Yritin etsiä vastausta tessistä mutta en löytänyt. Eli olen ollut alle kuukauden siivoustyössä ja jouduin olemaan muutamia päiviä sairauslomalla. Kuuluuko näiltä päiviltä saada 50% palkasta? En saanut palkkaa ollenkaan. Lain mukaan kuuluisi saada mutta tessistä tätä ei ilmennyt. He noudattavat kiinteistö ja palvelualan tessiä. Kun sairausloma alkoi, jouduin lähtemään kesken päivän pois. En saanut siltäkään päivältä yhtään palkkaa?! Paljonko olisi kuulunut saada? Kiitos jos joku viitsii valaista!
Sairausajan palkka?!
3
246
Vastaukset
- Tuskinpakatsoittessiä
2. Palkanmaksun edellytykset Työnantaja maksaa sairausajan palkkaa, jos •työntekijän työsuhde on kestänyt vähintään kuukauden ja •työntekijä on sairauden tai tapaturman vuoksi estynyt tekemästä työsopimuksensa mukaista työtä ja •työntekijä ei ole aiheuttanut työkyvyttömyyttään tahallisesti, rikollisella toiminnallaan, kevytmielisellä elämällään tai muulla törkeällä huolimattomuudella. • 3. Sairausajan palkan maksaminen Sairausajan palkka maksetaan toisen sellaisen sairauspäivän alusta, joka olisi ollut työntekijän työpäivä. Karenssipäivää ei kuitenkaan ole, •kun työntekijän työsuhde on ennen sairauden alkamista jatkunut yhdenjaksoisesti vähintään kaksi vuotta tai •kun työkyvyttömyys on aiheutunut työtapaturmasta tai •kun työkyvyttömyys on jatkunut niin pitkään, että työntekijä alkaa saada sairausvakuutuslain mukaista päivärahaa. (Sairausvakuutuslain mukainen karenssiaika on 1 9 arkipäivää). Sairausajan palkka maksetaan työkyvyttömyysajalta seuraavasti: Työsuhteen kesto sairastumishetkellä vähintään 1 kk, mutta alle 3 v vähintään 3 v, mutta alle 5 v vähintään 5 v, mutta alle 10 v vähintään 10 v Palkallisen jakson pituus 28 kalenteripäivää 35 kalenteripäivää 42 kalenteripäivää 56 kalenteripäivää Palkka maksetaan jaksoon sisältyviltä työpäiviltä. Jos työkyvyttömyys alkaa kesken työpäivän tai -vuoron, työntekijälle maksetaan palkkaa työpäivän tai vuoron loppuun.
- muskas
Kyllä siaraslomapäiviltä tulee saada normaalipalkka ja samoin päivältä jolloin jouduit lähtemään kesken päivän. Toki lääkärin/sairaanhoitajan todistus on on oltava työnantajalle. Yksityisellä puolella on muistaakseni (eli jos noudatetaan kiinteistöalan tessiä) niin 1 omavastuupäivä josta ei saa palkkaa, kaupungilla ei ole. Jos sairasloma on jatkunut pitkään olet oikeutettu kelan sairaspäivärahaan.
- huokaussyvään
Eli kun olen ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta, maksaa työantaja minulle
56 kalenteripäivää . Ei siis työpäivää, ei siis edes kahtakaan kuukautta.
Onneksi ei ole autokuluja, niin eiköhän pitkällä sairauslomalla jää sama käteen, kun töissäolessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246989Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271062- 75901
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48855Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733