AMKssa vaaditaan 20 viikkoa alan työharjoittelua, mutta ei kerrota miten ne saa. Mistä saa paikan, jos:
-Oikoteissa, monstereissa ja moleissa haetaan vain siivoajia, kaupankassoja ja feissareita.
-Koulun "harjoittelupaikat" -sivulla ei ole mitään.
-Ilman yhteyksiä ei pääse edes työhaastatteluun.
-Hakijoita on niin paljon, että vähemmän osaavat eivät pääse minnekkään...
Mistä harjoittelupaikka insinöörille?
4
598
Vastaukset 4
- amkjäbä
Et pääse mihinkään ilman suhteita.
t. kolmannen vuoden opiskelija, 0 töitä 0 nothing - sdd3w333
empä tiedä lopetin yhden insinööri alan kun ei saanut mistään harjottelu paikkaa, ala startupp ailemaan
- epätoivo
Ei saa paikkaa ja opetuskin on kehnoa. Ei elämä amk oppilaana ole hohdokasta ja valmistuessaankin pääsee kortistoon
- Hempp85
Ei se nyt oikeasti voi noin vaikeeta olla.
Harjoittelupaikan hankkiminen on haastava ja vaikea projekti, mutta tässä pari pointtia:
a.) Otat selvää firmoista, jotka harjoittavat sitä alaa jota varten opiskelet
b.) Otat selvää toimiiko yksikään paikkakunnalla jossa opiskelet
c.) Otat selvää toimiiko yksikään paikkakunnalla josta olet kotoisin
d.) Otat selvää onko toimintaa lähialueella?
e.) Otat yhteyttä firmaan soittamalla / sähköpostilla / menemällä paikan päälle
f.) Intin tyyliin puhuttelu, esittely, asia herra Nönnönöölle ja kerrot että etsit harjoittelupaikkaa.
g.) Toimi hyvissä ajoin, mielellään jo ennen hiihtolomia
Huom: Harjoitteluhan hoituu kätevimmin alalle soveltuvasta kesätyöstä. Esim. ekaa vuotta amk:ssa rakennusalaa opiskeleva painuu raksalle. Sieltä ne perusteet tarttuu taskuun.
Jos homma menee hyvina ja pitävät tyylistäsi, hommia voi tulla useammalle kesälle ja miksei opinnäytetyöt yms.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751739- 241216
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341112Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
- 77632
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36484
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398