Koira hermostuu kun jumppaan

outoa

Hei, hieman hassu ongelmani on sellainen, että koira ei anna minun jumpata, vaan alkaa haukkua ja huitoa tassuillaan, pahimmillaan hyppimään päälle (melko iso koira) kun teen esim. kyykyjä. Rauhoittuu kyllä heti kun lopetan. Ja mielestäni ei ole siis koiran mielestä leikki kyseessä, vaan enemmänkin hermostuminen. Mistäköhän johtuu ja miten tuollaista käytöstä voisi rauhoittaa?

Olen nyt kyllä koittanut aloittaa kotijumpat pienillä liikkeillä, ja huomannut, että esim. vatsalihaksia antaa vielä tehdä, mutta heti jos on jotain seisten tehtävää niin tää herkkä karvakuono flippaa. Lelut ja luutkaan ei onnistu harhauttamaan.

8

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6plus13

Voisiko koiran laittaa toisen huoneeseen? Ilmoitat vain että isin tai äipän jumppatunti alkaa nyt, ja pienet hauvat menee siksi aikaa hevonnevadaan...

• outoa

Ainoa ovellinen huone on vessa, ja se on liian pieni sekä jumpalle että koiralle.

• lähdelenkille

Se ajattelee, että sulla on joku hätä, kun riuhdot, jota itse kutsut jumppaamiseksi.

• ranka34

No eipä tuossa muuta kuin käsket koiran pois ihan topakasti. Ei ole sen asia määrätä mitä sinä teet tai olet tekemättä. Ota sellainen käskevä sävy äläkä ollenkaan sille lirkuttele että mitä se musti nyt noin... Katselkoon kauempaa että eihän tuo vaarallista ole vaikka uusi juttu onkin.

• jumppari

Meillä koirat tulevat ihmettelemään jumppaamista (kahvakuulat), mutta eivät häiritse. Vatsojen teko onkin sitten asia erikseen. Nuorempi poitsu on selkeästi sitä mieltä, että emäntä "kouristelee" ja asialle on tehtävä jotakin. Niinpä se tulee seisomaan yläkropan päälle. :) Ongelma ratkeaa meillä ihan sillä, että koirat pistetään toiseen huoneeseen jumpan ajaksi. Eipä siinä sen suurempia ongelmia ole..

• LLLL-

Turha innostaa

• koiruusta

Tarmokas kielto. Eli jos koira reagoi tekemisiisi niin kiellät ja komennat vaan pois. Ei pitäisi olla sen kummempaa jos sinulla johtajuus hallinnassa.

Jos ei ole niin petraa asiassa.

• lenkillekoirankanssa

Mitä jos koiraakin ihmetyttävän ähkimisen sijaan menisit lenkille koiran kanssa? Koirat tykkää juosta ja siinähän sitä liikuntaa saa omistajakin kivasti ulkoilmassa. Eli hyötyliikuntaa, eikä mitää trendifitnessiä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4653
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3220
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2883
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2410
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2195
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      23
      1651
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1601
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1548
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe