Ensimmäinen askel

Sandy

Olen suhteellisen tietämätön raskauteen liittyvissä asioissa, mutta nyt haluaisin kovasti tulla raskaaksi. Minun on kuitenkin ollut mahdollista tulla raskaaksi jo noin vuoden verran, mutta en ole tullut, eli onko syytä käydä lääkärillä? Mitä lääkärillä tapahtuu? Onko sinne mentävä kahdestaan miehen kanssa?

5

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäriin.

Vuosi on riittävän pitkä aika hakeutua tutkimuksiin, etenkin jos lähentelet kolmeakymppiä. Varaappas aika terveyskeskukseen.

• minä-vaan

Lääkäriin vaan. Voit mennä ainakin aluksi yksin, jos haluat. Minulle tehtiin normaalit gyn. tutkimukset, verikokeet ja sisäinen ultraääni tutkimus. Tämän jälkeen miehesi siemenneste tutkitaan jos sinusta ei ole löytynyt mitään erityistä.

• Outoa. Kävin niissä tutkimuksissa, ja musta ei löytynyt vikaa.. Mutta miestä ei pyydetty tutkimuksiin, pitäisikö tehdä jotain? Ollaan yritetty 1,5 vuotta...

• Iina
        Heidi-78 kirjoitti:

Outoa. Kävin niissä tutkimuksissa, ja musta ei löytynyt vikaa.. Mutta miestä ei pyydetty tutkimuksiin, pitäisikö tehdä jotain? Ollaan yritetty 1,5 vuotta...

Ehdottomasti tutkituttaa myös mies. 1/3 lapsettomuuden syistä johtuu miehestä.

Kaikki lääkärit eivät ymmärrä tästä kertoa ja he ehkä ajattelevat, että olet vielä niin nuori, että ei kiirettä. Mutta jos vuoden yrittämisen jälkeen ei onnistu kannattaa tutkituttaa, ihan oman mielenrauhan turvaamiseksi.

• Iina kirjoitti:

Ehdottomasti tutkituttaa myös mies. 1/3 lapsettomuuden syistä johtuu miehestä.

Kaikki lääkärit eivät ymmärrä tästä kertoa ja he ehkä ajattelevat, että olet vielä niin nuori, että ei kiirettä. Mutta jos vuoden yrittämisen jälkeen ei onnistu kannattaa tutkituttaa, ihan oman mielenrauhan turvaamiseksi.

Pitääpä käskeä miehen varata aika terveyskeskuksesta... Ja katsoa mitä tapahtuu...

Jos vaikka joskus tärppäis, ja vielä ilman apua. Mut taitaa olla jo pakko kohta pyytää apua, kun mitään ei tapahdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2063
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1876
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1524
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1192
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      82
      1148
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1066
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1013
    Aihe