensis on ominaisuuksiltaan ja tarkoitan kaikkia ominaisuuksia, hyvä auto. Lisäksi sen hinta on kestävyyteen ja yleiseen laatutasoon nähden alakantissa, kuten muillakin Toyotoilla. Kestävyyden ja työn laadun perusteella Toyota kuuluu ns. premium-autojen luokkaan, mutta sen hinta on tavallisen "kansanauton" tasolla eli samaa luokkaa kuin vaikka Fordilla ja VW:llä.


      • lisää_alea

        Avensis on ollut luokkansa markkinajohtaja. Kapitalismissa on se jännä juttu, että vain hyvän hinta/ominaisuussuhteen omaava kalliimpi kestokulutustuote menestyy.

        Juurikin näin. Aven myynti on sakannut jo useamman vuoden putkeen kun ominaisuudet eivät vastaa hintaa. Nyt niitä menee enää kolmasosa neljän vuoden takaisiin määriin verrattuna ja on aivan vastaantulija luokassaan.
        Ominaisuuksia ei saa lisää joten hintaa on laskettu rapiat neljä tonnia. Ei ole toistaiseksi auttanut, saa nähdä kuinka paljon lisää pitää laskea


    • Avensiskuljettaja tuossa yhtenä aamuna puolusteli työpaikan pihalle peräkkäin tullessamme että hänen hidas vauhtinsa johtui siitä kun jäinen tie oli huonosti hoidettu ja auto haki ajolinjaa koko ajan eikä uskaltanut ajaa kuin reilut 60km/h.
      Tiedustelin onko renkaat kunnossa ja kuuleman mukaan ovat liki uudet.
      Outo homma koska minä en vastaavaa tien huonoutta ajotuntumassa huomannut.
      Arvelisin että automerkillä saattaa olla asian kanssa jotain tekemistä.

    • virheostos

      Miksi ominaisuuksista ei saisi puhua totuudenmukaisesti? Olen siis ajanut 5 vuotta Avensiksella juuri sen takia että auto on luotettava. Autossa on vaan tämä huono ajotuntuma.
      Kävin koeajamassa 2-3 vuotta sitten uutta Avensistakin ja siinäkin ajotuntuma oli edelleen onneton.

    • sdfyhhasasda

      No ei kai kukaan Toyotaa ostakaan siksi että se olisi erityisen hyvä ajaa, vaan siksi että se on erittäin luotettava auto joka ei aiheuta kukkarolle liikaa kuormitusta takuaajan päätyttyäkään.

      Kyllähän esimerkiksi Passat on vähäsen parempi ajaa kuin Avensis mutta myös paljon kalliimpi pitää, varsinkin jos autolla meinaa ajaa vielä takuuajan päätyttyäkin. Itseäni ei ainakaan innosta ajatus useamman tonnin laskusta kun TSI sanoo itsensä irti, eikä minulla näin opiskelijana ole varaa ajaa aina autolla jossa on vielä takuu voimassa.

    • Toyotan luotettavuus tai sen puute on mielipideasia johon ei väittelemällä tule ratkaisua ja siihen saa herkästi hyvin vahvoja mielipiteitä ilman perusteluja.
      Ajomukavuudesta onneksi kaikki ovat samaa mieltä eli se ei ansaitse kehuja.
      Se mikä on konkreettinen asia on se että japanilaisen auton uutena ostaminen sahaa omaa oksaa eikä ole siksi järkevä eikä suositeltava teko.
      Mieluumminhan sitä tukee oman talousalueen taloutta kuin pistää rahojaan japaniin.

    • sdsdfsdfsdf

      "Toyotan luotettavuus tai sen puute on mielipideasia johon ei väittelemällä tule ratkaisua ja siihen saa herkästi hyvin vahvoja mielipiteitä ilman perusteluja."

      Katsastustilastot täällä Suomessa kyllä puhuvat Toyotan luotettavuuden puolesta.

      Minulla ei ole mitään solidaarisuutta muuta euroaluetta kohtaan, eikä tietääkseni Suomessa myöskään harjoiteta laajamittaista osien tuotantoa eurooppalaisille autonvalmistajille. Ostan ihan sitä mitä satun haluamaan, oli se tehty missä päin maailmaa tahansa.

      • JärkeväOstaja

        "Katsastustilastot täällä Suomessa kyllä puhuvat Toyotan luotettavuuden puolesta."

        Se asia mikä Teroilta joko unohtuu tai ei vain ymmärrys riitä on se että lähes kaikki nykyautot ovat erittäin luotettavia ja kestävät sen normaalin käyttöiän ilman mitään murheita.

        Sen takia muut merkit, jotka satsaavat huviin ominaisuuksiin ja alhaisiin käyttökustannuksiin ovat ajaneet tai ajamassa Toyotan ohi myynnissä.
        Onhan se kiva jos joku vanha 20v-caarina pysyy kasassa pitkään pienellä ajolla ja huolellisella puunaamisella, mutta ei se paljoa normi-kuluttajaa kiinnosta tai kosketa. He ostavat uusia autoja ja ovat kiinnostuneita aivan eri asioista ja kaikkien nykyautojen luotettavuus on sillä tasolla ettei siitä tule ohjaavaa tekijää ostopäätöstä tehdessä.

        Varmaan siellä 300.000km luokassa missä auto maksaa sen saman verran kuin täysi tankki bensaa tuollaisilla seikoilla on merkitystä. Silloin Volvot, mest yms ovat hyvä valinta eivätkä ole enää hinnankirossa nekään.


      • asdasdasdasd

        "Se asia mikä Teroilta joko unohtuu tai ei vain ymmärrys riitä on se että lähes kaikki nykyautot ovat erittäin luotettavia ja kestävät sen normaalin käyttöiän ilman mitään murheita."

        VW foorumilla on oikein pitkä ketjukin siitä miten DSG:t ja TSI:t ovat hajoilleet paljon ennen kuin autolla on ajettu edes mitättömät 200 000km. Läheskään kaikki eivät todellakaan ole niin luotettavia.


    • jippon007

      Olen ajanut nyt käytettynä ostamallani Avensiksellani 1.8 ( vm. 2009) jonkin aikaa ja ohjaustuntuma on ollut pettymys. Erityisen paha on jatkuva ohjaamisen tarve, mikä rasittaa melkoisesti pitkillä matkoilla. Mainitsin asiasta myös huollossa muttei mitään tehty eikä tarkistettu edes suuntauksia. On siis ilmeisesti hyväksytty tyyppiominaisuus, mille ei voida mitään. Toinen pettymys on ollut meluisuus. Mistä sitten se melu tuleekin: renkaista, pyörän- vai vaihdelaatikon laakereista, vetoakselin laakerit. Luin jonkin jutun, missä kerrottiin, että Ruotsissa Toyota on kutsunut avensikset ripustusten korjaukseen äänimelujen vuoksi, koska tullut niin paljon valituksia käyttäjiltä. Vertasin meluisuutta myös uudehkoon vm. 2014 avensiksen. Meluinen oli tuokin mutta tuntui paremmin kulkevan suoraan, joten samanlaista jatkuvaa ohjaustarvetta ei matka-ajosaa ollut ajamallani matkalla. Lienevätköhän parantaneet jotakin ohjauksessa? Muuten auto ok ja varmaankin luotettava perusauto mutta äänieristystä tarvitaan ja paljon.

      • sadasdass

        Itse ajelen 2011 Avella, ei ihan yhtä suuntavakaa kuin saksalaiset mutta en ole kuitenkaan kokenut mitään oikeasti häiritsevää ohjaamisen tarvetta. Harvinaisen hiljainen auto myöskin, tuohon melutasoonhan vaikuttaa merkittävästi sekin millaiset renkaat alla.


    • aven

      Entäpä jos laittais taakse 0,1bar enemmän?eikö takapyörät kuitenkin autoa ohjaa.!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7785
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5871
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      61
      5370
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5263
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4602
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      107
      2303
    7. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      3
      1166
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      4
      1155
    9. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      37
      1006
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

      Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      43
      954
    Aihe