Köyhä ei varmaankaan saa rikastua.

Linnaanko

Kyllähän tämä selviäisi Kelaan soittamallakin mutta vastaus ja suhtautuminen pelottaa :). Osaisiko joku teistä kertoa miten käy, jos on saanut ylimääräisen osuuspo.n koron 1500e viime vuonna. Kyseessä siis puhelin osake. Tuota summaa ei makseta toiste, eikä siis nosta pitkässä juoksussa tuloja. Korko maksettiin viime vuonna. Ymmärrän, että se vähentää asumistukea useita kymppejä kuukaudessa seuraavassa tarkistuksessa seuraavat kaksi vuotta. Mietin vain, että olisiko se pitänyt ilmoittaa jo viime vuonna. Oman järkeilyni mukaan vasta nyt, kun vuokrat nousevat ja tulee uusi tarkistus.Nyt olen kuitenkin miettinyt, että olenkohan syyllistynyt suureenkin rikokseen, kun en ilmoittanut. Muussa tapauksessahan se olisi vaikuttanut asumistukeen lähes 3 vuotta. Hassua kyllä ajatella, että köyhälle eläkekäiselle, tuo ylimääräinen raha menee elämiseen. Toinen voi lähteä vaikka ulkomaan matkalle. No asian toki voi ajatella positiivisesti eli yhteiskunnan varojahan tässä vähän säästyy..

4

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukki

      Saat siis eläkeläisen asumistukea. Siinä tapauksessa on tietyt varallisuusrajat jotka ylittävä varallisuus vähentää tukea. Tuo summa sinällään ei mene yli tuon rajan.

      Yleisessä asumistuessa ei enää 1.1.2015 lukien ole rajoja.

      • linnaank

        Kiitos vastauksestasi. Sekavasti selitin kysymykseni mutta joo, olen eläkkeensaajan asumistuella. Niin, kyllähän tuo summa vähentää asumistukea seuraavassa tarkistuksessa ja vaikutus seuraavat 2 vuotta, ellei sitten vuokra nouse välillä sen tietyn määrän, jolloin taas tarkistus. Tulothan vaikuttavat asumistuen määrän ja korotkin ovat tuloa. Nuo kaikki korkotulot jaetaan tuloiksi kuukautta kohti, siis nyt 1500:12. Se vain mietitytti, että olisiko tuo 1500e pitänyt heti viime kesänä käydä ilmoittamassa kun se tilille tupsahti. No Kelasta kysymällähän se selviäisi:). Jos olisin saanut lahjana tai lotossa 1500e, sillä ei olisi ollut minun asumistukeeni mitään vaikutusta, koska varallisuutta ei ole ja eläke pieni. No leuka rintaa ja kohti uusia pettymyksiä.


    • KöyhyysLoppuuTyöllä

      Ei muuta kuin töihin niin ei tarvitse olla köyhä ja valittaa palstoilla.

      • noolipapakkokommentoida

        Hyvä KöyhyysLoppuuTyöllä. Ok, valittamistahan tämä on. Toki voisin yrittää työelämään mutta voimat ei riitä. Ja kuka minut huolisi. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, yhteiskunnan elätti siis. 5 vuotiaasta saakka sairastanut. Ikää jo reilusti yli 50. Olenko itse aiheuttanut sairauteni. En ole. Sairauteni on vaikea ja etenee koko ajan. Ilomielin antasin tämän sinulle, ihan vain vaikka päiväksi lainaan. Luulenpa, että et kestäisi. Ja niin ilkeä olen, että toivon sinulle jonkin vaikean, tuskaisen, etenevän sairauden, että oppisit möläyttelemään. Terv.linnaanko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2359
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      57
      1360
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1069
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe