Olisiko kellään tietoa miten toimia, kun joku tilaa tuhansilla euroilla tavaraa netistä ja vahvistukset tulee minun sähköpostiin?
Ettei vain minulle tulisi ongelmia?
Tilaajan nimi on henri aaltonen.
Puhelinnumerokin näkyy, mutta se on aivan eri ihmisen kuin tämän henrin.
Mitä pitäisi tehdä?
sähköpostihuijaus
5
135
Vastaukset
- wefew
Maalaisjärkeä? Ensimmäisenä tietenkin peruu tilaukset. Tilausvahvistuksessa on yhteystiedot. Sitten harkitsee rikosilmoituksen tekemistä.
- mitätehdä
Osotetiedot ei ole samat kuin minulla ja ilmoitin jo tähän asti saatuihin kauppoihin ettei ole minun tilauksiani. Pelästyin vaan kamalasti
Jaa, minäkin olen saanut sähköpostiini tapahtumalippuja, lentolippuja sun muuta. Samannimisten ihmisten sähköpostiosoitteet sotkeutuu helposti, on pisteellistä ja numerollista ja muuta ja kun on lukuisia nimikaimoja niin sattuuhan sitä.
Jos sähköpostiin on ollut mahdollista vastata, niin olen vastannut pyytäen tarkistamaan sähköpostiosoitteen. Jos taas ei ole pystynyt vastaamaan, niin kaipa se oikea henkilö on valittanut, kun ei ole saanut tilaamiaan juttuja.
Roska-/huijausviesteiksi epäillyt saa jäädä omaan arvoonsa.
- hansteri
Laskuja ei sähköpostiosoitteen perusteella kukaan lähetä, joten sinänsä tuo on harmitonta vaikkakin kiusallista.
- vahingosta.viisastunut
Roskapostittaja haluaa varmistua, että sähköpostiosoitteesi on edelleen käytössä?
Samansisältöisiä posteja tulee mm tori.fi ;n kautta. Halutaan sinun vastaavan, jotta saadaan sähköpostiosoitteesi sinun vastauksestasi ja sittenhän alkaa roskapostia ja erilaisia huijausviestejä tulvia. Siksi tori.fi ilmoituksiin kannattaa vastata vain puhelimitse. Joku osaava nörtti voi tietää parempiakin konsteja, minä en.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.746439- 1455957
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4963793Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1222240- 401455
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4081399- 741235
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471064Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja119994Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56980