Pelkkää kakkan jauhantaa

Imodium

Ihan oikeesti, onko tosiaan niin, että tällä palstalla ei mistään muusta puhuta kuin ruikkupaskasta ja faaraon kirouksesta. Kuten sanottua jokainen, joka Egyptiin lähtee takuulla tiedostaa mahatauti vaaran ja pyrkii sitä ehkäisemään kaikin tavoin. Hyvä siitäkin on tietää ja ehkäisyyn ja hoitoon liittyviä vinkkejä saada, mutta kun aivan jokaisessa kirjoituksessa siitä jaksetaan jauhaa. Vai onko niin, että täällä kirjottelee ne kateelliset, jotka ei uskalla mahataudin pelossa Egyptiin lähteä tai sitten rahapulan takia se ei ole mahdollista. Mutta, tässä teille aloitus, jossa voitte jauhaa ihan vaan siitä, jos sitten muissa viestiketjuissa voitaisiin keskittyä muihin aiheisiin. Kiitos.

15

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ankanhuuli

      Niin, aloittaja on aivankin oikeassa että aihetta käsitellään todella paljon.
      Uskon että syynä on se että aihe on todellisuutta ja liittyy olennaisesti maan turistimatkailuun. Kyllähän nuo faraonkiroukset ovat pilanneet tuhansien lomailijoiden matkan. Ainoastaan vannoutuneimmat egyptifanit hehkuttavat vatsataudeilta säästyneensä ja hekin valehtelevat.

      • Mirmak

        mua sitten ärsyttää että mua väitetään valehtelijaksi jos en tuota Faaraon kirousta ole lukuisista Egyptin matkoistani huolimatta saanut, pyydän anteeksi hyvää vatsaani. Kun muistaa juoda vettä tarpeeksi ja tietty huolehtia käsihygieniasta niin hyvin pärjää matkalla. On todella totta ettei täällä muusta kirjoiteta kuin vatsataudista joka on sääli, Egypti on niin paljon muutakin ja jos on herkkä vatsa niin ei tarvi mennä ku Turusta Lappeenrantaan ja vatsatauti on varma, mut unohtakaa nuo suomalaiset lääkkeet ne eivät yleensä auta ulkomailta saaduissa vatsataudeissa, paikalliset lääkkeet ovat parhaita, on sit maa mikä tahansa, Turkista Thaimaahan


      • epäväite
        Mirmak kirjoitti:

        mua sitten ärsyttää että mua väitetään valehtelijaksi jos en tuota Faaraon kirousta ole lukuisista Egyptin matkoistani huolimatta saanut, pyydän anteeksi hyvää vatsaani. Kun muistaa juoda vettä tarpeeksi ja tietty huolehtia käsihygieniasta niin hyvin pärjää matkalla. On todella totta ettei täällä muusta kirjoiteta kuin vatsataudista joka on sääli, Egypti on niin paljon muutakin ja jos on herkkä vatsa niin ei tarvi mennä ku Turusta Lappeenrantaan ja vatsatauti on varma, mut unohtakaa nuo suomalaiset lääkkeet ne eivät yleensä auta ulkomailta saaduissa vatsataudeissa, paikalliset lääkkeet ovat parhaita, on sit maa mikä tahansa, Turkista Thaimaahan

        nimim. Mirmak vannoo ettei kakkatautia ole koskaan saanut.
        Kuitenkin esiintyy vatsatautilääkkeiden asiantuntijana;)))!


      • Matkaaja_
        Mirmak kirjoitti:

        mua sitten ärsyttää että mua väitetään valehtelijaksi jos en tuota Faaraon kirousta ole lukuisista Egyptin matkoistani huolimatta saanut, pyydän anteeksi hyvää vatsaani. Kun muistaa juoda vettä tarpeeksi ja tietty huolehtia käsihygieniasta niin hyvin pärjää matkalla. On todella totta ettei täällä muusta kirjoiteta kuin vatsataudista joka on sääli, Egypti on niin paljon muutakin ja jos on herkkä vatsa niin ei tarvi mennä ku Turusta Lappeenrantaan ja vatsatauti on varma, mut unohtakaa nuo suomalaiset lääkkeet ne eivät yleensä auta ulkomailta saaduissa vatsataudeissa, paikalliset lääkkeet ovat parhaita, on sit maa mikä tahansa, Turkista Thaimaahan

        No sen faaraon kirouksen voi saada turistikohteista vain Luxorissa. Sharmissa ja Hurghadassa sitä on mahdotonta saada. Joten moisen väittäjät eivät ole koskaan Egyptissä käyneetkään. Eivätkä liioin tunne maantiedettä. Niili kun ei vaan ole noissa suomalaisten käyttämissä lomakeitaissa.


      • Mirmak

        Epäväitteelle sen verran, et kyllä silti pitää olla perillä siitä, mitä lääkettä kannattaa syödä jos se joskus vaikka iskee, siinä vaiheessa on enää turha alkaa miettiä et mikäköhän lääke olis paras ja tuon ettei imodium auta kuulin lääkäriltä joka oli viikon verran samalla reissulla ja antoi ohjeita eräälle joka sen oli saanut.

        Matkaajalle_ olen ollut 16 kertaa Luxorissa, vain kerran Hurghadassa ja kerran Sharm El Sheikissä, syönyt paikallisperheiden kanssa heidän kodeissaan ym. joten enköhän tiedä mistä puhun. Ja kyllä sen voi saada Sharmissa ja Hurghadassakin, kun näitä aikaisempia ketjuja täällä on lukenut, niin suurin osa on ollut jommassa kummassa kohteessa.


      • Matkaaja_
        Mirmak kirjoitti:

        Epäväitteelle sen verran, et kyllä silti pitää olla perillä siitä, mitä lääkettä kannattaa syödä jos se joskus vaikka iskee, siinä vaiheessa on enää turha alkaa miettiä et mikäköhän lääke olis paras ja tuon ettei imodium auta kuulin lääkäriltä joka oli viikon verran samalla reissulla ja antoi ohjeita eräälle joka sen oli saanut.

        Matkaajalle_ olen ollut 16 kertaa Luxorissa, vain kerran Hurghadassa ja kerran Sharm El Sheikissä, syönyt paikallisperheiden kanssa heidän kodeissaan ym. joten enköhän tiedä mistä puhun. Ja kyllä sen voi saada Sharmissa ja Hurghadassakin, kun näitä aikaisempia ketjuja täällä on lukenut, niin suurin osa on ollut jommassa kummassa kohteessa.

        Faaraon kirouksen aiheuttaa Niilissä elävä alkueläin.
        Aivan kuten Turkissakin sen vesistä voi saada alkueläinen. Kas kun sitä ei kutsuta sulttaanin kiroukseksi.
        Säkylän Pyhäjärvestä taas voi saada järvisyyhyn.
        Yhteistä noille on, että sen saa vain kerran eläissään. Sen ensimmäisen kerran jälkeen elimistö ei enää reagoi alkueläimiin.
        Joten jos on kerran faaraon kirouksen sairastanut, voi siitä olla huoleti.

        Ainoan kerran olen matkoilla saanut kunnon vatsataudin ja paikka oli Monaco. Taudin nimi oli canpylo enkä halua uusia tuttavuutta.


      • Mirmak

        Kiitos hienosta kirjoituksestasi, itse olen pitkälti sitä mieltä, ettei kaikki turistiripulit ole Faaraon kirouksia, vaan jostain epäpuhtauksista saatuja vatsatauteja, sen olen kuullut että Niilistä voi saada todella pahoja sairauksia, jos siellä ui, kuitenkin esim. feluukkavenekuskit vievät turisteja pienelle saarelle Niilillä jossa on niin kova virtaus, että siellä on muka kirkas ja puhdas vesi, itse en kyllä menisi sinne uimaan, niin saastuneelta Niili näyttää, kerran olen saanut Niilin kasteen, kun poliisivene ajoi felukkaveneidemme editse ja nosti aallot suoraan veneeseemme, minä sitten keulassa sain hirmuisen määrän vettä päälleni, se riitti minulle "Niilissä uimisesta" :D tavallisen turistiripulin voi saada vaikka joka kerta niin kuin ystävättäreni, silti hän vaan aina menee sinne uudestaan


    • Imodium

      Noh, se on sinun näkemykseni. Itse olen kerran käynyt aiemmin, pian taas menossa. Viimeksi heti otettuani Antinalin ensimmäisiin vatsan väänteisiin selvisin todella vähällä. Ei se ainakaan minun lomaani pilannut. Ja se on totta, ettäfaaraon kirous on iso ongelma, mutta se ei kuitenkaan ole ainoa asia Egyptissä. Pahemman vatsataudin olen saanut Turkissa ja silti sinnekin uudelleen matkustanut. Itse kun olen äiti ja hoitoalalla niin väitän vastustuskykyni olevan sieltä paremmasta päästä. Toivotaan silti ettei tällä kertaa iske pahemmin päälle. Sen pelossa en kuitenkaan suostu reissua jättämään.

      • Matkailija2015

        Kiitos vinkistä. Antinalin ostan sitten matkalta kun lähdetään perheen kanssa marraskuussa Egyptiin. Vaikka en nyt minäkään pelkää, mutta hyvä on olla kaikki tarvittava huoneessa. Olen herkkä vatsainen, enkä minä ole vakavasti sairastunut vatsatautiin kuin Thaimaassa ja sekin kerran. Matkaillut monessa eri lomakohteessa.


    • Siisä_se

      Joillekin on iskostunut tuo lapsuusajan ajatus mieleen. Taisivat nauttia silloin ja toivovat uusintaa.

      Totta on, että turistiripuli yllättää noin joka viidennen matkailijan - olipa hän missä tahansa. Ei Egypti ole mikään poikkeus. Kuuma ja kuiva ilmasto, pitäisi juoda moninkertaisesti se mitä kotona. Vaan kun sitä ei tehdä, niin vatsa menee löysäksi. Menee Italiassa, Kreikassa, Turkissa, Kanarialla, Tunisiassa, Marokossa, Ranskassa, Thaimaassa, jne.

      Nämä täällä olevat jutut jokainen tunnistaa heti valheiksi. Jo pari päivää jatkunut moinen äkkiripuli vaatii sairaalahoitoa. Siinä ihminen muuten kuivuu.

      • Matkailija2015

        Niin sehän varmasti monelta jää se nesteen juominen. Vähemmän varmasti niitä ongelmia tulisi hygienian lisäksi. Taisin jo kirjoitella aiemmin jonnekkin tänne palstalle että ainakin jauhelihan, broilerin ja kananmuna oltava kypsää. Kokemus kertoo vain puolestaan. Toisin sanoen helposti pilaantuvat tuotteet.


    • SOS

      Kansainvälinen terveysjärjestö International SOS on luokitellut Egyptin, Kuuban ja Nepalin korkean riskin maiksi puutteellisen ruokahygienian takia. Siis puheet Egyptissä riehuvista vatsataudeista eivät ole aiheettomia.
      Tartunnat siis tulevat ruoasta eikä siihen käsidesillä ole mitään vaikutusta. Bakteerit maassa ovat aina myös ulosteperäisiä ja voivat aiheuttaa vakaviakin jälkiseurauksia.

    • Imodium

      Joo käsidesi ei auta, silloin kun bakteeri tulee ruoasta. Mutta Egyptissä esim. Rahat on tosi likasia, niin niistä tulevia pöpöjä nyt kumminkin voi ehkäistä käsidesillä. Mites tuo sisäinen lääkintä? Toiset kun kehuu viinaksista olevan apua, onko jollain kokemusta siitä? Itse en ole ennen testannut.. ja tosiaan vissiin on syytä pysytellä kypsennetyissä ruoissa. Viimeksi tuli kyllä syötyä kaikkea.
      Itsellä myös tuo juominen tuppaa olevan liian vähäistä.
      Niin ja kiitos muuten asiallisista kirjoituksista.

      • noukäsidesi

        En ole varma mutta uskoisin raa`an viinan tappavan osan pöpöistä. Kaikkihan sitä ei tietenkään pysty tekemään vakaumuksen tms takia. Kuitenkin pienessä hiprakassa on mukavampi sairastaa.
        Itse aloitan aina päivän aina tukevalla viskiryypyllä kahvin kera parvekkeella. Akka se joskus katsoo hieman pitkin nenänviertä mutta sanon että tässä vain pöpöjä tapan tai ennaltaehkäisen. Siihen on hänen tyytyminen.
        Iltasella otan sitten vielä muutaman moukun saman selityksen kera.


    • paskaroiskuu

      Joo se on taivaan tosi että kännissä on parempi ripuloida, senkus laulelee vaan ripulipaskan roiskuessa seinille. Se alkaa tuntua suorastaan hauskalta useita päiviä jatkuessaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe