sähköpostihuijaus

mitätehdä

Olisiko kellään tietoa miten toimia, kun joku tilaa tuhansilla euroilla tavaraa netistä ja vahvistukset tulee minun sähköpostiin?
Ettei vain minulle tulisi ongelmia?
Tilaajan nimi on henri aaltonen.
Puhelinnumerokin näkyy, mutta se on aivan eri ihmisen kuin tämän henrin.
Mitä pitäisi tehdä?

5

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wefew

Maalaisjärkeä? Ensimmäisenä tietenkin peruu tilaukset. Tilausvahvistuksessa on yhteystiedot. Sitten harkitsee rikosilmoituksen tekemistä.

• mitätehdä

Osotetiedot ei ole samat kuin minulla ja ilmoitin jo tähän asti saatuihin kauppoihin ettei ole minun tilauksiani. Pelästyin vaan kamalasti

• Jaa, minäkin olen saanut sähköpostiini tapahtumalippuja, lentolippuja sun muuta. Samannimisten ihmisten sähköpostiosoitteet sotkeutuu helposti, on pisteellistä ja numerollista ja muuta ja kun on lukuisia nimikaimoja niin sattuuhan sitä.
        Jos sähköpostiin on ollut mahdollista vastata, niin olen vastannut pyytäen tarkistamaan sähköpostiosoitteen. Jos taas ei ole pystynyt vastaamaan, niin kaipa se oikea henkilö on valittanut, kun ei ole saanut tilaamiaan juttuja.
        Roska-/huijausviesteiksi epäillyt saa jäädä omaan arvoonsa.

• hansteri

Laskuja ei sähköpostiosoitteen perusteella kukaan lähetä, joten sinänsä tuo on harmitonta vaikkakin kiusallista.

• vahingosta.viisastunut

Roskapostittaja haluaa varmistua, että sähköpostiosoitteesi on edelleen käytössä?
      Samansisältöisiä posteja tulee mm tori.fi ;n kautta. Halutaan sinun vastaavan, jotta saadaan sähköpostiosoitteesi sinun vastauksestasi ja sittenhän alkaa roskapostia ja erilaisia huijausviestejä tulvia. Siksi tori.fi ilmoituksiin kannattaa vastata vain puhelimitse. Joku osaava nörtti voi tietää parempiakin konsteja, minä en.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      29
      13865
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      154
      5461
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      199
      5086
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      85
      4240
    5. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3551
    6. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3058
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      12
      2902
    8. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      2521
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      39
      2507
    10. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      279
      2086
    Aihe