Lisäpäivät

lesken

Minulla tuli 500 päivää ansiosidonnaista täyteen. Olen nyt sitten putkessa. Liitto maksaa päivärahaa. Mutta kuinka kauan. Kaikki säännöt muuttuvat kokoajan. En tiedä,mikä on minun eläkeikäni. TE-keskus veikkasi 65 vuotta. Tuntuu jotenkin omituiselta,että roikun vielä työttömien listoilla 4 vuotta. Mitään töitä ei tarjota,mihinkään työpaikkaan näin vanhaa ei oteta. Kuitenkin olen kokoajan työnhakijana,eli minun täytyy olla tavoitettavissa aina. Muuten karenssia pukkaa. Jotenkin tämä järjestelmä meille ikääntyneille tuntuu kummalliselta. Kuka tästä systeemistä hyötyy.

8

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

      54, syntyneenä pääset 63 vee ikäisenä, jonset halua 65 vuotiaana.
      Jos työttömyyspäiväraha on enepi kuin eläke, niin kannataa notkua työttömänä, sekin kerryttää eläkettä

    • eppu2

      Googlaa www.keva.fi/fi/elakkeet

    • flegu

      Tavoitettavissa aina! Ilmoittaudu työnhakijaksi johonkin EU-maahan niin saat 3kk:n "rauhoitusajan". Jos säänöt eivät ole muuttuneet niin kyseisen haun voi uusia kun on hankkinut Suomessa vähintään 1kk:n työtodistuksen.

    • Ei sinun tarvitse olla tavattavissa aina. Kuka kontrolloi kun työtä ei sinulle tulla tarjoamaan.

      • ö-Öö

        Naapurit.

        Se totta, viranomaisilla ei riitä resurssit rikollisten loispummityöttömien valvomiseen. Pertinteinen naapurikyttäys toimii aika hyvin. Tiedän itsekin pari tapausta, että pummi käryytetty. Tosin, toisessa tapauksessa lisänä oli ulkmaille rekisteröity auto, jolla käytiin suomessa lomamatkoilla.

        Hommeli meni liian helpoksi Shengenin sopimuksen voimaantultua parikymmentä vuotta sitten. Aiemmin se oli aika hankalaa, koska työkkäri tarkisti rutiininomaisesti passin leimat.

        Liian paljon pummeja, jotka elelee ulkomailla nostellen suomesta etuusuuksia. Sitten ne tulee kuolemaan suomeen. Ois parempi, että kuolisivat ensi, ennenkuin alkavat miettimään ulkomaille muuttoa.

        =DW=


      • Diapami

        Ja sinä olet loistava esimerkki mitä seuraa kun psyykkisesti sairaat laitetaan avohoitoon.


      • lesken

        Kun menen kahden tai kolmen päivän liiton kursseille Helsinkiin,siitä pitää tehdä TE- keskukseen ilmoitus. TE-keskus informoi liittoa, joka maksaa minulle korotetun päivärahan ja matkakorvaukset. Käyn kursseilla monta kertaa vuodessa. Onneksi pääsen niille. Pysyy jotenkin mukana tässä yhteiskunnan menossa. TE-keskus saattaa soittaa ihan milloin vain. Pitää siis olla skarppina, melkein aina. Ap


    • Nykyisin saa onneksi osallistua vapaaehtoistehtäviin esim erilaisissa järjestöissä. Toista oli oman työttömyysjaksoni aikana joskus 55 ikäisenä. Onneksi sain tilaisuuden työvoimapoliittiseen koulutukseen ja sitten myös pätevyyden uuteen ammattiin.

      Jos opiskeli työttömyysaikana omatoimisesti muuta kuin työvoimatoimistossa tarjolla olevia kursseja, ei ollut oikeutettu työttömyyspäivärahaan. Jouduin pysäyttämään opintoni, joita olin tenttinyt työn ohella aikaisemmin. Kyllä ketutti ja tuli valitettua moniin suuntiin. Nykyisin taitaa jo olla hieman väljemmät rajoitukset

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe