Kuvauspaikan kartta editoituun videoon??

Kyseleväkuvaaja

Haluaisin karttakuvan editoimaani videoon osoittamaan missäpäin on liikuttu. Kokeilin ottaa googlemapsin ruutunäkymästä kuvan leikkaustyökalulla. Kuvan tarkkuus ei kuitenkaan ollut toivomaani luokkaa. Onko jokin tapa saada nettistä selaimella löytyvistä kartoista tarkempia näkymiä? Onko se laillista jos niitä käyttää kotivideoissa?

3

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käyttänyt kuvaruutukaappausta (printscreen) ja rajannut turhat pois paintilla tai wordilla.
      Paintilla sen voi tallettaa jpg:nä ja on siten kuvana liitettävissä esim editointiohjelmaan.

      Toinen hyvä on Maanmittauslaitoksen karttapaikka: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?lang=fi Ymmärtäisin, että ei-julkiseen-kotivideoon sitä voi hyvin käyttää.

    • itseoppinut.alk.1994

      kopioi vaikka kuva kartasta, tee siitä 1920x1080 kokoinen jgp kuva ja sitten piirrät reittiä itse. Piirrät ja tallennat 1, jatkat piirrosta ja tallenne 2, jne. Hyvää tulee kun et liikuta karttaa/kuvaa. Sitten voi tehdä uuden kartan lähiseudulta, kuten YOUtube linkisssä ja taa viivaa ja tallennuksia.
      Itse kyllä näinäpäivinä laitan reitin läppäriin ja annan ohjelman näyttää reitin ja kuvaan sen videokameralla.

      kuvien välin voi häivyttää tms. mutta se on jo eri asia.
      Niin niitä piirrettyjäkin tehdään. Aikajana pitää vaan levittää, ja miettiä kuvan kestoa.

      Otan vanhanaikaisesti, vähän samalla tyylillä elokuvista SALAMAVALOT pois. Salama välähtää 2 kertaa ja on 1/100 sek mittainen. Otan kuvaruutukaappauksen 1/100 sek ennen salamaa ja liitän sen ylemmälle janalle salaman pilaaman kuvan päälle.
      Tuo homma kannattaa aloittaa useimmiten ensimmäisestä leikkeestä ja alusta. Knnatta myös katsella elokuva hyvälaatuisena jotta näkee pienimmätkin välähdykset. Jos myöhemmin korjailee kun löytää uusia salamoita, tahtovat leikkeet hieman siirtyä, vaikka kuinka olisivat lukittuina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe