Tein ystävälleni aivan kamalan teon käyttämällä hänen identiteettiään (identiteettivarkau) ja sain hänelle aiheetonta laskua (maksoin kaikki). Asia meni rikostutkintaan. Ajattelin että myönnän nyt heti kaiken, tuomio tulee mutta tulkoon. Ainut on että voinko / voiko lakimies tms pyytää ystävältäni asiaan vaitioloa? Eli maksaisin hänelle tuntuvat korvaukset jos hän ei puhuisi asiasta eteenpäin. Rikosilmoitus saa olla ja minä tunnustan kyllä ja vastaan teostani.
On toki jo näin tehnyt, mutta jos ei jatkaisi..
Lähinnä säälin isovanhempia joille tämä isku on kova paikka. Kärsin mt ongelmista, sain diagnoosin vakavaan kaksisuuntaiseen mt häiriöön mutta uskon että se ei riitä.. Olen hakenut itselleni apua tähän käytökseen joka ei todellakaan ole mitenkään minulle tyypillistä :(
Hirvittävä teko - yritänkö sovitella?
4
198
Vastaukset
- Alkuperräinen
Ja siis haluaisin "virallisesti" sovitella siis vain vaitiolosta, en muusta. En yritä kieltää tekoani. Ja tarjoudun maksamaan hänelle korvauksia.. Laskutkin jotka hänelle tulivat olen maksanut. Tiedän että monille tuo vaitiolo on ihan hirveää. Myös hänellä / kumppanillaan on luurankoja kaapissa joista minä olen ollut hiljaa / valehdellut :(
- Kohdata
Ota yhteys paikalliseen sovittelutoimiston, netissä tarkemmat tiedot.
Identiteettivarkaus Suomessa ei ole rikos, joten ystäväsi ei ole teoissa asianosainen. Tekosi on sinun ja huijaamiesi tahojen välisiä.
- rahaavailla
Isovanhemmas vois heittää muutaman tontun mullekkin. Laittavatko tilille vai suoraan lapaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi2005733Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1055621Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1904613Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa514053Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät613940Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali313576En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.201444Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1301360- 191045
Jotenkin tämä
tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭33960