Fiilistelijä :-o

Psykoterapeutitar

Nyt etsitään kadonnutta liikunnan riemua ja ulkoilun nautintoa! Miten löytää kadonneet? Liikunnan ajatteleminenkin väsyttää ja ulkoilun inhottaa? Onko keinoja, vai odottelenko vain?

Sanotaan, että pysyy kunnossa, kun harrastaa kumpaakin. Mutta, jos mitta on vaan tullut täyteen ja huvittaa vaan fiilistellä!

73

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko sinulla selkä-kipua ja suonen-vetoa?
      Vai oletko perustanut liikunta-yrityksen?

      H.

      • Psykoterapeutitar

        Ai, tarvitsenko jomman kumman?


    • siilimuori

      Älä keskity siihen mikä inhottaa vaan siihen mikä tuottaa iloa ja kiinnostaa, siis fiilistelyyn.

      • Psykoterapeutitar

        Toki, mutta liikkuakin pitää ja ulkoilua harrastaa, ettei paikalleen homehdu ja joudu yhteiskunnan "autettavaksi" ennenaikojaan. Mutta, mistä kipinä?


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Toki, mutta liikkuakin pitää ja ulkoilua harrastaa, ettei paikalleen homehdu ja joudu yhteiskunnan "autettavaksi" ennenaikojaan. Mutta, mistä kipinä?

        Tuota noin, meidänkö se pitäisi tietää mistä sä saat sen kipinän.
        Jotenkin tuntuu et tää aloitus on hakemalla haettu.


      • siilimuori
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Toki, mutta liikkuakin pitää ja ulkoilua harrastaa, ettei paikalleen homehdu ja joudu yhteiskunnan "autettavaksi" ennenaikojaan. Mutta, mistä kipinä?

        Sanot: "Liikunnan ajatteleminenkin väsyttää ja ulkoilun inhottaa.
        Minun ielestäni liikunta ei ole mikään itse tarkoitus ja varsinkin jos ajatuskin väsyttää ja ulkoilu inhottaa, kannattaisi pitää pieni tauko. Liikunnasta pitää saada mielihyvää, endorfiinejä, pakkoliikunnasta saa vain stressin.

        Jote vastaus kysymyskieen misä kipinä: odottele et tuli puhaltaa hiillokseen :). Jospa kevätaurinko ja paljastuva luonto heättävät sinussa taa liikkujan ja ulkoilijan.


      • siiimuori
        Nittaminax kirjoitti:

        Tuota noin, meidänkö se pitäisi tietää mistä sä saat sen kipinän.
        Jotenkin tuntuu et tää aloitus on hakemalla haettu.

        Niivvai leikitään ettei ois :D.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Tuota noin, meidänkö se pitäisi tietää mistä sä saat sen kipinän.
        Jotenkin tuntuu et tää aloitus on hakemalla haettu.

        "Nittaminax"

        Saat minulta plussauksena virtuaali-halin.
        Niin kivasti otit kanssani lusikka-asennon :)
        Se ei koskaan satu selkään.

        yst.

        H.


    • Siellä hangessa ne odottaa sua, eiku ulos vaan etsimään! Ensiaskel voi olla kolea ja vastenmielinen, mutta ei kannata kuunnella niitä signaaleja. Keskity kaikkeen mukavaa mitä se tuo, luontoon, raikkauteen ja hyvään mieleen. Kohta oot taas nalkissa :)

    • Minulle jää epäselväksi kuinka fiilistelet?

    • siilimuori

      Yhen asian vielä sanon ennen kuin lähen ulkoilemaan: aikuinen ihminen pystyy ajattelemaan järellä ja tekemään sellaista mikä ei aina niin huvittaisikaan varsinkin jos tietää et se on itelle hyväksi ja hyödyksi.

      • Vastalause, tuolla periaatteella ei olisi yhtään ylipainoista, 2-tyypin diabeteksestä kärsivää, alkoholistia, tupakanpolttajaa, työtä vieroksuvaa (kuten minä tänään) yli 20-vuotiasta :)


      • siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

        Vastalause, tuolla periaatteella ei olisi yhtään ylipainoista, 2-tyypin diabeteksestä kärsivää, alkoholistia, tupakanpolttajaa, työtä vieroksuvaa (kuten minä tänään) yli 20-vuotiasta :)

        :D. Liikunta tai liikkumattomus ei ole ainoa syy noihin. Ja oli miten oli, aina voi koittaa leikkiä aikuista, anakin välillä. Siis antaa sen aikuisen ottaa vallan päätöksissä, edes joskus, kuten minä nyt just :).


      • siilimuori kirjoitti:

        :D. Liikunta tai liikkumattomus ei ole ainoa syy noihin. Ja oli miten oli, aina voi koittaa leikkiä aikuista, anakin välillä. Siis antaa sen aikuisen ottaa vallan päätöksissä, edes joskus, kuten minä nyt just :).

        Joo, mä sensuroin pois sen liikunnan, ajattelin elämää noin yleensä ja ittensä motivoiminen. Kuinkas ollakaan olen parempi motivoimaan itseäni pahalle polulle kuin siihen oikealle :)) no en aina sentään, mutta maanantai on paha rasti. Maanantain syytä kaikki ;)


      • siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

        Joo, mä sensuroin pois sen liikunnan, ajattelin elämää noin yleensä ja ittensä motivoiminen. Kuinkas ollakaan olen parempi motivoimaan itseäni pahalle polulle kuin siihen oikealle :)) no en aina sentään, mutta maanantai on paha rasti. Maanantain syytä kaikki ;)

        Aijaa. Mun ei ole koskaan tarvinnu motivoida "pahoille poluille", ihan itekseen ne on uteliaalle ja heittäytyjälle tulleet :). Itelle hyvät sen sijaan on teettäneet isompia ponnisteluja, ellen sanois jopa suurimpia. Mutta josju pahakin voi olla se hyvä.


    • se.tulee.fiilis

      Ni kevättä pukkaa järvenjäällä vain vettä, tossa aamusella kävelin näkyi ensimmäinen muuttolintu harmaalokki etuajassa, aurinko pilkisteli fiiliksi meni mutta menköö.

    • Psykoterapeutitar

      Ajattelin vain ihan pikku vinkkiä ja tsemppiä! Kun on liikkuminen ja ulkoilu nyt vaan jostain syystä kadonnut. Tuntuu mitta vaan tulleen täyteen. Liikunnallista ulkoiluduunia vielä viime syksynä tehneenä ja aina siitä nauttineena, tuli vaan yhtäkkiä aivan, kun seinä eteen. Tänäänkin pitää lähteä ulos ja liikkumaan, mutta tuntuu niin hirvittävän vastenmieliseltä.

      Tuntuu vaan niin omituiselta tämä ikkunasta katsomisen fiilistely. Ettei tarvitsisi ulos kylmään lähteä! Kuitenkin lähden, kun täytyy! Oi oi!

      • "Psykoterapeutitar"

        Ettei vain ole käynyt niin, että täällä ovat jotkut kirjoitelleet iloisesti
        liikunnastaan?
        Ja siksi on tullut kirjoittajasta tahi liikunnastaan paha mieli?

        H.


      • Psykoterapeutitat

        Ei, kun jalat eivät vaan kulje ja iho menee kananlihalle! Ihan, kun olis böönautti kyseisiä asioita kohtaan.


      • siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        "Psykoterapeutitar"

        Ettei vain ole käynyt niin, että täällä ovat jotkut kirjoitelleet iloisesti
        liikunnastaan?
        Ja siksi on tullut kirjoittajasta tahi liikunnastaan paha mieli?

        H.

        Aikaihmisellä, ei kai?


      • sekinvielä
        Psykoterapeutitat kirjoitti:

        Ei, kun jalat eivät vaan kulje ja iho menee kananlihalle! Ihan, kun olis böönautti kyseisiä asioita kohtaan.

        Onko ylipainoa?


      • Psykoterapeutitar

        On ylipainoa reilusti :-o
        Mutta mitä se mihinkään liittyy?


      • sekinvielä
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        On ylipainoa reilusti :-o
        Mutta mitä se mihinkään liittyy?

        Ylipainoiset ovat yleensä laiskoja liikkumaan.


      • Psykoterapeutitar

        Nii joo! Sekin vielä! Olen vaan nyt jostain syystä kadottanut liikunnan ja ulkoilun, joita nyt etsin. Edelleenkin, vaikka lihavana!


      • siilimuori

        Miten ois kimppakivaa kavereiden kanssa. Yhdessä liikkuminen on kivaa joksus ainakin ja jos muutoi maituu pakkopullalta.


      • Psykoterapeutitar

        Noh, eipä ole noita kavereita, että yksin täytyy itseään sparrata. Löytää se into itsestään!


      • siilimuori
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Noh, eipä ole noita kavereita, että yksin täytyy itseään sparrata. Löytää se into itsestään!

        No eikös sykoterapeutilta löydy itselleen sparrauskeinoja ;)


      • Psykoterapeutitar

        Ei tällä hetkellä, kun on tullut liika-annos liikuntaa ja ulkoilua. Kuitenkin pitää ulkoilla ja liikkua! Noh, ompa tyhmä yhtälö!


    • tutultatuntuu

      Tiinainen?

      • hunksinkulta

        Aivan selvästi , tiinainen.


      • hunksinkulta kirjoitti:

        Aivan selvästi , tiinainen.

        Ei ole Tiinainen ei.


      • kyllä.on.tiinu
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei ole Tiinainen ei.

        Taisit erehtyä.


    • k_kk

      Satoja kertoja olen läpeensä tympääntyneenä tehnyt lenkille lähtöä.
      Ulkoovella viel empinyt ja kuunnellut sisäistä laiskuria, kuhan saat sen pirulaisen hetkeks hiljenemään ja pääset matkaan.
      Sen jälkeen anna vaan ulkoilman ja keuhkoihin tulvivan hapen tehrä oloasi paremmaksi.
      Kuuntele jalkojas ,jotka kuljettaa sua keveesti eteenpäin ja ole ilonen omasta reippaurestas.
      Ajattele myös sitä et ,ainoa keino saara voimakkaampi keho millä parantaa elämän laatua tulee vain liikkumalla,sitä ei saa rahallakaan,ei millään poppakonstilla.

      • nuorenavanha

        Hyvä ohje tuo on terveelle. Minä ohitusleikattu astmaatikko en saa happea tarpeeksi edes edes ulkoilmassa. Sydän ei pumppaa tarpeeksi verta jalkoihin, että jaksaisi kävellä, kipu tulee.
        Sydänlääke supistaa keuhkoputkia ja astmalääkkeet heikentää verenkiertoa. Joten kierteessä olen. Minun liikuntani on huoneesta toiseen kävelyä ja rappusilla istumista fiilistellen kulloisenkin vuodenajan värejä, lintuja ym.


      • k_kk
        nuorenavanha kirjoitti:

        Hyvä ohje tuo on terveelle. Minä ohitusleikattu astmaatikko en saa happea tarpeeksi edes edes ulkoilmassa. Sydän ei pumppaa tarpeeksi verta jalkoihin, että jaksaisi kävellä, kipu tulee.
        Sydänlääke supistaa keuhkoputkia ja astmalääkkeet heikentää verenkiertoa. Joten kierteessä olen. Minun liikuntani on huoneesta toiseen kävelyä ja rappusilla istumista fiilistellen kulloisenkin vuodenajan värejä, lintuja ym.

        Haluamatta väheksyä ketään niin olen myös ohitusleikattu,tosin siinä onnellisessa asemassa et ei tullut kuoleita osia sydämeen laakin aikana.
        Jokainen päivä kiittelen luojaani kohtalaisen hyvästä terveydestäni.


    • henrjii

      odottele vain, elinkeinoelämän keskusliittokin, ja vartiaine tykkää, kun ei tarvitse eläkkeitä iät ja ajat maksaa.
      Polttele, ja juo vielä viinaa, niin tulee verohyötykin mukana

    • Viatonsivullinen

      Lähinnä ihmettelen jos joku ulkoilee, kaamee ilma ja vielä kaameempi on teiden kunto. Eihän siellä pysy pystyssä vaikka olisi sauvat ja piikit sun muut apuvälineet. Mikä kumma että ulos pitää ängetä kun on ilmoista surkeimmat.
      Ei ihminen sairastu ja kuole vaikka joskus pysyy sisälläkin. Kohta lumi sulaa ja tiet on hyvässä kunnossa, sitten lenkkeillään. Minä lähden uimahalliin, veden vastus on hyvä jumppari ja hieroja.

    • Mitä tiedät suomenkielen slangisanalla 'fiilistellä'?. Sana on epämääräinen, joten sitä on hankala määritellä tarkasti, mutta aika lähelle sen merkitystä päästään, jos siihen assosioidaan sellaiset positiiviset käsitteet kuin nautinto, hyväolo, mielihyvä. 'Fiilistely' tarkoittaa edellä mainittujen asioiden kokemisen lisäksi myös nautinnon ja hyvän olon tunteen jakamista toisten kanssa.

      Sanan laajemmassa merkityksessä kuka tahansa voi pysähtyä 'fiilistelemään' hyviä hetkiä. 'Fiilistellä' voi vaikkapa onnistuneen suorituksen jälkeen tai miellyttävän kokemuksen aikana. 'Fiilistelyn' lähde voikin olla lähes mikä vain: ruoka, juoma, tuoksu, tilanne, suoritus, jne. Pääasia on, että se jokin saa aikaan positiivisia tuntemuksia jollain elämänalueella.

      On kyse 'fiilistelystä' millä elämänalueella tahansa, antaa se positiivista energiaa ja voimaa jaksaa normaalissa arjessa. Se on elämän hyvistä hetkistä nauttimista. Sanonta "tuli on hyvä renki, mutta huono isäntä" soveltuu myös ohjeeksi 'fiilistelijälle'.

      Eli vaikka puhutaan pohjimmiltaan positiivisesta asiasta, ei 'fiilisten' mukaan eläminen enää tietyn rajan jälkeen paranna elämänlaatua vaan päinvastoin. Jos hyvien 'fiilisten' etsimisestä tulee elämän päätarkoitus, aletaan jo olla vaarallisilla vesillä. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Ajattelepa vaikkapa päihdeaddikteja, sairaalloisen ylipainoisia mässäilijöitä, peliaddikteja, jne.

      Otteita fiilistelyn merkityksestä.

      • Psykoterapeutitar

        No, entäs klesa?


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        No, entäs klesa?

        En saanut sinulta vastausta kysymykseeni kuinka fiilistelet.

        Sana klesa ei ole suomenkielen sana vaikka stadilaiset olisivat kuinka sairaita, minä en ole köyhä enkä kipee juuri nyt kun tulin Black Beautini kanssa kotiin katsastustestin läpäisseenä.


      • eppu2

        Hienoa, että sait kaarasi katsastettua. Siittä tulee hyvä fiilis.


      • Psykoterapeutitar

        Fiilistelen ihan vaan tsiigaamalla ikkunasta ulos. Nautin näkyvistä maisemista, jotka kotini ikkunasta avautuu. Hyvä fiilis tulee levosta, työstä, puhtaasta pyykistä, ruuan tuoksusta, omasta kodista ja kaikkeen siihen liittyvästä.


      • 1eero

        Mitä ikkunasti näkyy.
        Minun ikkunasta näkyy parkkialue ja vastapäiset talot


      • siilimuori
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Fiilistelen ihan vaan tsiigaamalla ikkunasta ulos. Nautin näkyvistä maisemista, jotka kotini ikkunasta avautuu. Hyvä fiilis tulee levosta, työstä, puhtaasta pyykistä, ruuan tuoksusta, omasta kodista ja kaikkeen siihen liittyvästä.

        Niin minustai. Hyvä fiilis tulee siitä että saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, ainai seittemään kuten tänä aamuna. Kahvi tippumaan, lehti laatikosta, linnun laulu ja rauha.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Mitä ikkunasti näkyy.
        Minun ikkunasta näkyy parkkialue ja vastapäiset talot

        Minun näkymäni riippuu sitä mistä ikkunasta kahtoo. Toisesta takapiha ulkorakennuksineen ja kota, iso kuusi, pari tammea ja vähän taemmalla männikkö. Kesällä leikattu syreeniaitakin törröttää hieman lumen pinnan yläpuolella. Etupihalla naapurin talo ja pyörätie.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Minun näkymäni riippuu sitä mistä ikkunasta kahtoo. Toisesta takapiha ulkorakennuksineen ja kota, iso kuusi, pari tammea ja vähän taemmalla männikkö. Kesällä leikattu syreeniaitakin törröttää hieman lumen pinnan yläpuolella. Etupihalla naapurin talo ja pyörätie.

        Siinähän kattelet, näin aamusella ja joutilaana on kiva katella ku immeiset tohottaa hirveellä kiirellä töihin, koiran kusettajen seassa vastapäätä on lasten päiväkoti näkkyy hyörinää koko päevän.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Siinähän kattelet, näin aamusella ja joutilaana on kiva katella ku immeiset tohottaa hirveellä kiirellä töihin, koiran kusettajen seassa vastapäätä on lasten päiväkoti näkkyy hyörinää koko päevän.

        Juu, meilkii tuo pyörätie on aika vilkas, saa varoa et pyörän alle ei jää tai auton kun astuu pihasta tielle. Postilaatikon tolppa on talvisin keltaisena kusesta, laittaisko siihen sellaisen automaatin joka suihkautas takaisin kun siihen pissisuihku osuu? Kusetuksenestoautomaatti?


      • siilimuori
        siilimuori kirjoitti:

        Juu, meilkii tuo pyörätie on aika vilkas, saa varoa et pyörän alle ei jää tai auton kun astuu pihasta tielle. Postilaatikon tolppa on talvisin keltaisena kusesta, laittaisko siihen sellaisen automaatin joka suihkautas takaisin kun siihen pissisuihku osuu? Kusetuksenestoautomaatti?

        siis aiheeseen liittäen tuliskohan siitä kusetuksenestoautomaatista hyvä fiilis :D


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        siis aiheeseen liittäen tuliskohan siitä kusetuksenestoautomaatista hyvä fiilis :D

        Joo laita pippurisuihke ni voit hekotella ikkunas ääressä


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Joo laita pippurisuihke ni voit hekotella ikkunas ääressä

        Sis koiran ulkoiluttajalle se pitäsi laittaa, narussaoleva koirahan pissii sinne minne sen annetaan pissiä :).


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Sis koiran ulkoiluttajalle se pitäsi laittaa, narussaoleva koirahan pissii sinne minne sen annetaan pissiä :).

        Laita sähköpaimen postilaatikon tolppaan, niin ainakin koiralle tulee sellainen fiilis, ettei toista kertaa lurauta siihen tolppaan.


      • ent.siivoojaparka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Laita sähköpaimen postilaatikon tolppaan, niin ainakin koiralle tulee sellainen fiilis, ettei toista kertaa lurauta siihen tolppaan.

        Tähän väliin vaan. Minkähän takia aina kun kirjoitan nikkini, niin on alkanut tulla ilmoitus, että nimimerkki on jo käytössä? Totta ihmeessä se on käytössä, kun olen käyttänyt sitä jo melkein vuoden.


      • Psykoterapeutitar
        1eero kirjoitti:

        Mitä ikkunasti näkyy.
        Minun ikkunasta näkyy parkkialue ja vastapäiset talot

        Ikkunasta näkyy todeksi tullut lapsuuden unelmamaisema :-D


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Laita sähköpaimen postilaatikon tolppaan, niin ainakin koiralle tulee sellainen fiilis, ettei toista kertaa lurauta siihen tolppaan.

        No hyi ei en. Se on elläinrääkkäystä. Veikeä tunne muuten kun ottaa kädellä kiinni toiminnassa olevasta sähköpaimenesta.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        No hyi ei en. Se on elläinrääkkäystä. Veikeä tunne muuten kun ottaa kädellä kiinni toiminnassa olevasta sähköpaimenesta.

        Lapio lumet pois laatikkos ympäriltä ja ripottele jotain väkevää siihen.


    • Eimikään

      Mielestäni liikunnassa on hyvä pitää paussia. Voi olla vaikka useita kuukausia, olen huomannut että tekee hyvää. Aloitan erilaisella lajilla paussin jälkeen.

      • Onko nyt mun osaksi tullut tämä vastarannankiisken duuni... vai provoiletko säää?
        Mun mielestä liikuntaa ei kannata jättää edes lyhyeksi ajaksi, ellei sairastu. Tässä iässä varsinkin kun kehon solut ei uusiudu enää niin nopeasti. Kuukausien paussi tarkoittaa että se saavutettu kunto ehtii rapistua.
        On olemassa sellainen peukalosääntö, että nivelet ja lihakset tarvitsee kuukausi aikaa tottua uusiin liikkeisiin/rasituksiin, mutta sisäelimille (sydän, keuhkot) tarvitsevat puoli vuotta totutukseen.
        Mieluummin ylläpito-vauhti liikuntaan vähäksi aikaa, jos alkaa tökkimään.


      • siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

        Onko nyt mun osaksi tullut tämä vastarannankiisken duuni... vai provoiletko säää?
        Mun mielestä liikuntaa ei kannata jättää edes lyhyeksi ajaksi, ellei sairastu. Tässä iässä varsinkin kun kehon solut ei uusiudu enää niin nopeasti. Kuukausien paussi tarkoittaa että se saavutettu kunto ehtii rapistua.
        On olemassa sellainen peukalosääntö, että nivelet ja lihakset tarvitsee kuukausi aikaa tottua uusiin liikkeisiin/rasituksiin, mutta sisäelimille (sydän, keuhkot) tarvitsevat puoli vuotta totutukseen.
        Mieluummin ylläpito-vauhti liikuntaan vähäksi aikaa, jos alkaa tökkimään.

        Samaa mieltä. Olen omasta kokemuksesta huomannut et heti kun löysäät/jätät tekemättä, aloituksessa huomaa että alaspäin on menty. Kunto ja suorituskyky heikkenee yllättävän nopeasti.


      • siilimuori
        siilimuori kirjoitti:

        Samaa mieltä. Olen omasta kokemuksesta huomannut et heti kun löysäät/jätät tekemättä, aloituksessa huomaa että alaspäin on menty. Kunto ja suorituskyky heikkenee yllättävän nopeasti.

        Nii ja jos viel filistelyyn ni kyllä kelpaa kattoa peiliin ja fiilistellä kun tunnin sauvakävelylenkin jälkeen naama on samanvärinen kuin lappapuuronvärinen fleecekerrasto :).


    • Heikunkeikku

      Huometa. Minäpä päätin vastata.
      Tässä vastaus tulee:

      Jos vaikkapa suorittaisi soittotutkinnon, niin millään muotoa ei jännitystä saisi vähennettyä maalaamalla mielikuvissa jos joitain kömmähdyksiä, joita Voisi tapahtua. "Mä kuitenki unohdan jonkun kappaleen, mitä mä sitte teen", "Entäs jos kompastun", "Mä soitan varmasti huoooonosti", "Mä en osaa" jne, jne, jne....
      Kiva-kiva sitte mennä tutkintoon, ku etukäteisasenne on jo niin maan kamaran alla, että valoa ei näy missään.
      Entäs, jos hokee itselleen "Mä osaan", "Mä oon hyvä", "Mä Näytän niille", "Tietysti osaan, oonhan harjotellut"...

      Oman Mielen pyrkimys positiiviseen suuntaan auttaa monasti ihan älyttömästi.
      Salasana on Itsesuggestio.

      Jos vahtaa ikkunasta ulos ja hokee itselleen "voi voi voi kun on kauhia ilma, en tarkene,en tarkene" tai "Mä en jaksa, mä en viitti", "Ei ole intoa, ei ole iloa"...
      Niin sanonpahan vaan, että mieli ja keho alkaa tuumimaan, että Joo noinhan se on.

      Itsesuggestion avulla voit yrittää aktivoida mieltäsi haluttuun lopputulokseen.

      Tämä nyt kuulostaa varmaankin hullulta ehdotukselta, mutta ehdotan, koska tiedän sen auttavan ja jos ei satasella auta, niin se ei varmasti ole haitaksikaan. Siksipä kokeilemisen arvoista.

      Hoe (ääneen ehdottomasti) vähintäin 30 kertaa (pääknuppi nääs ei ensteks meinaa millään uskoa) esim: "Kivaa lähteä ulos lenkille" x30, taaaai "Oon reippaalla tuulella" x30, tai "Lähden ulos, ihanaa" x30.... jne....

      Joskus koulutuksessa on tämmösistä puhuttu, eikä ollut laisinkaan höperöä puhetta asiantuntijalta.

      Elikkä tsup tsup hopotihop, nyt hokemaan jotakin "hokemaa" kolkyt kertaa ja TRADAA, intoa, positiivista kykenevyyttää pulpahtaa sisuksiin.

      Ole hyvä neuvostani. :)

      • eppu2

        Kommentissasi ei ole mitään hullua, vaan ihan selkeä totuus.
        Minä harrastan tuota jatkuvasti.
        Hapannaamat kohtaavat toisia hapannaamoja. Riitapukarit saavat toisetkin riitelemään, siitä syntyvät joukkotappelut.
        Hymy saa toisenkin hyvälle tuulelle.
        Samanlainen vetää puoleensa samanlaista.
        Muistakaa vanhat totuudet.
        Usko voi siirtää vuoria. Varo mitä toivot, sen voit saada.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Kommentissasi ei ole mitään hullua, vaan ihan selkeä totuus.
        Minä harrastan tuota jatkuvasti.
        Hapannaamat kohtaavat toisia hapannaamoja. Riitapukarit saavat toisetkin riitelemään, siitä syntyvät joukkotappelut.
        Hymy saa toisenkin hyvälle tuulelle.
        Samanlainen vetää puoleensa samanlaista.
        Muistakaa vanhat totuudet.
        Usko voi siirtää vuoria. Varo mitä toivot, sen voit saada.

        Joko taas, eppu!!!
        """"Hapannaamat kohtaavat toisia hapannaamoja. Riitapukarit saavat toisetkin riitelemään, siitä syntyvät joukkotappelut.

        Hymy saa toisenkin hyvälle tuulelle."""""

        Kerro, miten käy tilanteessa, missä toinen on hapannaama ja toinen hymyilee. Kumpi niistä on se, jolla ei ole mitään omia tunteita, vaan hän peilaa toisten tunteita. Hapannaama vai hymistelijä?
        Jos ihmisellä on luonnetta, niin ei hän ala riitelemään riitapukarin kanssa. Riitapukaria ei voi koskaan syyttää siitä, jos sinä alat riitelemään takaisin. Se olet silloin sinä itse, joka et pysty hillitsemään itseäsi.
        Jokaisen tunteet ovat hänen omiaan. Et ole itsenäinen, jos sinun tunteesi riippuvat toisen tunteista.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Joko taas, eppu!!!
        """"Hapannaamat kohtaavat toisia hapannaamoja. Riitapukarit saavat toisetkin riitelemään, siitä syntyvät joukkotappelut.

        Hymy saa toisenkin hyvälle tuulelle."""""

        Kerro, miten käy tilanteessa, missä toinen on hapannaama ja toinen hymyilee. Kumpi niistä on se, jolla ei ole mitään omia tunteita, vaan hän peilaa toisten tunteita. Hapannaama vai hymistelijä?
        Jos ihmisellä on luonnetta, niin ei hän ala riitelemään riitapukarin kanssa. Riitapukaria ei voi koskaan syyttää siitä, jos sinä alat riitelemään takaisin. Se olet silloin sinä itse, joka et pysty hillitsemään itseäsi.
        Jokaisen tunteet ovat hänen omiaan. Et ole itsenäinen, jos sinun tunteesi riippuvat toisen tunteista.

        Ei ole kysymys mistään riippuvista tunteista ollenkaan, vaan tunnelmasta.
        Jokainen ihminen luo ympärilleen erilaisen atmosfäärin. Musiikki luo tunnelmia, teatterikappale luo tunnelmia.
        Jos kuulet kaunista musiikkia, etkö reagoi mitenkään.
        Jos ei ala riitelemään , ei riitapukarikaan yksin riitele, se lopahtaa siihen, silloin ilmapiiri muuttuu.
        Mellakat leviävät maasta toiseen. Joku perustaa jonkun kerhon, samanhenkiset liittyvät mukaan.
        Maailma on täynnä asioita ja tapahtua miten me vaikutamme toisiimme teoillamme ja sanoillamme.
        Ei kukaan meistä ole yksinäinen saareke.
        Kun joutuu jonkun asian vaikutuspiiriin, siitä herää jokaiselle joku tunne, ei se sitä tarkoita, että tunne on jonkun toisen.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Ei ole kysymys mistään riippuvista tunteista ollenkaan, vaan tunnelmasta.
        Jokainen ihminen luo ympärilleen erilaisen atmosfäärin. Musiikki luo tunnelmia, teatterikappale luo tunnelmia.
        Jos kuulet kaunista musiikkia, etkö reagoi mitenkään.
        Jos ei ala riitelemään , ei riitapukarikaan yksin riitele, se lopahtaa siihen, silloin ilmapiiri muuttuu.
        Mellakat leviävät maasta toiseen. Joku perustaa jonkun kerhon, samanhenkiset liittyvät mukaan.
        Maailma on täynnä asioita ja tapahtua miten me vaikutamme toisiimme teoillamme ja sanoillamme.
        Ei kukaan meistä ole yksinäinen saareke.
        Kun joutuu jonkun asian vaikutuspiiriin, siitä herää jokaiselle joku tunne, ei se sitä tarkoita, että tunne on jonkun toisen.

        Kumpaa mieltä sinä nyt sitten olet?:
        """Hapannaamat kohtaavat toisia hapannaamoja. Riitapukarit saavat toisetkin riitelemään, siitä syntyvät joukkotappelut."""
        vai:
        """"Jos ei ala riitelemään , ei riitapukarikaan yksin riitele, se lopahtaa siihen, silloin ilmapiiri muuttuu.""""
        Sitähän minä tarkoitin, että ei ole riitapukarin syytä, jos toinen provosoituu, vaan se on silloi ihmiseen itsensä heikko luonne, mikä sen riitelyn aiheuttaa.
        Vastaatko vielä, kumman tunne siirtyy kumpaan, jos hapannaama ja ilopilleri kohtaavat toisensa. Voiko hapannaamaa syyttää siitä, jos ilopilleri happanee?


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kumpaa mieltä sinä nyt sitten olet?:
        """Hapannaamat kohtaavat toisia hapannaamoja. Riitapukarit saavat toisetkin riitelemään, siitä syntyvät joukkotappelut."""
        vai:
        """"Jos ei ala riitelemään , ei riitapukarikaan yksin riitele, se lopahtaa siihen, silloin ilmapiiri muuttuu.""""
        Sitähän minä tarkoitin, että ei ole riitapukarin syytä, jos toinen provosoituu, vaan se on silloi ihmiseen itsensä heikko luonne, mikä sen riitelyn aiheuttaa.
        Vastaatko vielä, kumman tunne siirtyy kumpaan, jos hapannaama ja ilopilleri kohtaavat toisensa. Voiko hapannaamaa syyttää siitä, jos ilopilleri happanee?

        Ei ole kyse tunteittein siirosta, vaan aistimisen muutoksesta, kun ilmapiiri muuttuu. Muodostuu uusi tunne.
        Konkreettisesti ilmaisten, kun siirtyy 30 asteen pakkasesta 30 asteen lämpöön.
        Aistiminen ja toiminta muuttuu.
        Eikä minun ajatukseni ollut ollenkaan hakea syyllistä tai syyttää yhtään ketään mistään.
        Tarkoitusperäni olivat ihan toiset.
        Kenties vain aistimme ympärillämme olevan maailman ja tapahtumat niin eri tavoin, ettei ajatuksemme tässä asiassa voi kulkea samalla aaltopituudella.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Ei ole kyse tunteittein siirosta, vaan aistimisen muutoksesta, kun ilmapiiri muuttuu. Muodostuu uusi tunne.
        Konkreettisesti ilmaisten, kun siirtyy 30 asteen pakkasesta 30 asteen lämpöön.
        Aistiminen ja toiminta muuttuu.
        Eikä minun ajatukseni ollut ollenkaan hakea syyllistä tai syyttää yhtään ketään mistään.
        Tarkoitusperäni olivat ihan toiset.
        Kenties vain aistimme ympärillämme olevan maailman ja tapahtumat niin eri tavoin, ettei ajatuksemme tässä asiassa voi kulkea samalla aaltopituudella.

        Ehkä sitten esitit asian ensin turha karrikoidusti.
        """"Hapannaamat kohtaavat toisia hapannaamoja.""" Hapannaamana tiedän, ettei pidä paikkaansa.
        """"Hymy saa toisenkin hyvälle tuulelle."""" Ei tehoa minuun.
        """"Samanlainen vetää puoleensa samanlaista"""" Onko kahta samanlaista olemassakaan? Sanotaanhan myös, että vastakohta viehättää.


    • En ole koskaan ollut innokas liikkuja. Uiminen ja pyöräily ovat ihan mukavia liikunnan muotoja mielestäni. Kotona poljen kuntopyörää kun katson telkkaria joskus poljen stepperiä. Ulkona pyöräily on mukavampaa. Muutama kilo pitäisi pudottaa, ei ne pelkästään liikkumalla lähde, on tarkkailtava syömistään. Mitään riemua en ole koskaan saanut liikunnasta.

      • nmim.erkki

        Minäkin pidän pyöräilystä ja uimisesta. Polvikipujen takia ei kävely suju niin hyvin kuin nuorempana.


    • Viatonsivullinen

      Kyllä taitaa fiilingit olla vähissä kun identiteetti menee nimimerkin myötä.
      Ei meinaa kelvata vanha nimmari, välillä huolii ja sitten ei taas huoli. Pakko olla
      varanimmari jos meinaa jotain sanoa, ei ole tarkoitus vaihtaa kun omaan nimimerkkiin on tottunut. Nyt on fiilis kadoksissa, saa nähdä meneekö tämä
      vanhalla Viatonsivullinen merkillä. Aika pitkä on tuo merkki, voisi keksiä lyhyemmän, ei vaan vielä huvita paneutua asiaan.

      • Viatonsivullinen

        No niin, nyt se taas meni, meneekö tämä pikkukommentti.


      • ent.siivoojaparka

        Älä muuta viserrä!! En muutenkaan tiedä kohta itsekään, kuka minä olen, kun on aina oltava joku mukana todistamassa henkilöllisyyteni menipä sitten apteekkiin, pankkiin, lääkäriin, tilaamaan uusia henkilöllisyyspapereita itselleen....
        Nyt sitten tämäkin vielä; käyttäjätunnus on jo käytössä, valikoi toinen tunnus.
        Kyllä ne viestit silti lähtee omalla vanhalla muistelemallaan nimimerkillä.


      • Viatonsivullinen

        Nyt on nimmari toiminut jonkinaikaa. Kiva, ei tuossa nimmarissa mielestäni mitään vikaa ole, onhan se jo tuttu.
        Lähinnä häirinnältä tuntui kun nikotteli tuossa aiemmin.


    • mollbrerg

      Tämä reporankana olo tosi tosi treenin ja ison ison salaattiannoksen kera broilerifileiden on niiiin hyvä olotila. Fiilisteles ja makustele muististasi samanlainen hyvänolon tila.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2472
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      73
      1102
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe