Voiko tämä haaveeni toteutua?

kusoyarou

皆さんこんにちは!!!
Olen kohta 14-vuotta täyttävä aspergertyttö, joka on melkein vuoden haaveillut, että pääsisi Japaniin vaihtoon, mutta en ole uskaltanut kertoa siitä vanhemmilleni, sillä vastaus on aivan sataprosenttisesti ei ja mun vanhemmat ei tykkää ulkomaalaisista, jonka takia myös pelkään, että unelmani menevät perseelleen.
Siinä ei ole kuitenkaan ne kaikki syyt, miksi en pääsisi sinne. Muita syitä ovat muunmuassa, että olen liian nuori, mulla on vaan alle 5 euroo rahaa, mua varmasti kiusataan/pahoinpidellään, mulla on asperger, mulla on huonot japanin kielen taidot (osaan lukee hiraganat ja katakanat ja jonkin verran kanjeja), en ole koskaan ollut kaukana Suomea, enkä ole tottunut olemaan suurissa luokissa/liikenteissä.
Olen tästä asiasta puhunut toisessa sivustossa ja saannut sieltä kolmelta henkilöltä vastausta asiaan.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapssuomen

      Aina kannattaa kysyä vahemmilta ja yrittää hakea, jos todella haluat vaihtoon!

      Japanissa invalidius (kaikentasoinen) on aika tabu, joten helpointa maata et siinä mielessä ole valinnut.

      Olen itse ollut ko. maassa vaihdossa (järjestönä AFS, ei mitään valittamista), enkä vaihtaisi tuota vuotta koskaan pois.

      Helppoa se ei ole, japanin kirjoitusjärjestelmä on yksi maailman vaikeimmista ja kulttuurikin varsin kimurantti! Mutta jos todella tiedät, mitä haluat tehdä, tee kaikkesi sen toteutumisen eteen!

      Yksi ajatus tuli vielä mieleeni: Mikset lähtisi vasta korkeakouluopintojen aikaan vaihto-opiskelijaksi oman koulun (yliopisto tai ammattikorkea) kautta? Silloin ei raha (tukea saa) eikä vanhempien "lupa" (olet jo aikuinen) enää ole esteenä :)

      夢をかなえるように頑張ってね!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2782
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      253
      2749
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      66
      2382
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      206
      1875
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1338
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1142
    Aihe