KYSYMYS

Noita-Nainen

Kuinka monelle teista kay saannollisesti niin, etta "sita saa, mita pelkaa"..?

15

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rödfinne

... sitä saa mitä toivoo.

Omat pelot harvoin toteutuvat. Pikemminkin, jos pelkää jotain, se osoittautuu ilmiöksi, jonka pystyn hyvin hallitsemaan.

Minun elämässäni toteutuu tuollainen kummallinen "kohtalon opettaminen". Eli, jos esimerkiksi jonkun ihmisen olemus vituttaa minua erityisesti, on aivan varmaa että joudun tämän kanssa seuraavaksi puoleksi vuodeksi samaan projektiin ja työpariksi. Seuraus on sitten se, että tästä ihmisesä löytyykin sellaisia uusia positiivisia puolia, joita en ole aikaisemmin hänessä kyennyt näkemään.

Sama duunien suhteen. Sanotaan vaikka (siis ihan esimerkkinä) että mielestäni ratikkakuskin homma olisi viheliäin ammatti, jonka tiedän. On aivan varmaa, ettei kuluisi kuin puoli vuotta niin löytäisin itseni ohjastamasta jotain 3T:n viikonloppuiltavuoroa...

• robinraven

Ihan sama juttu mullakin on, eli kohtalo opettaa, aina.
        Toisaalta se on ahdistavaa, kun aina täytyy jotenkin miettiä tarkkaan sanomisiaan.
        Oon kuitenkin oppinut elämään asian kanssa ja se on kyllä opettanut, että mikään ei ole mustavalkoista.
        Silti mulla on tuo toinenkin juttu, eli saan aina sen minkä haluan, loppujen lopuksi.
        Uskon sen johtuvan energian keskittämisestä ja iän myötä opin koko ajan paremmin hallitsemaan sitä energian kohdistamista.

• Noita-Nainen

Tuo "sita saa, mita pelkaa":han on joku vanha sanonta...

Ajattelinkin kayttaa sita siis kuvainnollisesti.

Hyva, etta otitte tuon positiivisen pointin esille tassa yhteydessa.

Tosiaan: "kohtalon opettaminen"....;) Noinhan sita voikin kutsua. (On tapahtunut myos minulle.)
        Joskus pidin sita "kohtalon vittuiluna", mutta ehka minunkin pitaisi ottaa positiivisemmat termit kayttoon.;)

Kuten sanottu, sanomisiaan (ja jopa ajatuksiaan) on tietyssa mielessa varottava...ettei pahin tapahtuisi tai "kohtalo opettaisi"....

Voisikin ehka sanoa, etta "sita saa, mita hakee"...(niin negatiivisessa kuin positiivisessa)...

• Kiirastuli

Jaa, aika jännä, mä taas saan mitä haluan! :-)

• Patakurka

Pelolle ja pahalle ei saa antaa mielessään valtaa. Magia on tehokas keino vähentää omia pelkoja ja toisten valtaa itseen. Maagin ensimmäisiä tehtäviä on vahvistaa mieltään. Monet etsiytyvät magiaan hakemaan vahvistusta identiteetilleen ja taitavasti käytettynä magia on mielestäni todella tehokas siinä.
      "Miksi mulla aina käy näin" ei kuulu maagin suusta. Jos yleensäkin pelkäät paljon, on syytä muuttaa kokemustasoasi. Etsi poppamies. Maagi kääntää aina ulkopuolisesta tappiolta näyttävän tilanteen voitoksi.

• Noita-Nainen

"Miksi mulla aina käy näin" ei kuulu maagin suusta"

Ei kuulukaan...(tai ei pitaisi kuulua).

Mutta silloin jos "pelot kayvat toteen", magiaa onkin vaarinkaytetty tai pikemminkin sita ei ole kaytetty OLLENKAAN.

• Patakurka
        Noita-Nainen kirjoitti:

"Miksi mulla aina käy näin" ei kuulu maagin suusta"

Ei kuulukaan...(tai ei pitaisi kuulua).

Mutta silloin jos "pelot kayvat toteen", magiaa onkin vaarinkaytetty tai pikemminkin sita ei ole kaytetty OLLENKAAN.

Onni suosii rohkeaa eli "Fortune Favors the Bold".

Tuli muuten tässä yhteydessä mieleen, että ikävillä asioilla on jostain kumman syystä taipumus kasaantua. Joskus vaan alkaa menemään pieleen, ja ainakin itselläni tulee tunne, että on syytä varautua lisäikävyyksiin.

• Noita-Nainen
        Patakurka kirjoitti:

Onni suosii rohkeaa eli "Fortune Favors the Bold".

Tuli muuten tässä yhteydessä mieleen, että ikävillä asioilla on jostain kumman syystä taipumus kasaantua. Joskus vaan alkaa menemään pieleen, ja ainakin itselläni tulee tunne, että on syytä varautua lisäikävyyksiin.

Kumma juttu tosiaan...olen itse kirjoittanut jonnekin, etta "negaatio lisaa negaatiota" ja "epatoivo lisaa epatoivoa" jne...

Eli tuollainen kierre pitaa osata katkaista ajoissa.

• Mystic

Minulle pelko on toivotun lopputuloksen "vastakohta". Tarpeeksi paljon ajatuksista lopputuloksen kohtalolle ja kun pienikin "merkki" toivotun epäonnistumisesta tulee eteen, niin niinhän nitää kasaantuu vain lisää. Että sitäkö saa mitä tilaa? ;) Ja paha saa palkkansa?...

• Olen huomannut omassa initiaatiossani, että pelko on mahtava keino lisätä voimaansa. Etsinkin sitä mieluiten pelon suunnasta. Jos jotain pelkää, se on merkki siitä, että siellä päin on voimareservi, joka odottaa vapauttajaansa. En väitäkään, että sellainen on helppoa. Helppous ei ole kovin arvokasta silloin kun tavoittelee todellista voimaa.

• Noita-Nainen

"Jos jotain pelkää, se on merkki siitä, että siellä päin on voimareservi, joka odottaa vapauttajaansa."

Hyvin sanottu! :)

Eli pelko-energia onkin ehka vaaralla tavalla tiivistynytta energiaa, joka pitaa siis a) vapauttaa ja b) vapauttaa oikealla tavalla.

• Patakurka
        Noita-Nainen kirjoitti:

"Jos jotain pelkää, se on merkki siitä, että siellä päin on voimareservi, joka odottaa vapauttajaansa."

Hyvin sanottu! :)

Eli pelko-energia onkin ehka vaaralla tavalla tiivistynytta energiaa, joka pitaa siis a) vapauttaa ja b) vapauttaa oikealla tavalla.

Tämä on kyllä totta, ja tosi hyvin sanottu. ; )

• Gandalf

ei ole mutta miten taiot??? käsin, sanoin, ajatuksen voimalla??? vai miten???

• Noita-Nainen

Ehdottomasti "taion" ajatuksen voimalla.

Minusta tuo sana "taikoa" on vahan huono...
        Jonkinlainen "ohjaaminen" voisi olla parempi.

• man_in_tha_dark

Minulle ei yleensa kayniin.
      Mutta saattaa joskus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      54
      4042
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      33
      3069
    3. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      35
      2688
    4. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      33
      1926
    5. Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua

Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      489
      1578
    6. Oletko onnellinen

Kun ei enää nähdä?
      Ikävä
      52
      1504
    7. Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?

Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode
      Tv-sarjat
      45
      1422
    8. Anteeksi

Anteeksi 😭😭😭. Olet rakas❤️. En juo enää liikaa. 😭
      Ikävä
      41
      1330
    9. Minun kultani

Mistä saataisiin sulle hyvät henkselit? 🤗😘
      Ikävä
      69
      1267
    10. Mitäs mieltä

Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho
      Ähtäri
      17
      1216
    Aihe