7 tuumanen ja netti

kelho

Onko järkeä ostaa 7" tablettia jos minulla on 4" älypuhelin (aion aina pysyä about 4")? Ja hankinko 4G versioisen vai vain Wifi version?

27

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelho

      Ja tabletilla pelaisin, selaisin nettiä ja katsoisin tv ohjelmia. Sopiiko 7" niihin?

      • TupakkaaJaSavuaa

        7" tabletti on sopiva 8" näyttö on herkkä hajoomaan.


      • PPAP2
        TupakkaaJaSavuaa kirjoitti:

        7" tabletti on sopiva 8" näyttö on herkkä hajoomaan.

        jaa? onko tuo tieteellinen fakta vai vaan oma hajoitettu kasi tuuman tablet?


    • Järkevä olisi se 8-9" tuumanen tabletti. Ne eivät ole liian pieniä eikä liian suuria.

      • kelho

        Onko 7" jotenkin pieni? Ottaen huomioon älypuhelimen kon


      • kelho kirjoitti:

        Onko 7" jotenkin pieni? Ottaen huomioon älypuhelimen kon

        Tuntuu pieneltä jos käyttää suurta älypuhelinta.


      • gogo
        kannyman kirjoitti:

        Tuntuu pieneltä jos käyttää suurta älypuhelinta.

        Kuules nyt kännymän 4" puhelin ei ole iso


    • qwdfg

      Ottakaa nyt ...kele huomioon että kannyman:lla on juuri se 9" tabletti niin se ei suostu muita kokoja edes ajattelemaan, ihme jäärä.

      • kelho

        Tuo on muuten aivan totta!


      • kannynam

        Tiedän että 9" on paras koska minulla on kokemusta sellaisesta.


      • qwdfg

        Paljon muusta ei sitten olekaan..


    • 920

      10 tuumainen on hyvä koko, 8 on jo liian pieni moneen asiaan.

    • 7tuuma

      7-8" on mielestäni hyvä, kun voi kuljettaa helposti mukana. Mulla oli ennen 9" tabletti mutta tuli ongelmia esim. kuljettelussa. Vaihdoin 7" ja olen ollut tyytyväinen.

      • Hyvin pystyy kuljettamaan mukana 9" tuuman tablettia. Ei ongelmia jos omistaa esimerkiksi pienen laukun jossa kuljettaa muitakin tavaroita jne.


      • qwdfg
        kannyman kirjoitti:

        Hyvin pystyy kuljettamaan mukana 9" tuuman tablettia. Ei ongelmia jos omistaa esimerkiksi pienen laukun jossa kuljettaa muitakin tavaroita jne.

        Eli soveltuu siis lähinnä naisille, niillähän aina laukku mukana, naiset on kyllä havaintoni mukaan melko aktiivisia tablet-koneitten käyttäjiä, johtuneeko juuri tuosta kasilaukku hommasta


      • huomaaja
        kannyman kirjoitti:

        Hyvin pystyy kuljettamaan mukana 9" tuuman tablettia. Ei ongelmia jos omistaa esimerkiksi pienen laukun jossa kuljettaa muitakin tavaroita jne.

        kanniman omistaa käsilaukun. liekö kyseessä nuori nainen.


      • qwdfg kirjoitti:

        Eli soveltuu siis lähinnä naisille, niillähän aina laukku mukana, naiset on kyllä havaintoni mukaan melko aktiivisia tablet-koneitten käyttäjiä, johtuneeko juuri tuosta kasilaukku hommasta

        Kaikille soveltuu.


      • qwdfg

        Soveltuu paitsi nakki-sormisille, tai joilla on esim huono verenkierto sormenpäissä, kuten mulla oikean käden etusormessa, joskus teloin sen, ei meinaa ottaa kosketuksia sillä sormella. Ja onhan noita sahurin valan (jos tiedät mitä tarkoitan ) tehneitä joille ei oikein tabletit sovi


      • qwdfg kirjoitti:

        Eli soveltuu siis lähinnä naisille, niillähän aina laukku mukana, naiset on kyllä havaintoni mukaan melko aktiivisia tablet-koneitten käyttäjiä, johtuneeko juuri tuosta kasilaukku hommasta

        Minulla on aina laukku mukana. Ei huvita tunkea kaikkea kamaa taskuihin. Etenkin kesällä on hölmöä, jos taskut pullottaa kamaa:Silti toki 7-8 tuumainen on kätevämpi kannettavana ja myös kädessä pidettävänä keveyden vuoksi. Seitsemäntuumainen mielelestäni edellyttää selainta, joka osaa rivittää tekstiä (esimerkiksi Opera Mobile)

        Omalla liittymällä toki tabletti on kätevämpi, mutta hintaa tulee n. 300 euroa lisää, jos käyttöiäksi laskee kaksi vuotta. Riippuu paljon siitä, onko WiFi:ä kotona.


      • okaro kirjoitti:

        Minulla on aina laukku mukana. Ei huvita tunkea kaikkea kamaa taskuihin. Etenkin kesällä on hölmöä, jos taskut pullottaa kamaa:Silti toki 7-8 tuumainen on kätevämpi kannettavana ja myös kädessä pidettävänä keveyden vuoksi. Seitsemäntuumainen mielelestäni edellyttää selainta, joka osaa rivittää tekstiä (esimerkiksi Opera Mobile)

        Omalla liittymällä toki tabletti on kätevämpi, mutta hintaa tulee n. 300 euroa lisää, jos käyttöiäksi laskee kaksi vuotta. Riippuu paljon siitä, onko WiFi:ä kotona.

        Tablettimen pitäisi olla alle 7" tuuman luokkaa jotta sitä voisi kantaa ilman laukkua tai säilytyspaikkaa. Se kun ei mahdu enää taskuun suojakotelon kera.


      • kylliman

        Joo, mutta silti on vaikea ymmärtää miksi juuri 9 tuuman tabletti on oikean kokoinen.
        Ei kait pelkästään se, että minulla on 7 tuuman tabletti ja paljon kokemusta mobiililaitteista
        tee minusta ylivertaista tietäjää.
        Tietäjää, joka hakkaa kivitauluun 7" ja inttää tuon kokoisen taulutietokoneen olevan
        just sillä rajalla, että sitä voi ilman temppuilua yhdellä kädellä käyttää.

        Sitä paitsi, laukussa kulkee hyvin vaikka 17,3 tuuman läppäri.


      • kylliman kirjoitti:

        Joo, mutta silti on vaikea ymmärtää miksi juuri 9 tuuman tabletti on oikean kokoinen.
        Ei kait pelkästään se, että minulla on 7 tuuman tabletti ja paljon kokemusta mobiililaitteista
        tee minusta ylivertaista tietäjää.
        Tietäjää, joka hakkaa kivitauluun 7" ja inttää tuon kokoisen taulutietokoneen olevan
        just sillä rajalla, että sitä voi ilman temppuilua yhdellä kädellä käyttää.

        Sitä paitsi, laukussa kulkee hyvin vaikka 17,3 tuuman läppäri.

        Koska se on siinä välivaiheessa.


      • Miix2
        kannyman kirjoitti:

        Tablettimen pitäisi olla alle 7" tuuman luokkaa jotta sitä voisi kantaa ilman laukkua tai säilytyspaikkaa. Se kun ei mahdu enää taskuun suojakotelon kera.

        7" Lenovo Miix2 mahtuu jopa povi taskuun.


    • isotablettiparas

      Kun oli tottunut 10" tablettiin niin puolikas siitä 4.8 kännykkä tuntuu todella liian pieneltä tabletin helpon käytettävyyden ja huolettomuuden takia. Itse en noin 7-9 pientä ostaisi.

      • luulija

        12" olisi paras tai 14" tai miksei samalla 20"


      • erikäyttötarkoitukset

        Tabletti 10" on käytössä 15.6" kannettavan lisäksi jota olisi hankala käyttää sohvalla tai kuljettaa huoneesta toiseen samalla kun katsoo jotain Areenasta tai Mtv Katsomossa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe