34,5 päivää

Specccy10

Kuinka voi luottaa Speccy-ohjelmaan, näyttää kiintolevy käynnistetty 1760 kertaa, päiviä 34,5 jäljellä. Näyttä että kesään mennessä pamahtaa.

7

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä noin lukee Speccyssä? En löytänyt tällaista kohtaa mistään sieltä..

    • sipalimus_maksimus

      Vissiin meinaat:

      Power On Count 781 times
      Power On Time 140.1 days

      Ensimmäinen: Kuinka monta kertaa kiintolevy on käynnistetty
      Toinen: Kuinka monta päivää (millisekuntia, sekuntia, minuuttia, tuntia) se on ollut käynnissä.

      Itse alkaisin jännäämään siinä kolmen sadan päivän kohdalla - tosin ennemminkin kannattaa tarkkailla S.M.A.R.T. C4, C6, 05. Nuo kertovat enemmän sen kovon elämästä.

      • xpjatkaa

        että mitä? alkaisit "jännäämään" kun kiintolevy käynyt 300 päivää? aika useasti saisi levyjä olla vaihtamassa jos noin nopeasti hajoaisivat.

        minulla yhdestä koneesta levyt: levy 1 käynyt 18313 tuntia eli 763 päivää ja käynnistetty sinä aikana 76 kertaa. http://aijaa.com/w2FwxC

        levy2 on uudempi se on käynyt vain 2593 tuntia eli 108 päivää ja käynnistetty 16 kertaa. http://aijaa.com/l7yoP1

        levy3 on ollut peräti 20174 tuntia käynnissä eli 841 päivää ja käynnistetty peräti 229 kertaa. käytetyn palvelimen mukana tullut, ei ole ollut minun käytössä alusta asti joten siksi niin paljon käynnistyksiä.

        levy 4 pyörinyt 1557 tuntia eli 65 päivää ja käynnistetty 12 kertaa. http://aijaa.com/I3Mesx

        mutta miten voi olla että 140 päivään tulee 781 käynnistymiskertaa? aivan kauhea määrä, voihan se levy olla paskana jo tuollaisen jatkuvan käynnistelyn jälkeen.


      • xpjatkaa
        xpjatkaa kirjoitti:

        että mitä? alkaisit "jännäämään" kun kiintolevy käynyt 300 päivää? aika useasti saisi levyjä olla vaihtamassa jos noin nopeasti hajoaisivat.

        minulla yhdestä koneesta levyt: levy 1 käynyt 18313 tuntia eli 763 päivää ja käynnistetty sinä aikana 76 kertaa. http://aijaa.com/w2FwxC

        levy2 on uudempi se on käynyt vain 2593 tuntia eli 108 päivää ja käynnistetty 16 kertaa. http://aijaa.com/l7yoP1

        levy3 on ollut peräti 20174 tuntia käynnissä eli 841 päivää ja käynnistetty peräti 229 kertaa. käytetyn palvelimen mukana tullut, ei ole ollut minun käytössä alusta asti joten siksi niin paljon käynnistyksiä.

        levy 4 pyörinyt 1557 tuntia eli 65 päivää ja käynnistetty 12 kertaa. http://aijaa.com/I3Mesx

        mutta miten voi olla että 140 päivään tulee 781 käynnistymiskertaa? aivan kauhea määrä, voihan se levy olla paskana jo tuollaisen jatkuvan käynnistelyn jälkeen.

        levy 3 http://aijaa.com/mHRZu3


      • lost_boys
        xpjatkaa kirjoitti:

        että mitä? alkaisit "jännäämään" kun kiintolevy käynyt 300 päivää? aika useasti saisi levyjä olla vaihtamassa jos noin nopeasti hajoaisivat.

        minulla yhdestä koneesta levyt: levy 1 käynyt 18313 tuntia eli 763 päivää ja käynnistetty sinä aikana 76 kertaa. http://aijaa.com/w2FwxC

        levy2 on uudempi se on käynyt vain 2593 tuntia eli 108 päivää ja käynnistetty 16 kertaa. http://aijaa.com/l7yoP1

        levy3 on ollut peräti 20174 tuntia käynnissä eli 841 päivää ja käynnistetty peräti 229 kertaa. käytetyn palvelimen mukana tullut, ei ole ollut minun käytössä alusta asti joten siksi niin paljon käynnistyksiä.

        levy 4 pyörinyt 1557 tuntia eli 65 päivää ja käynnistetty 12 kertaa. http://aijaa.com/I3Mesx

        mutta miten voi olla että 140 päivään tulee 781 käynnistymiskertaa? aivan kauhea määrä, voihan se levy olla paskana jo tuollaisen jatkuvan käynnistelyn jälkeen.

        Tuo varmmankin laskee esim.:
        ma 1 käynnistys 2 h
        ti 2 kä 4h
        ke 2 kä 3h

        = 5 käynnistystä 7h


    • kiinnostuinasiasta

      Onko aihetta huoleen? Power on Count 3365 times, Power on Time 536,7 days.
      Kiintolevy on 5 vuotta vanha.

      • eioleei

        Ei.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe