Toimistosihteerin palkka

Työnhakija

Mikä olisi realistinen palkkatoivomus pääkaupunkiseudulla toimistosihteerin töistä ? Tehtäviin kuuluisi palkanlaskenta, reskontra, laskutus, asiakaspalvelu jne.

22

9773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sow68

ajattelit pyytää?

• Työnhakija

Nykyinen palkkani on 1900,- asiakaspalvelusihteerin tehtävistäni, yksityisellä työnantajalla. Minulta kysyttiin haastattelussa palkkatoivomusta ja ilmoitin että pitäisi saada vähintään sama palkka kuin nytkin. Haastattelijalla alkoi naama nykiä siihen malliin niin ajattelin että olikohan palkkatoivomus liikaa.

• sen
        Työnhakija kirjoitti:

Nykyinen palkkani on 1900,- asiakaspalvelusihteerin tehtävistäni, yksityisellä työnantajalla. Minulta kysyttiin haastattelussa palkkatoivomusta ja ilmoitin että pitäisi saada vähintään sama palkka kuin nytkin. Haastattelijalla alkoi naama nykiä siihen malliin niin ajattelin että olikohan palkkatoivomus liikaa.

Kyllä ainakin se 1900 pitäisi saada jos ei hiukan enemmänkin. Oliko yksityinen mihin haet.

• sow68
        Työnhakija kirjoitti:

Riippuu vähän, kuinka laajat reskontrat ja kuinka paljon palkansaajia on.

Kuitenkin 1900 euroa ei ole YHTÄÄN ylipyyntö, älä tingi siitä. Jos ta haluaa sinut töihin, se soittaa perään ja sitten voitte neuvotella palkasta.

• Työnhakija
        sen kirjoitti:

Kyllä ainakin se 1900 pitäisi saada jos ei hiukan enemmänkin. Oliko yksityinen mihin haet.

Yritys jossa olin haastattelussa on yksityinen. Tuntuu vaan siltä ettei kunnon palkkoja haluta maksaa vaan yritetään saada ihmisiä töihin tosi surkeilla liksoilla. Saa nyt nähdä miten tässä käy, olivat muuten kyllä todella kiinnostuneita, olin kuulemma ensimmäinen haastateltava.

• jatkoa
        Työnhakija kirjoitti:

Yritys jossa olin haastattelussa on yksityinen. Tuntuu vaan siltä ettei kunnon palkkoja haluta maksaa vaan yritetään saada ihmisiä töihin tosi surkeilla liksoilla. Saa nyt nähdä miten tässä käy, olivat muuten kyllä todella kiinnostuneita, olin kuulemma ensimmäinen haastateltava.

Jos pääset seuraavalle kierrokselle ja keskustelevat palkasta anna ymmärtää että olet paljon enemmän arvoinen kuin pyytämäsi palkka. Sovi myös koeajan jälkeen palkan noususta. Tiedän, että nykyään yritetään työnhakijan itsetuntoa heikentää ja saada hänet halvemmalla, älä mene siihen halpaan. Arvostavat paljon enemmän sellaista joka myös arvostaa itseään. Tsemppiä neuvotteluihin.

Vinkki: Jos sinua onnistaa ja saat paikan, yleensä reskontran hoitaja hoitaa myös perintää niin kannattaa liittyä Luottomiehet Ry:n. Se järjestää erilaisia kursseja ja tapahtumia joista on hyötyä.

www.luottomiehet.fi( ei ole kaupallinen)

• Sinttu

Jokainen toimistoalan ahkera ammattilainen tienaa Helsingissä/Espoossa noin 2500e/kk. Ihan peruskopioija tai skannaaja jää 2000 e/kk:ssa. Älä tingi yhtään näistä tasoista!

• hitsi

mun koulutuksella ja työkokemuksella toki sitten tienaisin 3000 €/kk, mutta mistä löytäisin sen työnantajan joka haluaa maksaa hyvälle työntekijälle sen palkan??
        Naureskelin tuossa päivänä eräänä työkkärin sivuilla muutamalle ilmoitukselle joissa vaaditiin korkeakoulututkinto työkokemus ja muutama graafinen ohjelmakin ja palkka oli 1400 €. Että sillee. Sitä ne työnantajat maksavat. Kiskuripalkaa!
        Paljon vaaditaan, mutta mitään ei anneta.
        Saatan vaikuttaa katkeralta mutta vain esimiestehtävissä olevat tuttuni tienaavat sen 2200 € ja siitä ylöspäin.

• Juusto
        hitsi kirjoitti:

mun koulutuksella ja työkokemuksella toki sitten tienaisin 3000 €/kk, mutta mistä löytäisin sen työnantajan joka haluaa maksaa hyvälle työntekijälle sen palkan??
        Naureskelin tuossa päivänä eräänä työkkärin sivuilla muutamalle ilmoitukselle joissa vaaditiin korkeakoulututkinto työkokemus ja muutama graafinen ohjelmakin ja palkka oli 1400 €. Että sillee. Sitä ne työnantajat maksavat. Kiskuripalkaa!
        Paljon vaaditaan, mutta mitään ei anneta.
        Saatan vaikuttaa katkeralta mutta vain esimiestehtävissä olevat tuttuni tienaavat sen 2200 € ja siitä ylöspäin.

Olen ylioppilaspohjainen ja tehnyt toimistosihteerin tehtäviä parisen vuotta. Hallitsen loistavasti myyntireskontran, ostoreskontran ja laskutuksen sun muut toimistohommat kuin vettä vaan. Onko sillä helvetin tittelillä sitten niin väliä? Saako enemmän koulutettu samaa hommaa tekevä enemmän palkkaa kuin samat hommat taitava, ehkä paremminkin, muttei omaa samaa "hianoa" koulutusta? Itse tein 2kk 6h päiviä 1035e/kk. Nyt olisi uuden työn haku.. mitäs itse laittaisitte palkkatoivomukseksi, kun ei sitä mitään 1900 kehtaa pyytää keltään?

• sivuilla
        Juusto kirjoitti:

Olen ylioppilaspohjainen ja tehnyt toimistosihteerin tehtäviä parisen vuotta. Hallitsen loistavasti myyntireskontran, ostoreskontran ja laskutuksen sun muut toimistohommat kuin vettä vaan. Onko sillä helvetin tittelillä sitten niin väliä? Saako enemmän koulutettu samaa hommaa tekevä enemmän palkkaa kuin samat hommat taitava, ehkä paremminkin, muttei omaa samaa "hianoa" koulutusta? Itse tein 2kk 6h päiviä 1035e/kk. Nyt olisi uuden työn haku.. mitäs itse laittaisitte palkkatoivomukseksi, kun ei sitä mitään 1900 kehtaa pyytää keltään?

käy vilkaisemassa:

www.erto.fi/edunvalvonta/palkkasuositukset/

• Sera

Kerro heti minullekin missä moisia liksoja maksetaan? Meillä saa skannaaja/vaihteenhoitaja 1400 euroa kuussa, reskonhoitaja 1700.

• sow68
        Juusto kirjoitti:

siitä, mitä on jalkojen välissä.

Meillä "tuotantovastaava" (mies) saa 350 euroa enemmän palkkaa kuin minä asuntoetu (asunnossa vielä kaiken kukkuraksi asuu joku sukulainen). Miehen töitä saa aina paikkailla, tilaa vääriä osia/unohtaa tilata, lähettelee tavaroita väärille asiakkaille, yms.

Mistä sillekin maksetaan?

• sow68
        Sera kirjoitti:

Kerro heti minullekin missä moisia liksoja maksetaan? Meillä saa skannaaja/vaihteenhoitaja 1400 euroa kuussa, reskonhoitaja 1700.

maksetaan.

• Sera

Itse olen saanut reskontranhoitajana 1700 (juuri valmistuneena, ensimmäinen työpaikka), kirjanpitäjänä 2000 euroa ja vähän vaativammissa laskentatehtävissä 2200 euroa. Vähän kovilta kuulostaa nuo 2500-3000 liksat, ainakin meillä 3000 liksalle pääsee vasta kun on alaisia.

Toki palkkaan vaikuttaa onko työnantaja yksityinen, sekä myös se minkä alan firma on. Esim. kaupan alalla on huonommat liksat kuin teollisuudessa.

• sow68

kyseessä pk-seutu?

• sow68
        sow68 kirjoitti:

kyseessä pk-seutu?

Näköjään oli, kun ottaa silmät käteen ja lukee...

Jos työnkuvaan kuuluu palkanlaskenta, niin tosiaan se 1900 euroa on ihan sopiva - näin alkajaisiksi.

• "pienpalkkainen"
        sow68 kirjoitti:

Näköjään oli, kun ottaa silmät käteen ja lukee...

Jos työnkuvaan kuuluu palkanlaskenta, niin tosiaan se 1900 euroa on ihan sopiva - näin alkajaisiksi.

Mulla on ammattikorkeakoulutus, alakohtaista työkokemusta noin 8 vuotta. Teen Kirjanpitoa, henkilöstöhallintoa, tuuraan johdon sihteeriä yms..... palkka 1630€/kk. En oo pääkaupunkiseudulta. Mutta ottaa päähän tällainen palkka.

• joo

Paljonko muualla Suomessa kyseisistä töistä palkkaa maksetaan?
      Itse teen toimistosihteerin töitä (ei sisällä kirjanpitoa)
      pohjois-Suomessa kokopäiväisesti 1170e/kuukausi...

• minä

kertokaas miten julkisella sektorilla sitten on? Paljon sais tavalliseslla toimistotyöllä?

• maksavat

Mielestäni olet kyllä alipalkattu. Kävitkö katsomassa Erton sivuilta palkkasuosituksia.

• Puhelinvaihde kahvinkeitto kopionnit pääkirjanpito reskontrat palkanlaskenta muut ta:n keksimät tehtävät = 2000 e/kk.

• Tallentaja
        minä kirjoitti:

kertokaas miten julkisella sektorilla sitten on? Paljon sais tavalliseslla toimistotyöllä?

Valtiolla tallennustehtävissä, palkka hieman reilut 1500 e/kk. Toimistosihteerin nimikkeellä olen saanut hieman vähemmän, yllättäen! Se on niin paikasta kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16