Toimeentulotukea tekstiviestillä?

ttt_ropoja

Onnistuuko tuen hakeminen tekstiviestillä? Täydennyshakemus.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toki

Totta kau onnistuu. Itse käytän kirjekyyhkyjä sillä ne ovat itselleni se kailkein helpoin keino. Tältä palstalta löytyy myös monia muita jotka eivät kykene myöskään käyttämään normaalia hakemusmenettelyä vaan käyttävät esim. sähköpostia, wc-paperiin kyrilisin kirjaimin raapusteltuja hakemuksia tai käräjäoikeuden kautta täydennettyjä puutteellisia hakemuksia. :)

• sossulissu

Tietysti onnistuu. Minäki lähetän vaan tekstiviestin aina ku on rahat loppu. Sit ne lähettää mulle tekstiviestin takas, et rahat on tilillä. On tietty erikseen sovittu näin. Meillä sossu joustaa tarpeen mukaan.

• SossullePataan

Hyvissä tuuliolosuhteissa voi käyttää myös savumerkkejä. Laki sähköisestä asoinnista vairanomaisissa koskee myös tekstiviestejä joten vastaus alkuperäiseen kysymykseen on ehdottomasti kyllä. Savumerkkjä ja kirjekyyhkyjä em. laki ei koske, mutta ei toimeentulotukilaissa ole sanottu että hakemus on tehtävä tietyllä tavalla joten kaikki hakemukset on käsiteltävä eikä se seikka miten hakemus on lähetetty saa vaikauttaa päätökseen.

• Kuten "SossullePataan" kertoi, niin hakemuksen voi tehdä vapaamuotoisesti haluamallaan tavalla, vaikka sitten niitä kirjekyyhkyjä käyttäen. Tosin tuolloin näyttövelvollisuus siitä, että hakemus on mennyt perille voi olla hankalanpi toteuttaa.

Tekstiviestillä voi tottakai tehdä sähköisen hakemuksen. Edellytksenä toki on, että viranomaisella on asiointia varten käytössään puhelinjärjestelmä johon voi tekstiviestejä lähettää. Jos sossun numero on perinteinen lankanumero ilman tekstiviestin vastaanottomahdollisuutta niin silloin tekstiviestillä hakeminen ei ole mahdollista.

http://www.satakunta.net

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6276
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3797
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2913
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2830
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1583
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1298
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1232
    Aihe