Kuvauspaikan kartta editoituun videoon??

Kyseleväkuvaaja

Haluaisin karttakuvan editoimaani videoon osoittamaan missäpäin on liikuttu. Kokeilin ottaa googlemapsin ruutunäkymästä kuvan leikkaustyökalulla. Kuvan tarkkuus ei kuitenkaan ollut toivomaani luokkaa. Onko jokin tapa saada nettistä selaimella löytyvistä kartoista tarkempia näkymiä? Onko se laillista jos niitä käyttää kotivideoissa?

3

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käyttänyt kuvaruutukaappausta (printscreen) ja rajannut turhat pois paintilla tai wordilla.
      Paintilla sen voi tallettaa jpg:nä ja on siten kuvana liitettävissä esim editointiohjelmaan.

Toinen hyvä on Maanmittauslaitoksen karttapaikka: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?lang=fi Ymmärtäisin, että ei-julkiseen-kotivideoon sitä voi hyvin käyttää.

• itseoppinut.alk.1994

kopioi vaikka kuva kartasta, tee siitä 1920x1080 kokoinen jgp kuva ja sitten piirrät reittiä itse. Piirrät ja tallennat 1, jatkat piirrosta ja tallenne 2, jne. Hyvää tulee kun et liikuta karttaa/kuvaa. Sitten voi tehdä uuden kartan lähiseudulta, kuten YOUtube linkisssä ja taa viivaa ja tallennuksia.
      Itse kyllä näinäpäivinä laitan reitin läppäriin ja annan ohjelman näyttää reitin ja kuvaan sen videokameralla.

kuvien välin voi häivyttää tms. mutta se on jo eri asia.
      Niin niitä piirrettyjäkin tehdään. Aikajana pitää vaan levittää, ja miettiä kuvan kestoa.

Otan vanhanaikaisesti, vähän samalla tyylillä elokuvista SALAMAVALOT pois. Salama välähtää 2 kertaa ja on 1/100 sek mittainen. Otan kuvaruutukaappauksen 1/100 sek ennen salamaa ja liitän sen ylemmälle janalle salaman pilaaman kuvan päälle.
      Tuo homma kannattaa aloittaa useimmiten ensimmäisestä leikkeestä ja alusta. Knnatta myös katsella elokuva hyvälaatuisena jotta näkee pienimmätkin välähdykset. Jos myöhemmin korjailee kun löytää uusia salamoita, tahtovat leikkeet hieman siirtyä, vaikka kuinka olisivat lukittuina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      7536
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      53
      5643
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      66
      3150
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2683
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1628
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      205
      1504
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1139
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      327
      1107
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      250
      1101
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      31
      969
    Aihe