Minulla tuli 500 päivää ansiosidonnaista täyteen. Olen nyt sitten putkessa. Liitto maksaa päivärahaa. Mutta kuinka kauan. Kaikki säännöt muuttuvat kokoajan. En tiedä,mikä on minun eläkeikäni. TE-keskus veikkasi 65 vuotta. Tuntuu jotenkin omituiselta,että roikun vielä työttömien listoilla 4 vuotta. Mitään töitä ei tarjota,mihinkään työpaikkaan näin vanhaa ei oteta. Kuitenkin olen kokoajan työnhakijana,eli minun täytyy olla tavoitettavissa aina. Muuten karenssia pukkaa. Jotenkin tämä järjestelmä meille ikääntyneille tuntuu kummalliselta. Kuka tästä systeemistä hyötyy.
Lisäpäivät
8
143
Vastaukset
- henrjii
54, syntyneenä pääset 63 vee ikäisenä, jonset halua 65 vuotiaana.
Jos työttömyyspäiväraha on enepi kuin eläke, niin kannataa notkua työttömänä, sekin kerryttää eläkettä - eppu2
Googlaa www.keva.fi/fi/elakkeet
- flegu
Tavoitettavissa aina! Ilmoittaudu työnhakijaksi johonkin EU-maahan niin saat 3kk:n "rauhoitusajan". Jos säänöt eivät ole muuttuneet niin kyseisen haun voi uusia kun on hankkinut Suomessa vähintään 1kk:n työtodistuksen.
Ei sinun tarvitse olla tavattavissa aina. Kuka kontrolloi kun työtä ei sinulle tulla tarjoamaan.
- ö-Öö
Naapurit.
Se totta, viranomaisilla ei riitä resurssit rikollisten loispummityöttömien valvomiseen. Pertinteinen naapurikyttäys toimii aika hyvin. Tiedän itsekin pari tapausta, että pummi käryytetty. Tosin, toisessa tapauksessa lisänä oli ulkmaille rekisteröity auto, jolla käytiin suomessa lomamatkoilla.
Hommeli meni liian helpoksi Shengenin sopimuksen voimaantultua parikymmentä vuotta sitten. Aiemmin se oli aika hankalaa, koska työkkäri tarkisti rutiininomaisesti passin leimat.
Liian paljon pummeja, jotka elelee ulkomailla nostellen suomesta etuusuuksia. Sitten ne tulee kuolemaan suomeen. Ois parempi, että kuolisivat ensi, ennenkuin alkavat miettimään ulkomaille muuttoa.
=DW= - Diapami
Ja sinä olet loistava esimerkki mitä seuraa kun psyykkisesti sairaat laitetaan avohoitoon.
- lesken
Kun menen kahden tai kolmen päivän liiton kursseille Helsinkiin,siitä pitää tehdä TE- keskukseen ilmoitus. TE-keskus informoi liittoa, joka maksaa minulle korotetun päivärahan ja matkakorvaukset. Käyn kursseilla monta kertaa vuodessa. Onneksi pääsen niille. Pysyy jotenkin mukana tässä yhteiskunnan menossa. TE-keskus saattaa soittaa ihan milloin vain. Pitää siis olla skarppina, melkein aina. Ap
Nykyisin saa onneksi osallistua vapaaehtoistehtäviin esim erilaisissa järjestöissä. Toista oli oman työttömyysjaksoni aikana joskus 55 ikäisenä. Onneksi sain tilaisuuden työvoimapoliittiseen koulutukseen ja sitten myös pätevyyden uuteen ammattiin.
Jos opiskeli työttömyysaikana omatoimisesti muuta kuin työvoimatoimistossa tarjolla olevia kursseja, ei ollut oikeutettu työttömyyspäivärahaan. Jouduin pysäyttämään opintoni, joita olin tenttinyt työn ohella aikaisemmin. Kyllä ketutti ja tuli valitettua moniin suuntiin. Nykyisin taitaa jo olla hieman väljemmät rajoitukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221310
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä501194Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221173- 1381013
- 99863
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten323809Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602