Koiranpennun hakeminen kasvattajalta junalla

Koira-kaukaa

Olen tässä pähkäillyt, että olisiko mahdollista hakea luovutusikäinen pentu junalla kotiin (Matkaa tulee noin 200 km)?
Onko teillä kokemuksia? Mitä muuta pitäisi ottaa mukaan kuin talouspaperia ja kakkapusseja? Missä olette kuljettaneet pentunne?

6

2004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julkista

      2x hakenut pennun/nuoren junalla. Osta vaikka sellanen olalle laitetava kantolaukku missä saa matkan ajan olla rauhassa. Pissapatja mukaan ja emon/sisarusten hajuinen riepu. Ole itse rauhallinen matkan aikana useimmiten alku huudatuksen jälkeen alkaa nukkumaan. Juna-asemalta voi matkata kasvattajan luo taksilla muista vain infota tilauksen yhteydessä että koira tulee kyytiin myös:)

    • Koira-kaukaa

      Kiitos paljon avusta!

    • dddaaaddddd

      olen kaksi hakenut, suosittelen tosiaan jotain koria tai vastaavaa mihin pennun laittaa. Meillä meni kummankin kohdalla matka hyvin. :) Pikkuset pääsivät turvallisesti uuteen kotiin, no eipä ne enään niin pieniä olekkaan, :) Tiedätkin varmaan, että paikka täytyy ottaa lemmikkieläin vaunusta ja koiran matka tulee maksamaan 5e. :) Kannattaa myös välttää muita koiria, koska pentuahan ei vielä tuolloin voi rokottaa (jos ei 4kk), jotkut sanoo, että lemmikkieläin vaunusta saa kaikenlaisia tauteja, mutta meillä kyllä ei yhtään tullut vaikka tosi paljon matkustettu junilla.

    • boksipoika

      jos koirasi tulee olemaan pieni aikuisenakin, osta heti alkuunsa kunnon kantokori, sellainen tukeva boksi, ei mitään kangasreppua.( ovat jokseenkin saman hintaisia, mutta tukeva koppa antaa koiralle paremman turvan ja kestää pakoyritykset paremmin.
      Kuljtusboksi on tarpeen pikkukoiralle koko elämän iän, koira on helppo ottaa mukaan pitemmille matkoilla, syklissähän koira ei voi rentoutua oikein kunnolla. Kotonakin koppa kannattaa pitää esillä ja tarjoilla sinne herkkuja , jotta boksista tulee koiralle mieluisa olopaikka.

    • No sulla on varmaan pentu jo kotona, mutta vastaan silti.

      Itse hain koirani Helsingistä, asuin silloin Turussa. Koiran kasvattaja toi sen autolla Lahdesta Helsinkiin rautatieasemalle, koska hänellä oli muutenkin asiaa siihen suuntaan. Olin käynyt katsomassa pentuja aikaisemmin, joten mitään takakonttipentua en ostanut.

      Tuo oli ehkä vähän huono tilanne luovuttaa pentu, koska sen sijaan, että olisimme itse vain lähteneet pois, jäimme odottamaan junaa asemalle ja kasvattaja lähti pois koiran emän kanssa. Pentu kiljui sydäntäsärkevästi emonsa perään. Vartin päästä se rauhoittui ja alkoi tukeutua minuun.

      Minulla oli mukana sanomalehteä ja pyyhe, jotka panin junan lattialle alusiksi pennulle. Hyvä niin, koska se ei halunnut istua sylissä ja kokoa sillä oli kahdeksanviikkoisena aikuisen kissan verran eli n. 4-5 kg (aikuisena rotu on n. 23 kg). Sen lisäksi minulla oli puruluita ja sellaista, mutta ne eivät pentua kiinnostaneet. Junassa oli toinenkin koira, siihen olisi pennun mielestä pitänyt tutustua, mutta en vielä uskaltanut päästää sitä vieraiden koirien luo. Oli mulla vessapaperia ja sellaista mukana myös, mutta en tarvinnut niitä.

      Minulla oli myös pennulle panta ja pentuhihna. Panta oli liian iso, mutta hihna oli hyvä. Lisäksi taisi olla vesipullo ja vettä, mutta ei sillä ollut junassa jano. Kasvattajalta sai ruokaa ja koiranleluja mukaan, onneksi kasvattaja antoi myös sitten sen ekan pentupannan, kun itsellä oli liian iso. Mutta pian se kasvoi pikkuisesta ensipannasta ulos ja ostamani panta pääsi käyttöön. Tarvitsin vielä yhden pannan ennen aikuiskokoa sen jälkeen.

      1 h 40 min tai jotain sen suuntaista junassa meni rauhallisesti, joskin kyllähän pentua piti koko ajan vahtia, mutta olin niin tohkeissani siitä, ettei minulla ollut mitään sitä vastaan. Sen ajan pentu pystyi jo pidättämäänkin, mutta Turussa oli jo kova pissahätä ja asemalaiturille pääsi liri. Sitten jatkettiin matkaa bussilla uuteen kotiin.

      En viitsinyt tuhlata rahaa kuljetuslaatikkoon, jota käytettäisiin tasan se yksi kerta. Jos jollakin lähellä asuvalla tuttavalla olisi ollut lainata sellainen, olisin voinut harkitakin.

    • Kallisarvoisin

      Itse hain koiranpennun junalla, joitain vuosia sitten. Kasvattajan luota kotiin matkaa noin 600 km. Ostin pennulle hyvän, tilavan kissankuljetushäkin. Jonne laitoin pehmeää huopaa pentua lämmittämään, pakkasta oli noin 18 astetta. Kaikista ennakko peloista huolimatta matka meni loistavasti. Pentu ei juurikaan ollut suurta hoitoa vailla. Tarjosin puhdasta vettä pienestä reunallisesta kupista ja kasvattajan mukaan laittamia napposia. Pentu siis nukkui tyytyväisenä, melkein koko matkan ajan. Pissaaminen ja kakkaaminen eivät ole ongelma tilanteessa, maalaisjärjellä siitä selviää. 8- viikoisen pennun voi kuljettaa hyvin junalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe