Tein ystävälleni aivan kamalan teon käyttämällä hänen identiteettiään (identiteettivarkau) ja sain hänelle aiheetonta laskua (maksoin kaikki). Asia meni rikostutkintaan. Ajattelin että myönnän nyt heti kaiken, tuomio tulee mutta tulkoon. Ainut on että voinko / voiko lakimies tms pyytää ystävältäni asiaan vaitioloa? Eli maksaisin hänelle tuntuvat korvaukset jos hän ei puhuisi asiasta eteenpäin. Rikosilmoitus saa olla ja minä tunnustan kyllä ja vastaan teostani.
On toki jo näin tehnyt, mutta jos ei jatkaisi..
Lähinnä säälin isovanhempia joille tämä isku on kova paikka. Kärsin mt ongelmista, sain diagnoosin vakavaan kaksisuuntaiseen mt häiriöön mutta uskon että se ei riitä.. Olen hakenut itselleni apua tähän käytökseen joka ei todellakaan ole mitenkään minulle tyypillistä :(
Hirvittävä teko - yritänkö sovitella?
4
269
Vastaukset
- Alkuperräinen
Ja siis haluaisin "virallisesti" sovitella siis vain vaitiolosta, en muusta. En yritä kieltää tekoani. Ja tarjoudun maksamaan hänelle korvauksia.. Laskutkin jotka hänelle tulivat olen maksanut. Tiedän että monille tuo vaitiolo on ihan hirveää. Myös hänellä / kumppanillaan on luurankoja kaapissa joista minä olen ollut hiljaa / valehdellut :(
- Kohdata
Ota yhteys paikalliseen sovittelutoimiston, netissä tarkemmat tiedot.
Identiteettivarkaus Suomessa ei ole rikos, joten ystäväsi ei ole teoissa asianosainen. Tekosi on sinun ja huijaamiesi tahojen välisiä.
- rahaavailla
Isovanhemmas vois heittää muutaman tontun mullekkin. Laittavatko tilille vai suoraan lapaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34761ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10550