Lapsi/mies toisella paikkakunnalla

yhdessäOlleen

Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä useamman vuoden, minulla on lapsi edellisestä liitosta.Asumme eri paikkakunnilla, välimatkaa meillä on noin 50 kilometriä, ei paljoa mutta vaikuttaa kaikkeen. lapseni on koulussa paikkakunnallani, kivat kaverit ja elämä täällä. mieheni on töissä omalla paikkakunnallaan tiiviisti eikä pysty muuttamaan tänne, saattaa tulla pikatöitä yms. Itse voisin muuttaa mieheni paikkakunnalle, mutta asuntotarjonta siellä on huonoa ja mieheni asuu kotitilallaan joka ei ole vaihtoehto edes väliaikaisesti. En ole siis löytänyt asuntoa mieheni paikkakunnalta ja huonolta vaikuttaa tarjonta joten voi mennä pitkään ennenkuin asunto löytyy. harvaan asuttu maalaispitäjä kyseessä.

Jos tulen raskaaksi olen lapsieni kanssa täällä ja mieheni käy edelleen vain viikonloppuisin.

Seuravaksi esille tulee käytännön asiat. Mikä minä olen? Mieheni ei osallistu taloudellisesti elämääni, koska hänellähän on omatkin menonsa. Mikä minä siis olen kelan mielestä? Olenko uuden lapsen yh, vaikka mieheni kanssa yhdessä olemme. Täytyykö (onko pakko) tehdä elatussopimus, vai mitä ihmettä?

6

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko_narri

      Sosiaaliviranomaisen pitää aina pyrkiä löytämään lapsen isä isyyden vahvistamista varten, ja tapauksessanne se olisi varsin helppoa - luulen. Sitä myöten sitten tulee isääle myös elatusvelvollisuus ja lapselle oikeus tavata isäänsä.

      Lapsi saa tapaamismatkoja varten tarvittaessa toimeentulotukea, myös saattajalle.

      KELAn mielestä olette ehkä kaksi sinkkua, Ellette mene naimisiin. Miksi mies sinua katselee jos ei halua osallistua edes yhteisen perheen kuluihin jos se lapsikin joskus tulee?

    • Ryhtiä

      Ethän tosissasi suunnittele lapsen hankkimista.Se on tyhmintä mitä tällä hetkellä olet suunnittelemassa.Mies ei varmasti osallistu sinun ns. perhe-elämääsi.Hän olisi jo järjestänyt asuntoasiat teille jos olisi aikeissa perheen perustaminen.Pysyttele omassa huushollisasi ja pidä huoli lapsestasi,lisää yhteiskunnan elättejä ei kannata suunitella.

    • ihmejuttuja

      Tuossa on selvästi vain löyhä seurustelusuhde. "Miehesi" ei vastaa mistään sinun elämässäsi, käyttää viikonloppuhuvinaan. Älä hanki lasta sen kanssa. Jos lapsi kuitenkin on jo tulossa, sinusta tulee yh ja lapsen isästä elatusvelvollinen.

      Miksi mies ei halua avioliittoon ja yhteiseen kotiin, jos lapsisuunnitelmiakin on? Vai sinäkö et halua?

    • alk.per

      Mieheni ei käytä viikonloppuhuvinaan (:D) enkä sanonut, etteikö olisi asuntoasioita yrittänyt järjestellä. Maaseutu, hyvin vähän vuokra-asuntoja saatavilla, täytyisi osaa oma, lainansaanti tänä päivänä vaikeaa vakaista tuloista huolimatta. Pitäisi olla isoja säästöjä. Miehen kotipaikka ei ole sovelias (minä en halua ja tähän on painavat ja fiksut syyt).
      Hassua mitä luette rivien välistä :D En ole myöskään sanonut etteikö haluaisi osallistua perheen yhteisiin kuluihin.
      Minua kiinnostaa tietää miten kelassa minut nähdään. Olenko edelleen yh kuten nytkin, miten he ottavat huomioon olemassa olevan miehen, joskin toisella paikkakunnalla.

    • alk.per

      Tarkoitin ettei mieheni osallistu taloudellisesti elämääni, nykyhetkeä. Enkä voi jatkossakaan vaatia että hänen tulisi maksaa osan vuokrastani ja omista elämiskuluistani, koska sattuu olemaan lapsen isä.
      Reilukerho, hänellä on omat asuntokulunsa, minulla omani. Onko se nykyaikaa, että "äidit" voivat alkaa vaatimaan lapsiensa isiltä heti kaikki mulle nyt-mentaliteetilla.
      Minä en kuulu niihin, mutta ilmeisesti pitäisi ettei tulisi turhia haukkuja ja epäluuloja.
      Toki mieheni osallistuu elämään kun meidän kanssa aikaa viettää, ostaa jääkaapin täyteen ruokaa, autoon bensaa, reissatessa matkakuluja yms. mitä nyt normaalielämässä on tapana. Enkä epäile hetkeäkään etteikö oman lapsen menoihin osallistuisi, todellakin osallistuu.

    • SossupummiitKuriin

      Miksi teet lapsia jos et pysty niitä elättämään? EIkö kannattaisi harkita sterilointia niin sinun kaltaisesi sossupummit vähenisivät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe