Voiko avioehdon tehdä ilman puolison allekirjoitusta? Ja voiko sen tehdä puolison/tulevan puolison tietämättä?
Voiko avioehdon tehdä ilman puolison..
6
372
Vastaukset
- 64589
Luulen että ei , se on olettama. Minä tein avioehdon ennen naimisiin menoa. Vuosikymmenten kuluessa se on menettänyt merkityksensä: on aikuiset pojat ja varallisuus karttunut ja ostettu yhteisiin nimiin omaisuutta. oltu töissä yhteisessä yrityksessä.
Avioehtoa suosittelen jos lähtötilanteessa on jommalla kummalla huomattavasti enemmän varallisuutta.Kissa pöydälle. - kannattaatehdä
Turha piilotella puolisolta. Teette ennen avioliittoa sopimuksen että se mikä on omaisuutta silloin ei ole toisella osapuolella tekemistä mikäli ero tulee. Sen jälkeen yhteisesti hankittu menee jakoon.
- voiraukkaa
Avioehtoa ei voi tehdä yksin. Se on sopimus, eikä mitään sopimuksia voi tehdä yksin tai toisen tietämättä.
- Lakimies2
Avioehto on määrämuotoinen sopimus jonka kummankin puolison tulee allekirjoittaa. Sopimukseen tulee ottaa kaksi esteetöntä todistajaa vahvistamaan allekirjoitukset.
- Maistraatti
...ja tietenkin toimittaa maistraattiin, muuten se ei ole voimassa.
- allekirjoituksenne2
kato et siinä on ehtona myös kuoleman varalta. Avioero voi päättyä myös kuolemaan eikä vain eroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1283753Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.362444Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442088Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.701031Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet101011- 45891
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen63866En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on31855- 43780
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies97762