Olen 24 vuotias ja olen jatkamassa lukiota (iltalukio) ensi viikolla, edellisen kerran opiskelin 5 vuotta sitten. Ilmottauduin kouluun kuukausi sitten mutta en päässyt heti opiskelemaan koska oli jakso kesken. Olin silloin innoissani ja hankin paljon apua tuleviin opintoihin, varsinkin matikkaan. Sitten kävi niin kuin aina lähes kaikissa asioissa on käynyt; innostus lopahti. Yleensä innostus johonkin asiaan (ihan mikä asia tahansa), on kestänyt viikosta pariin viikkoon. Tällä kertaa se kesti jopa melkein kuukauden verran.
Tiedän, että minun pitäisi kuitenkin mennä sinne kouluun mutta nyt kun ei kiinnosta enää yhtään jatkaa opintoja, menen sinne vain istumaan ja toivomaan että tunti loppuisi pian, tulen kotiin ja unohdan kirjan reppuun seuraavaksi tunniksi.
Minulla on aina ollut tämä sama ongelma kaikkien asioiden kanssa ja lopputuloksena onkin ollut se, etten ole vieläkään valmistunut mihinkään, eikä minulla ole koskaan ollut vakinaista työpaikkaa koska olen vaihdellut työtä niin tiheään tahtiin. Onko jollakin muulla sama ongelma? mitä olette tehneet että pääsette siitä eroon? Mietin vain, että jos menen sinne kouluun nyt niin saan aivan varmasti surkeita numeroita koska ei kiinnosta opiskella pätkääkään ja matikkaa en edes pääse läpi. Mikä pointti sinne sitten on mennä?
Neuvoja, kiitos!
Innostus lopahtaa aina heti
1
53
Vastaukset
- unelmaanelma
Hyvä kun kysyt. Se osoittaa, että olet kuitenkin kiinnostunut.
Se on vaan elämässä sillä tavalla, että into vaihtelee. Mutta silloinkin, kun ei erityisesti kiinnosta, pitää vain ryhtyä työhön. On vaan puskettava. Tekemisen kautta sitä kiinnostusta taas alkaa syntyä. Joskus sitten tekeminen luistaa ihan itsestään.
Voisit joskus väläytellä mielessäsi ajatusta, kuinka upeaa on painaa päähän kovalla työllä ansaittu valkolakki. Se unelma toteutuu vähä vähältä, kurssi kurssilta. Voit olla ylpeä itsestäsi ja lähipiirisikin on sinusta ylpeä. Onnea unelmansa toteuttajalle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097102Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662116- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992