Millaisen systeemin rakentaisin ko.puhelimen micro usb liittimestä (muistitikulle yms.), jotta saisin kuvat/videot siirrettyä vaikka korvessa.
Olisiko olemassa kirjoittavaa kortinlukijaa (muistikortteja kyllä olisi)?
Kyseisessä puhelimessahan ei ole omaa sd muistikorttipaikkaa, vaan kotioloisshan kuvat siirtuu usn:n kaapelilla PC;lle.
Lumia 1020- kuvat talteen matkalla
22
79
Vastaukset
Siihen ei saa sellaista koska näyttää siltä että Lumiat eivät tue tätä OTG hommaa.
- kuvat
Onedrive, lataa suoraan sinne
https://onedrive.live.com/about/fi-fi/ - velam1
jos ostaisin tabletin ja ssihen videot talteen?
Tietokoneen kautta.
- lukihäiriökö
Lukisit aloituksen loppuun. Tuskin kukaan kantaa tietokonetta joka paikassa mukana
lukihäiriökö kirjoitti:
Lukisit aloituksen loppuun. Tuskin kukaan kantaa tietokonetta joka paikassa mukana
En vastannutkaan aloituksen viestiin vaan tänään tulleenseen.
- kännissämän
kannyman kirjoitti:
En vastannutkaan aloituksen viestiin vaan tänään tulleenseen.
Siis häh, tietokoneen kautta tablettiin korvessa.
Melkoinen kalusto pitää olla mukana. kännissämän kirjoitti:
Siis häh, tietokoneen kautta tablettiin korvessa.
Melkoinen kalusto pitää olla mukana.Suuria videoita on hankala siirtää netin kautta. Ensinnäkin se on hidasta ja vie kaistaa.
- kiitos_kuvat
kannyman kirjoitti:
Suuria videoita on hankala siirtää netin kautta. Ensinnäkin se on hidasta ja vie kaistaa.
Häh!
Mitä järkeä on lähteä korpeen kuvaamaan suuria videoeeppoksia kännykällä jos ei jo korpeen lähtiessä tiedä mihin otokset tallentaa?
Eli kannumanne, kun et taas osannut kysyjälle vastata, niin aloitit vänkäämään.
Tuo nimimerkki "kuvat" ehdottama Onedrive on tosi kätevä sovellus tallennella otoksia pilveen. Itsekkin otin Onedriven käyttöön vasta tänään tämän viestiketjun
innoittamana. - tietäjä.1
kannyman kirjoitti:
Suuria videoita on hankala siirtää netin kautta. Ensinnäkin se on hidasta ja vie kaistaa.
Ei ole hankala koska tarvii painaa paria kohtaa näytössä ja ei siinä siirrossa kiire ole. Automaattisesti siirtyy pilveen taustalla.
kiitos_kuvat kirjoitti:
Häh!
Mitä järkeä on lähteä korpeen kuvaamaan suuria videoeeppoksia kännykällä jos ei jo korpeen lähtiessä tiedä mihin otokset tallentaa?
Eli kannumanne, kun et taas osannut kysyjälle vastata, niin aloitit vänkäämään.
Tuo nimimerkki "kuvat" ehdottama Onedrive on tosi kätevä sovellus tallennella otoksia pilveen. Itsekkin otin Onedriven käyttöön vasta tänään tämän viestiketjun
innoittamana.Osasin vastata eli parhaiten onnistuu tietokoneen kautta. Muut ovat hitaampia.
- l520
Videoiden uppaus onedriveen vaatii WiFi yhteyden jota voi olla vaikea löytää korvessa ellei nyt jaa nettiä vaikka toisella puhelimella niin sillonhan wlan on käytössä 1020:ssä.Kuvienkin lataaminen parhaalla laadulla vaatii wifin.
- onedrive
No ei varmaan vaadi mitään wifiä . Kun otat kuvan ne menee suoraan onedraiviin ainakin mulla . Ei tartte sen enempää päätänsä vaivata . Ne on siellä , ja siektä haettavissa ja siirrettävissä mihinkä , ja koska vaan .
onedrive kirjoitti:
No ei varmaan vaadi mitään wifiä . Kun otat kuvan ne menee suoraan onedraiviin ainakin mulla . Ei tartte sen enempää päätänsä vaivata . Ne on siellä , ja siektä haettavissa ja siirrettävissä mihinkä , ja koska vaan .
Entä videot? Ne on yleensä suurikokoisia.
- l520
Joo videoiden lataus vaatii aina wifin.Kuvista paras laatu asetus vaatii aina wifin..hyvä laatu asetuksella lataus onnistuu myös matkapuhelinverkon datayhteydellä.Jokainen voi luntata nämä omasta lumiastaan.
l520 kirjoitti:
Joo videoiden lataus vaatii aina wifin.Kuvista paras laatu asetus vaatii aina wifin..hyvä laatu asetuksella lataus onnistuu myös matkapuhelinverkon datayhteydellä.Jokainen voi luntata nämä omasta lumiastaan.
Eikös WiFi ja Wlan ole käytännössä sama asia? Ainoastaan liittymän nopeus vaikuttaa latausnopeuteen. 3g:llä se on parhaillaan 20 megan luokkaa ja "4g:llä" 50 megaa ja todellisella 4g:llä jopa 100 megaa. Olen törmännyt todella hitaisiin FiWi yhteyksiin mm. hotelleissa. Siksi minulla onkin 4g puhelimessani ja olen "suosittu" porukassa, kun voin jakaa sen 9:lle muulle puhelimelle tai tabletille.
- l520
Täpinä kirjoitti:
Eikös WiFi ja Wlan ole käytännössä sama asia? Ainoastaan liittymän nopeus vaikuttaa latausnopeuteen. 3g:llä se on parhaillaan 20 megan luokkaa ja "4g:llä" 50 megaa ja todellisella 4g:llä jopa 100 megaa. Olen törmännyt todella hitaisiin FiWi yhteyksiin mm. hotelleissa. Siksi minulla onkin 4g puhelimessani ja olen "suosittu" porukassa, kun voin jakaa sen 9:lle muulle puhelimelle tai tabletille.
Juu on sama asia ja ehkä pitäis käyttääkin vain yhtä termiä mutta kun se wifi lukee tuolla vaarmuuskopiointi asetuksissa niin eipähän tule sekaannuksia.
Ja lisätään vielä tämä wlan pakko koskee siis vain videoiden ja Hyvä laatu kuvien Automaattista OneDrive latausta eli sen voi kiertää jakamalla kuvat ja videot manuaalisesti galleriasta OneDrive sovelluksen kautta OneDriveen,nopeista 4g on siis hyötyä tässäkin asiassa. - l520
l520 kirjoitti:
Juu on sama asia ja ehkä pitäis käyttääkin vain yhtä termiä mutta kun se wifi lukee tuolla vaarmuuskopiointi asetuksissa niin eipähän tule sekaannuksia.
Ja lisätään vielä tämä wlan pakko koskee siis vain videoiden ja Hyvä laatu kuvien Automaattista OneDrive latausta eli sen voi kiertää jakamalla kuvat ja videot manuaalisesti galleriasta OneDrive sovelluksen kautta OneDriveen,nopeista 4g on siis hyötyä tässäkin asiassa.Pikku korjaus omaan 39 asteen kuumessa lipsahtaneeseen pikku virheeseen,siis autom.varm.kopioinnin wlan pakko koskee Paras laatu kuvien latausta eikä Hyvä kuva laadun mikä käytännössä tarkoittaa ettei ne muutu matkalla OneDriveen kun ne lataa parhaalla laadulla
- LapinJänkhät
Ylempänä jo mainitu Windows-tabletti voisi olla toimiva ratkaisu, eikä ole riippuvainen verkon saatavuudesta tai jos ei pilveen yksityisyyttään halua viedä.
Toisaalta mitä avauksen korpi tarkemmin ottaen merkitsee, sillä jos on todella korvessa vakkapa Lapin jänkhillä kaukana ihmisten ilmoilta, niin ei ole verkkoa eikä sähköäkään käsillä ja saa miettiä miten pitää laitteet latauksessa. Sain siirrettyä bluetootilla kuvat/videot ko.puhelimesta android tablettiin.Ilmeisesti ei saa tikulle, koska OTG puutuu ko. puhelimesta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706