Dubrovnik!

ILoveCroatia

Heips.

olen käynyt kerran Dubrovnikissa ja menossa kesällä uudelleen.
Mitkä ovat teidän mielestä must-to-see paikat?
Viimeksi kävin mm. Lokrumin saarella, kiipesin SRD-vuorelle, ja tietty vanhankaupungin kujat tuttuja...
http://liikkujanilo.blogspot.fi/

5

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kroaatti

Haloo et ole nähnyt vielä mitään, jos toisen kerran voit mennä Dubrovnikiin. Se on muurien sisäpuolella oleva pieni kallis turistirysä, toki aivan nätti. Muurien ulkopuolella ei ole oikeastaan mitään paitsi maisemahissi. Muurien ulkopuolella on kävelty ristiin rastiin ja menty bussilla kauemmaksi etsien kaikenlaisia liikkeitä. (käyty cavtatit ja Lepadit) Itse pidin splitin vastaavaa linnoitusta parempana paikkana. Mieluimmin päivän tai kahden käynti Dubrovnikissa. Tosiasiassa Kroatiassa on vieläkin parempia paikkoja.

• Heips vaan ILoveCroatia, I love too!

No, käy vaikka 2-3 luoteen suunnalla olevaa saarta. Sitten "ulkomailla" Kotorin lahti ja Kotor. Ja koska olet kiipijäluonne, kiipeä siellä Kotorissa sinne luostarin raunioille - tai mitä ne nyt olikaan! Oli nätit maisemat. Dubiksesta ei ole paha matka Mostariin (most - silta), pari tuntia...?

Malostonski zaljev -luononsuojelualue?
      Peljesak - melkein saari. Kroatiassa tunnettu viinialue, mahtaisko olla jotain ryhmämatkoja paikallisilla matkatoimistoilla? (Peljesak on juhannuksen jälkeen meillä optiona, lento Dubikseen omatoimimatkan merkeissä!)

Autoa vuokraamalla saanto kasvaa. Edellä mainittu Split (Trogir, Solin) ovat kolmen tunnin päässä. Ja monta muuta paikkaa. Vuokrauksessa pitää huomata, että Dubrovnikista joutuu sikäläisittäin ulkomaille viimeistään 40km ajon jälkeen!!!!

Olen monesti kehottanut vilkaisemaan kooklen karttaa kun miettii mielenkiintoisia kohteita, niin teen nytkin!

• takaisin_joskus

Tulin 2 viikkoa sitten Dubrovnikista. Oli paras aika matkailla siellä. Viimeeksi olin Kroatiassa kesäkuun lopulla, todella kuumaa. Nyt ei liian kuuma, jaksaa kuljeskella. Turistisesonki ei vielä pahin, mahtuu liikkumaan. Itse hain ihan rauhaa ja lepoa. Kuljeskelin monella "vuorella", niiltä on mahtavat maisemat. Joskun olen käynyt Mostarissa (Bosnia-Herzegovina), vaikuttava kaupunki historioineen. Vanhat kaupungit on monessa paikoissa samanlaisia, mutta kävin toistamiseen katsomassa senkin.Riippuu mitä hakee, sinne menee.

• Klitorisman

Viikko vierähti Dubrovnikissa ja eilen tulin. Vaimoni ja minun mielestä aivan mahtava paikka.
      Elafitin saarten risteily oli todella hieno. Paljon eri matkakohteita nähneenä, sanoisin että yksi parhaista ellei paras matkakohde missä olen ollut. Palaamme sinne viimeistään ensi vuonna.

• Eikkaturusta

Naisten runsas tupakointi Kroatiassa hämmästytti. Suomessahan ei ole enää pitkiin aikoihin poltelleet kuin huorat ja syrjäytyneet naiset. Kroatiassa polttivat hämmästyksekseni ihan täyspäisetkin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4372
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      122
      2822
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2582
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      86
      1556
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      117
      1498
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1219
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1154
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      184
      1003
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59