Varmaan tyhmä kysymys asiaan paremmin perehtyneille, mutta voiko normaalin suihkuhanan (esim Orasmix) lämpötilaa jotenkin rajoittaa ? Perheen nuorimmainen haluaa käydä jo itse suihkussa, mutta onnistuu välillä polttamaan itsensä. Sen verran näppärä tuo on jo sormistaan, että se suihkuhanan normaali rajoitinnappi ei auta. Pitäisi jotenkin saada kiinteästi rajoitettua lämpötila.
Luulisi että tämä on tavallinen ongelma lapsiperheissä. Eli sen säätönupin ääriasennon pystyisi jotenkin säätämään.
Suihkun lämpötilan rajoitus
10
2492
Vastaukset
- eläkeukko
Onhan niissä hanoissa lämpötilan rajoitin nupit.Homma ei ole iso. Asiaan perehtymättömän ei kannata tietenkään mennä muuttamaan tehtaalla laitettuja säätöjä. Esim temostaattihanoissa on sellainen painettava nuppi siinä säätöosassa.vipuhanoissa on kanssa, mutta hana malleissa on tietysti eroja joten en sen tarkemmin asiaa erittele.
Ongelmahan on pientaloissa se ,kun ei ole lämpimässä vedessä jatkuvaa kiertoa nämä rajoittimet toimivat pienellä viiveellä. Ensin tulee sitä kylmää vettä jonkun aikaa.- energija
Jos kyseessä on pientalo, niin pannuhuoneessa kattilan päällä tai boilerista löytyy sekoitusventtiili esim. "Oras 421015 DN15/Cu18 37-65°C" tai vastaava. Tästä voi säätää lämmpimän käyttöveden lämmöt niin alas, ettei kukaan polta itseään missään verkoston osassa. Toisaalta taas liian kylmänä pidetty lämmin käyttövesi lisää legionellariskiä. Eipä ole kuitenkaan vielä kohdalle osunut, vaikka paluukierto verkosta puuttuu l. kohtalaisen usein putkistossa sopivat olosuhteet pöpöille.
- rajoitinnappi
Aloittaja kirjoitti, että rajoitinnappi ei auta. Ei näköjään enää luetun ymmärtäminen olla voimassa.
- aidosti_osaava
Älä rajoita. Säätötarkkuus kärsii. Olen toiminut 38v alan hommissa, joten voit luottaa minuun.
Eikä Orasmixissa voi edes rajoittaa. - aidosti_ihmettelevä
"Perheen nuorimmainen haluaa käydä jo itse suihkussa, mutta onnistuu välillä polttamaan itsensä. Sen verran näppärä tuo on jo sormistaan, että se suihkuhanan normaali rajoitinnappi ei auta."
Jopa on kovapäistä porukkaa, jos oma kokemus ei opeta.
Onko kysymys kehitysvammaisesta?
No, jos tuo näppäryys on vähänkin peritty sinulta, niin avaa se rajoitinrakenne ja korvaa rajoitinnuppi kiinteällä stopparilla, jos ei muu auta.- aidosti_osaavana
Ei kannata rajoittaa, säätötarkkuus kärsii. Huom. 36v kokemusalalta.
- aidosti_ihmettelevä
aidosti_osaavana kirjoitti:
Ei kannata rajoittaa, säätötarkkuus kärsii. Huom. 36v kokemusalalta.
En tarkoittanut säätömännän liikkeen rajoittamista hanan sisällä, vaan säätönupin painonapilla vapautettavan stopparin muuttamista semmoiseksi, jota ei voi vapauttaa. Tämä ei vaikuta säädön tarkkuuteen.
- aidosti_osaava
aidosti_ihmettelevä kirjoitti:
En tarkoittanut säätömännän liikkeen rajoittamista hanan sisällä, vaan säätönupin painonapilla vapautettavan stopparin muuttamista semmoiseksi, jota ei voi vapauttaa. Tämä ei vaikuta säädön tarkkuuteen.
Liimaa se kiinni hyvälaatuisella kaksikomponenttiliimalla niin, ettei voi vapauttaa. Sitä konstia olen usein käyttänyt tuollaisissa tapauksissa. Täällä ei muuten kannata uskoa kaikkia "tietäjiä". Itselläni on 36 vuoden kokemus alalta, joten tedän, mistä puhun.
- Anonyymi
Minulla 39v kokemus. Irroita se hana ja v ie romutarhaan.
Kokemus puhuu. - Anonyymi
Oli vihdoinkin tämä vaihtoehto huomioida..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569