Olen 19-vuotias nainen, ja olen kärsinyt reilun vuoden erilaisista alavatsakivuista ja muista oireista; voimakkaat kuukautiskivut, virtsankirvely, tärinäkipu ja liikkumiskipu. Liikunnan harrastaminen on vatsakipujen vuoksi ollut todella hankalaa, ajoittain mahdotonta. Tutkimuksia on tehty mutta lääkärit eivät osaa sanoa mitään. Voisiko kyseessä olla endometrioosi? Kivut rajoittavat hyvin paljon elämääni, ja alan jo turhautua tilanteeseen..
endometrioosiko?
5
55
Vastaukset
- Rosvoroope
Vähän haiskahtaa siltä, että sä liioittelet nyt oireitas. Mene pihalle ja lenkille vaan, ei sussa ole mitään vikaa.
- läpikäynyt
Voi hyvinkin olla endometrioosi. Käykö kipujen kanssa niin että ne enenevät ja enenevät kestoltaan. Esim. kestävät koko päivän ja joudut syömään aina vahvempia särkylääkkeitä? Tsemppiä. Mene hyväksi havaitulle gynekologille. Lopulta endo painaa jotain elintä ja on pakko leikata. Sun olisi tärkeää säilyttää kohtu ja munasarjat ehjinä, kun olet niin nuori.
- syötköpillereitä
Voi olla endometrioosia, mutta sen lääkäri voi tutkia. Eivät tosin ole innokkaita tutkimaan noin nuorelta.
Jos on endometrioosia, niin oireiden pitäisi vähetä e-pillereillä. Monet hoitavat sitä syömällä esimerkiksi kolme liuskaa pillereitä putkeen. - katsomat
viikko sitten aamusydämellä-ohjelmassa oli 2 naista,ketkä jo varhaisteineinä sairastuivat endoon,rajuine oireineen,katso katsomosta.
- kohtupoistettumulla
Endoa voi olla.
Googlaa tietoa siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851798Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1251225YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621080- 62956
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74876Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli82826Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.123798