Ikä tulee vastaan - mistä isä?

Lapseton2015

Hei kaikki hedelmällisen iän loppumetreillä raskaaksi tuloa suunnittelevat tai raskaaksi tulleet! Kyselen, mistä ja miten löysitte isän (tai siis sen kriittisen määrän siittiöitä)? Itse tiedän, että monet suosittelevat spermapankkia, mutta haluan luomusti. Jos en ole riittävän hedelmällinen tulemaan raskaaksi, niin olen sitten lapsetta. Ei vaan tahtoisi tehdä kellekään kysymättä ilkeää temppua.

Olen eronnut vuosia sitten. Varattuun mieheen olen suhteessa kuudetta vuotta. Olen toki ollut ilkeästi lupaa kysymättä ilman ehkäisyä ovulaation tienoolla. Ongelma on, että tapaamme harvoin, ja mieskään ei enää pysty laukeamaan useita kertoja lyhyellä ajalla. Sitä paitsi mies on lapseton. Minulla ei ole takuuta hänen hedelmällisyydestään, asiaa ei ole tutkittu.

Tunnen syyllisyyttä etsiä toista miestä, etenkin kun en parisuhdetta kaipaa, mutta tässä ei taida enää olla vaihtoehtoja. En käy ravintoloissa, enkä edes halua juoppoa sänkyyni. Miespuolisia kavereita minulla on vähän, enkä heitäkään henno käyttää hyväksi. Sitä paitsi yllättävän monella miehelläkin on lapsettomuusongelmaa, eli eivät sitten käy tähän tarkoitukseen. Eksäni varmasti suostuisi ilomielin, mutta itse haluan pitää sen suhteen puhtaasti platonisena. Vanhasta kokemuksesta tiedän, että kaikki "syvällisyys" aiheuttaa vain isoja ongelmia kyseisessä suhteessa. En voi tehdä häntä isäksi, jollen halua häntä ihmiseksi elämääni. Ja hyvin etäinen suhde siinä tapauksessa riittää, ei siteitä, siis viimeksi lapsi hänelle (meillä tosin oli aikanaan keskenmeno, joten hedelmällisyydestä on ainakin hämäriä takeita).

Miten löydän turvallisesti miehen lainaan? Pahaa en halua, mutten kilttiäkään käyttää julmasti hyväkseni.

12

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Että-silleen

      Sinä jäät lapsettomaksi ja sillä hyvä. Jos lapsia meinaa hankkia, seurustelu on aloitettava 20 - 30v välillä ja lapset hankittava yli 10v parisuhteeseen 30 - 40 vuotiaana. Sun juna meni.

      • Lapseton2015

        Hei! Et voi VARMAKSI sanoa. Tiedän monia yli 40-vuotiaana äidiksi tulleita, luomusti ja varsin helpostikin. Tosin TODENNÄKÖISYYS siinä vaiheessa on jo varsin pieni, eli siinä mielessä ovat ihmeitä. Mutta yleensäkin mitään varmoja todennäköisyyksiä on hyvin vaikea sanoa. Hatusta voisi heittää, että 20 - 30-vuotiaan todennäköisyys tulla raskaaksi on 85 % ja 40-vuotta täyttäneen naisen 10 - 15 % kokonaisuudessa. Raskauden alkaminen kestää keskimäärin vuoden, eli siinä mielessä seurustelu tai ainakin säännöllinen seksielämä on hyväksi.

        Viestini oli asiallisempi kuin sinun, siinä lienee tämän keskustelun tähän astisesti suurin totuus.


      • Just-realistig
        Lapseton2015 kirjoitti:

        Hei! Et voi VARMAKSI sanoa. Tiedän monia yli 40-vuotiaana äidiksi tulleita, luomusti ja varsin helpostikin. Tosin TODENNÄKÖISYYS siinä vaiheessa on jo varsin pieni, eli siinä mielessä ovat ihmeitä. Mutta yleensäkin mitään varmoja todennäköisyyksiä on hyvin vaikea sanoa. Hatusta voisi heittää, että 20 - 30-vuotiaan todennäköisyys tulla raskaaksi on 85 % ja 40-vuotta täyttäneen naisen 10 - 15 % kokonaisuudessa. Raskauden alkaminen kestää keskimäärin vuoden, eli siinä mielessä seurustelu tai ainakin säännöllinen seksielämä on hyväksi.

        Viestini oli asiallisempi kuin sinun, siinä lienee tämän keskustelun tähän astisesti suurin totuus.

        40 vuotiaana raskaaksi tulee enin osa joka sitä haluaa ja joka ei ole pilannut itseään huonoilla elämäntavoilla tai aloittamalla synnytyksiä eli kroppansa stressaamista liian nuorena. Jos taas on tehnyt lapsia kahden vuoden välein 30 - 40v välillä, niin kroppa on niin "vikasietotilassa" että kättelemällä miestä tulee raskaaksi vaikka viiskymppisenä. Siinä on riskinsä kun kroppa stressissä. Tuota parisuhdetta pitäisi kuitenkin nelikymppisenäkin olla takana vähintään 7 vuotta. Vammaisia lapsia ei sikiä 40v iässä sen enempää kuin nuoremmatkaan. Vammaisuuden syyt on yleensä päihteistä ja sukurutsasta johtuvia.

        Jos olet elänyt terveesti ja lisääntymättä 40v, niin ehdit lapsen saada, mutta se 7 vuotta parisuhdetta pitäisi olla kokonaisbalanssin saavuttamiseksi. Elämänkokemus antaa vähän anteeksi.

        Pääperiaate on, että 12/32 on kunnossa.


      • seliseliselityperys
        Just-realistig kirjoitti:

        40 vuotiaana raskaaksi tulee enin osa joka sitä haluaa ja joka ei ole pilannut itseään huonoilla elämäntavoilla tai aloittamalla synnytyksiä eli kroppansa stressaamista liian nuorena. Jos taas on tehnyt lapsia kahden vuoden välein 30 - 40v välillä, niin kroppa on niin "vikasietotilassa" että kättelemällä miestä tulee raskaaksi vaikka viiskymppisenä. Siinä on riskinsä kun kroppa stressissä. Tuota parisuhdetta pitäisi kuitenkin nelikymppisenäkin olla takana vähintään 7 vuotta. Vammaisia lapsia ei sikiä 40v iässä sen enempää kuin nuoremmatkaan. Vammaisuuden syyt on yleensä päihteistä ja sukurutsasta johtuvia.

        Jos olet elänyt terveesti ja lisääntymättä 40v, niin ehdit lapsen saada, mutta se 7 vuotta parisuhdetta pitäisi olla kokonaisbalanssin saavuttamiseksi. Elämänkokemus antaa vähän anteeksi.

        Pääperiaate on, että 12/32 on kunnossa.

        Miksi levität valeita. Suurin osa tekstistäsi on tieteellisten tutkimusten mukaan täyttä pötyä.


    • YksiPankkineuvojaLisää

      Sinulta alkaa tosiaan aika loppua, joten suosittelen PIKAISTA hakeutumista klinikalle tai sopeutumista lapsettomaksi jäämiseen. Ihmeitä tapahtuu, mutta ihmeiden varaan ei kannata elämäänsä laskea. Toki haluat luomusti raskaaksi, haluat ihanan miehen ja ydinperheen, mutta pelkällä haluamisella et tule raskaaksi. Mieti, miten tärkeää lapsen saaminen sinulle on, ja jos se on tärkeää, niin ala saman tien googlettaa klinikoita. Lapsettomanakin toki moni on aivan onnellinen.

      • YksiPankkineuvojaLisää

        Anteeksi, luin viestisi huolimattomasti. Et siis edes halua miestä elämääsi. Silloin klinikka on entistäkin parempi vaihtoehto. Jos olisit aloittanut isäehdokkaan hakemisen reilu kolmikymppisenä, niin homoisä olisi ollut hyvä vaihtoehto, mutta nyt ei ole enää yhtään aikaa etsiä.


      • Just-realistig

        Homoisä tai muu siittäjä ei ole hyvä vaihtoehto. Ihmiset eikä eläimet eivät ole mitään tuotantokarjaa.


      • siksisinäpelkäät
        Just-realistig kirjoitti:

        Homoisä tai muu siittäjä ei ole hyvä vaihtoehto. Ihmiset eikä eläimet eivät ole mitään tuotantokarjaa.

        Niin koska silloin ei ole riippuvainen huonosta miehestä...


    • raskaaksi
    • andn

      Minulla on vähän käänteinen ongelma.. lapsia on, mutta avovaimon kanssa ei yhteisiä, ja hän ei halua enää "aloittaa alusta". Eräs ystävätär aikanaan ehdotti "kaverijärjestelyä", jos hän ei olisi raskaana 40v mennessä. Ideana tuo jäi houkuttelemaan, vaikka emme koskaan asiaa arkeen asti miettineet :)

    • raskaaksi

      Täällä olisi vähän varttuneempi mies. Haluaisin auttaa raskaaksi tulemisessa. Olen miettinyt tätä jo kauan. Laittaisitko mailiosoitteesi kiitos niin kirjoitellaan aluksi. Jos täällä on joku muukin raskaaksi haluava nainen niin haluan auttaa.

    • einvater

      Hei Lapseton, jos olet vielä linjoilla tai seuraat tätä keskustelua, niin kysymys sulle: haetko vain miestä lapsen siittämiseen? olisitko halukas siihen, että lapsen isä osallistuu lapsen elämään? Täällä kirjottelee isäksi kaipaava kaikin puolin kunnollinen ja terve akateeminen sinkkumies. Mahd. yhteydenotto [email protected].

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe