Suzuki GN 250 käyntihäiriö

Suitzailija

Suzuki GN250 vm.1996 käyntiinlähdössä on hieman ”sanomista”
Tällaisia oireita :
Kun tulee ajosta, niin sinä ja seuraavana päivänä lähtee hyvin käyntiin, mutta jos seisoo n.2 vrk tai yli, on hyvin huono käynnistymään. Loppujen lopuksi saa kyllä käynnistymään.
Kaasari on purettu, tarkastettu, kokoonpantu ja säädetty useammankin eri merkkikorjaajan toimesta.
Ei mitään vaikutusta. Olen tehnyt muutaman kerran niin, kun ei ole lähtenyt käyntiin, olen purkanut kaasarin ja kasannut ja laittanut paikoilleen, niin on lähtenyt heti käyntiin. Toisella kertaa kävi niin, kun olin sahannut akun niin tyhjäksi, että ei jaksanut pyörittää konetta niin kokeilin mäkistartilla, niin heti kun moottori pyörähti kierroksen niin pärähti käyntiin.
Uutta hankittu bensahana ja tulppa ja akku. Myös uusi imukurkku ja O-rengas, mutta niitä en ole vielä asentanut.
Kun tämä on ollut korjattavana liikkeessä, niin korjauksen jälkeen kokeiltu startata mutta ei ole käyty ajamassa. Sen jälkeen seisoi liikkeessä n. viikon kun kävin sen hakemassa, niin lähti heti käyntiin. Tuli vaan mieleen, että aiheuttaako ajaminen sen että ei lähde käyntiin eikä pelkkä seisottaminen. Kaasari on Mikuni BS34
Mistähän alkaisi hakemaan vikaa, onko kellään minkäänlaista ajatusta ??

Terv. P.P

1

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VS14OO

      Jos kaasaripuoli on moneen kertaan avattu ja sieltä ei löydy ongelmaan ratkaisua, arvelisin vian olevan sytytyspuolella. Kaasarista pääsee haihtumaan bensiinin herkästi syttyvät jakeet joita tarvitaan käynnistyksessä. "Tuore" bensa tankista syttyy paremmin ja käynnistyminen on näin helpompaa.

      Onko akussa tenkua? Joskus akku on sillä rajalla, että starttaa "hyvin" mutta jännite laskee niin alas, että sytytykselle ei riitä jännitteet. Startatessa akun jännite ei saisi laskea alle 10,5 voltin. Jos akku on kunnossa, niin tutki sytytyspuolta että onko se kunnossa. Esim. tulpan hattu ja johto saattaa viedä kipinästä tehot. Tietenkin kaikki liitokset ja kontaktit pitää olla puhtaat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      106
      1972
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      96
      1376
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1144
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      478
      1073
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      48
      947
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      872
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe