endometrioosiko?

sufffeli

Olen 19-vuotias nainen, ja olen kärsinyt reilun vuoden erilaisista alavatsakivuista ja muista oireista; voimakkaat kuukautiskivut, virtsankirvely, tärinäkipu ja liikkumiskipu. Liikunnan harrastaminen on vatsakipujen vuoksi ollut todella hankalaa, ajoittain mahdotonta. Tutkimuksia on tehty mutta lääkärit eivät osaa sanoa mitään. Voisiko kyseessä olla endometrioosi? Kivut rajoittavat hyvin paljon elämääni, ja alan jo turhautua tilanteeseen..

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosvoroope

Vähän haiskahtaa siltä, että sä liioittelet nyt oireitas. Mene pihalle ja lenkille vaan, ei sussa ole mitään vikaa.

• läpikäynyt

Voi hyvinkin olla endometrioosi. Käykö kipujen kanssa niin että ne enenevät ja enenevät kestoltaan. Esim. kestävät koko päivän ja joudut syömään aina vahvempia särkylääkkeitä? Tsemppiä. Mene hyväksi havaitulle gynekologille. Lopulta endo painaa jotain elintä ja on pakko leikata. Sun olisi tärkeää säilyttää kohtu ja munasarjat ehjinä, kun olet niin nuori.

• syötköpillereitä

Voi olla endometrioosia, mutta sen lääkäri voi tutkia. Eivät tosin ole innokkaita tutkimaan noin nuorelta.

Jos on endometrioosia, niin oireiden pitäisi vähetä e-pillereillä. Monet hoitavat sitä syömällä esimerkiksi kolme liuskaa pillereitä putkeen.

• katsomat

viikko sitten aamusydämellä-ohjelmassa oli 2 naista,ketkä jo varhaisteineinä sairastuivat endoon,rajuine oireineen,katso katsomosta.

• kohtupoistettumulla

Endoa voi olla.

Googlaa tietoa siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilaa sun tunteista

Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
      Ikävä
      402
      2022
    2. Ei se haittaa

rakkaani. Parempi näin. Silti tiedän, että ammuin nuolen sun sydämeen 💘. Sellaisella tarkkuudella, että muut ei siihen (helpolla) kykene🎯. Taisin ol
      Ikävä
      72
      828
    3. Rakastuin mä kerran

Rumaan ja läskiin naiseen. Unelmien nainen. 😗
      Ikävä
      44
      790
    4. Sinä nainen

kerro minun toinen/toiset etunimet, ja jos osuu, soitan sinulle jos niin haluat. Terkuin minä se vaan täältä korpikuusenkannon alta.
      Ikävä
      74
      703
    5. Ei meistä mies tulis mitään

oot liian vaikee ja minä en jaksa mennä sun pillin mukaan saamatta mitään takas.
      Ikävä
      56
      665
    6. Kysyisin sinulta

Nainen mitkä on meidän vuorosanat? Kun nähdään livenä, tiedustelee mies.
      Ikävä
      39
      603
    7. Hauskaa sunnuntaita

Mahdollinen 2x🔥 :).
      Ikävä
      88
      578
    8. Eloranta Kiuruveden leuhkin

Eloranta ökyautoineen ja lakeijoineen Kiuruveden Osapalvelussa, vain Villasen veljekset aikoinaan olivat pollevampia kun kusettivat Kiuruveden kunnanu
      Kiuruvesi
      23
      553
    9. Onneks mies teit

valinnasta helppoo. Its joor lost not main.
      Ikävä
      67
      534
    Aihe