Tein ystävälleni aivan kamalan teon käyttämällä hänen identiteettiään (identiteettivarkau) ja sain hänelle aiheetonta laskua (maksoin kaikki). Asia meni rikostutkintaan. Ajattelin että myönnän nyt heti kaiken, tuomio tulee mutta tulkoon. Ainut on että voinko / voiko lakimies tms pyytää ystävältäni asiaan vaitioloa? Eli maksaisin hänelle tuntuvat korvaukset jos hän ei puhuisi asiasta eteenpäin. Rikosilmoitus saa olla ja minä tunnustan kyllä ja vastaan teostani.
On toki jo näin tehnyt, mutta jos ei jatkaisi..
Lähinnä säälin isovanhempia joille tämä isku on kova paikka. Kärsin mt ongelmista, sain diagnoosin vakavaan kaksisuuntaiseen mt häiriöön mutta uskon että se ei riitä.. Olen hakenut itselleni apua tähän käytökseen joka ei todellakaan ole mitenkään minulle tyypillistä :(
Hirvittävä teko - yritänkö sovitella?
4
200
Vastaukset
- Alkuperräinen
Ja siis haluaisin "virallisesti" sovitella siis vain vaitiolosta, en muusta. En yritä kieltää tekoani. Ja tarjoudun maksamaan hänelle korvauksia.. Laskutkin jotka hänelle tulivat olen maksanut. Tiedän että monille tuo vaitiolo on ihan hirveää. Myös hänellä / kumppanillaan on luurankoja kaapissa joista minä olen ollut hiljaa / valehdellut :(
- Kohdata
Ota yhteys paikalliseen sovittelutoimiston, netissä tarkemmat tiedot.
Identiteettivarkaus Suomessa ei ole rikos, joten ystäväsi ei ole teoissa asianosainen. Tekosi on sinun ja huijaamiesi tahojen välisiä.
- rahaavailla
Isovanhemmas vois heittää muutaman tontun mullekkin. Laittavatko tilille vai suoraan lapaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku655225Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel302246Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1122188HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1201895Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v151829- 1111760
Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531184Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2551139Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.481041- 71961