Laskuttajan työ??

merkonomi

Millaista on laskuttajan työ, onko töitä vaikea saada. Tarvitaanko numerokyvykkyyttä? Onko työ yksitoikkoitsta?

Itselläni on merkonomin tutkinto asiakaspalvelun ja myynnin ko:sta, mutta taloushallinnon tehtävät ovat ruvenneet kiinnostamaan minua. Mikähän olisi mahdollisesti järkevin reitti laskuttajan työhön?

2

6158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merkonomi15

Hei, itse olen valmistumassa nyt toukokuussa merkonomiksi. Olen valinnut taloushallinnon ja olen käynyt myös aspan ja myynnin. Toimistontyöt ovat aika monipuolisia. Itse olen tällä hetkellä suorittamassa näyttöä eräässä tilitoimistossa. Ja valitsin näyttöön laskutuksen. Mukavaa puuhaa kertakaikkiaan! Ja siinä ohessa hoidan myös muita toimiston töitä: Kopiointia, skannausta, puhelinpalvelua, viestin sähköisesti ja teen myös kirjanpitoja.
      Koulutukseni on kestoltaan ollut siis 2vuotta aikuispuolella. Todella monipuolinen vaihtoehto on ottaa tämä taloushallinto siihen lisäksi. Pääset kaupankassalle,taikka sitten sinne toimiston työtehtäviin. Eli vara on valita. Jos on pelkästään asiakaspalvelu ja myynti,ei paljon pääse käsiksi muihin toimiston töihin. ja kokemustahan se vaatiin.
      Mutta mm. pienemmät kaupat: esim maali ja työtarvike kaupat hoitavat laskutuksen itse. ja onhan niitä muitakin. Kannattaa vain kysellä rohkeasti :) Samalla näissä pienissä kaupoissa pääsee myynnin ja asiakaspalvelun työhön käsiksi.

Onnea matkaan! Meitä merkonomeja tarvitaan!

• eräslaskuttaja

Paljon riippu missä laskutusta teet ja millä mittakaavalla. Jos työnkuvasi on täyspäiväinen laskuttaja niin kyllä sekin osaamista vaatii. Pitää tietää verotukselliset asiat niin kotimaan kuin ulkomaan osalta. Lisäksi tulee opetella käyttämään reskontra ohjelmistoja joisaa on omat koukeronsa. Rastin puuttuminen jostain kohtaa voi aiheuttaa sen ettei laskuille tule esim alvia. Sitten lähetät laskut eteen päin ja kukaan laskun saajista ei täten arvonlisäveroa maksa. Firma kuitenkin joutuu maksamaan. Pienemmissä yrityksissä sitten taas laskutus voi olla niin pientä että yli puolet työstäsi on jotain muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73