Minulla on ongelma 10kk ikäisen koirani kanssa. Se ei ole sisäsiisti. Tähän asti olen kehunut, kun tekee tarpeet ulos, ja sisälle asioimiseen olen suhtautunut välinpitämättömästi. Osaa tehdä käskystä tarpeet. Useimmiten pissaa pedille ja peitoille, välillä ihan lattiallekin.
Koira on älykäs ja harrastan sen kanssa agilitya ja tokoa. Oppii nopeasti. Johtajuusongelmia ei ole, eikä hae minulta huomiota virtsaamalla.
Pitäisikö pidentää lenkkejä? Tai kieltää sisälle tekeminen? Kertokaa kaikki mahdolliset vinkit, siis ihan kaikki jotka jotenkin voisi edes toimia. Se on tosi älykäs koira ja oppii helposti, mä en halua vielä luovuttaa.
Kiitos.
10kk narttukoira ei ole sisäsiisti
10
179
Vastaukset
- Simplerok
Simple Solution extreme (suihkuta pinnoille mihin usein tekee) auttoi meillä ja ruuan vaihto lihapitoisempaa välillä saa tuoretta lihaa toisinaan tuhdimpaa esim. Pure Natural Breederiä.
- ddddkkk
ehkä olisi syytä torua kun pissailee sisälle ja viedä koira heti ulos kun huomaa sen pissaavan(Itse napannut koiran syliin ja heti ulos). Nuorinmainen koiristani oppi 5kk ikäisenä sisäsiistiksi noilla keinoilla. Ulko-oven edessä myös oli sisäsiisteysalustoja, johon teki pissat, jos oli yksin niin kauan ettei voinut pidättää. Tuon 5kk iän jälkeen ei ole sisälle tehnyt. koiraa kyllä täytyy myös komentaa. Meillä kaikki koirat oppineet alle 6kk iässä sisäsiisteyden.
- Lääkeapua
Ota pissanäyte ja vie se eläinlääkäriin tutkittavaksi. Saattaa olla syynä virtsarakontulehdus.
- ketjunaloittaja
Tuskin on virtsatietulehdus nyt, aiemmin oli mutta täysin erilaiset oireet ja kontrollinäytteessä ei näkynyt mitään. Ei tiristele, vaan vääntää koko "satsin" kerralla ja siinä se.
Ostin tänään tuota Extremeä ja aion sitä käyttää jos johonkin tekee. Ruoka on jo nyt aika lihapitoinen ja saa lihoja ja luita usein. Tästä lähtien kiellän, jos mun nähden tekee sisälle. Ulos tekemistä vahvistan ja tänään onkin mennyt aika kivasti... Kunpa se pian oppisi.- Ohjepa
Konsultoisin koutsia jos käytte ohjatuissa ryhmissä jotkut nuoret paineistuu intensiivi treeneistä ja ilmaisee sen merkkailuna (stressi). Tarkkaile koiran käytöstä ja pidä vaikka nyt hetken päiväkirjaa treenien ohella eli vapaa viikot vs. intensiivi onko merkkailu pysynyt samana vai vähentynyt.
- asdasdasdasdasdasd
Keskeytä toiminto jollain kovalla äänellä tms. Heti kun koira lakkaa toiminnon, vie se ulos. Suosittelen myös lisäämään ulkonakäyntiä jos kerran kunnon satseja vetelee lattialle, vois kieliä meinaan oikeastakin hädästä. Miten usein pääsee ulos?
- Ketjunaloittaja
Pääsee ulos vähintään viisi kertaa päivässä.
- thftfthfhfhfghf
Jos koira saa virtsata viisi kertaa päivässä ja silti sisälle tulee kunnon satseja niin kiinnittäisin huomion vedenjuontiin. Jos koira juo useita kertoja päivässä tai poikkeuksellisen paljon (ilman rasitusta), niin rajoittaisin vedensaantia (poikkeuksena kuumat kesäpäivät!). Jotkut koirat juovat tylsyyteen/stressiin/tmv. Meillä oli tällainen sakemanni.
- sefsfdf
thftfthfhfhfghf kirjoitti:
Jos koira saa virtsata viisi kertaa päivässä ja silti sisälle tulee kunnon satseja niin kiinnittäisin huomion vedenjuontiin. Jos koira juo useita kertoja päivässä tai poikkeuksellisen paljon (ilman rasitusta), niin rajoittaisin vedensaantia (poikkeuksena kuumat kesäpäivät!). Jotkut koirat juovat tylsyyteen/stressiin/tmv. Meillä oli tällainen sakemanni.
... tai sokeritaudin/kipujen vuoksi.
Oman koiran omituisuudet loppuivat, kun se sai lääkityksen kyynärnivelten kehityshäiriöönsä.
- faktaakehiin
Mikä lie rotukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446