Millä keinoin olette kouluttaneet koiran siten, ettei se vietä aikaansa omistajan sängyssä edes silloin, kun ette itse ole paikalla?
Meillä on ongelmana se, että toinen koirista on aina sängyssä, kun silmä välttää, ja sänky on luonnollisesti aina epämiellyttävästi koiran karvoissa. Koira siis tietää tasan tarkkaan, ettei sänkyyn meno ole sallittua, ja tekeekin sitä vain silloin, kun en itse ole paikalla. Heti, kun ulko-ovi sulkeutuu takanani, niin se on koiralle merkki siitä, että sänkyyn voi huoletta mennä. Viimeistään silloin, kun se kuulee avaimien kääntyvän lukossa, saatan ehtiä kuulemaan sen hyppäävän muina miehinä pois sängystä. Viimeaikoina se on mennyt jopa niin pitkälle, että koira käyttää jopa suihkussa olemisen aikana olevaa epätietouttani hyväksi, ja olenkin pariin otteeseen kuullut koiran hyppäävän alas sängystä, kun olen kääntänyt suihkun kiinni.
Ystäväni koulutti oman koiransa täysin pois sängystä pitämällä sängyn päällä piikillisiä joogamattoja (tai mitä lienevät). Meillä ei moisista kuitenkaan ole mitään hyötyä, sillä matot vain poistetaan sängystä, jos niiden päällä olo tuntuu liian epämiellyttävältä. Mitä muita keinoja olette käyttäneet, vai onko vain tyytyminen kohtalooni? En viitsisi hankkia makuuhuoneen oveen lukkoakaan pitääkseni koiran kokonaan pois makuuhuoneesta.
Pois sängystä
15
171
Vastaukset
- mikke123
Meillä on koiraportti makkareiden ovissa, mutta sitä et tässä tainnut hakea?
- heleppo
Hyväksy "kohtalosi" ja hommaa sängylle päiväksi koirahuopa. Sen voi sitten illalla ravistella karvoista ulkona. Näin meillä;)
nim. tyynyn alle jemmattu siankorva! - partner55
Suositan että hyväksy kohtalosi. Koirahan osaa toimia ihmisen selän takana ihan tietoisesti rikkoa sääntöjä. Koira ymmärtää kyllä sen kun ihminen menee sänkyyn niin koira pois, siis tilan valtaamisen. Mutta voi olla että yksinkertaisesti koiran maailmankuvaan ei mahdu tuollaiset abstraktit säännöt. Helposti pestävä päiväpeite on toimiva ratkaisu.
- TepaK
Ei toimi päiväpeite -ratkaisut ongelmaan, sillä koiruus mönkii senkin alle. Petivaatteista karvoja ei kopistellakaan niin vain, mokomat eivät tuppaa lähtemään edes pesussa.
Jollei kukaan keksi nimenomaan koulutuksellista ratkaisuvaihtoehtoa, niin tyydyn kohtalooni. - Eivarmaanvoi
opettaa silleen ettei menis sänkyyn yksin ollessaan. Itse opetin pois sängystä sillätavoin, että aina, kun koira tuli sänkyyn, niin tönäisin sen alas ja sanoin EI. Tämä pitää olla valmis tekemään myös yöllä, joten itse saa nukkua hetken koiranunta, ettei koira kampea yöllä sänkyyn huomaamatta.
Asiaa voi tietysti tehostaa antamalla makupalan heti, kun koira hyppää alas sängystä.- punkkapelle
pistä kamarin oli kiinni tai hanki sänkyyn nostettavat laidat
- uppfinnarjocke
Ainoa toimiva keino on lähtiessä latoa sängynpäällys täyteen epämiellyttävän kovia ja kulmikkaita huonekaluja tyyliin penkki, tuoleja, pöytä nurinpäin. Tätä voit modifioida keksimällä sängyn päällystän kokoisen koiraesteen metalliverkosta, vanerista tms.
- sakunomistaja
Minun koirani hyppää sänkyyni vain käskystä. Vaikka olisin poissa kotoa se ei sinne mene. Joskus olisi tosin mukavaa, että koira nukkuisi öisin vieressäni, muttei se tule sänkyyn millään jos minä siellä nukun. Sillä on miellyttäviä muita paikkoja nukkua ja makailla, jotka se tietää olevan sen käytettävissä.
- leimu78
Miten tämä liittyi tähän? Sama ongelma on meilläkin, että koira menee meidän ollessa poissa kotoa sänkyyn. Ja varmaan ihan kaikilla on kotonaan koirille sallittujakin petejä, joita koira käyttää silloin, kun ollaan näkemässä ja jotka se tietää olevan ainoita sallittuja. Niin on meilläkin, mutta sinne sänkyyn mennään silti meidän tuoksujen takia oikein vällyjen väliin. Varsinkin tyynyt on lemppareita.
Kokeilen meillä tuota piikkimattoa, sillä meillä koira on niin herkkä nynnerö, että siihen se saattaisi tepsiäkin.
- 0lli
meillä on päinvastoin,houkuttelet koirat yöksi viereeni,ne lämmittävät mukavasti.
- TepaK
Enpä taida houkutella; omat ryökäleet ovat sen kokoisia, ettei sänkyyn niiden lisäksi muita mahtuisikaan. Minun lämmittämisen hoitaa siis jatkossakin kaksilahkeinen uros ja koirat nukkuvat ihan omissa pedeissään. Lukuunottamatta tietenkin niitä nuoremman auvoisia hetkiä, kun se nauttii olostaan siellä sängyssä ilman silminnäkijöitä.
- Ratkaisutämäkin
Osta sille niin hyvä oma peti, ettei enää kiinnosta nukkua sinun vuoteessa.
- mistäs-vetäsit
Mistäs päättelit ettei omaa petiä ole? Harvemmin koirat sen takia sänkyyn menevät, että se on ainoa mukava paikka huushollissa vaan omistajan tuoksun perässä. Näin varmasti tässäkin kerran koira menee peittojen alle.
- Ratkaisutämäkin
mistäs-vetäsit kirjoitti:
Mistäs päättelit ettei omaa petiä ole? Harvemmin koirat sen takia sänkyyn menevät, että se on ainoa mukava paikka huushollissa vaan omistajan tuoksun perässä. Näin varmasti tässäkin kerran koira menee peittojen alle.
Harvemmin koiran vuoteet on samaa tasoa, kuin ihmisen... Ajattelin ensin että voisi omistajan hajun vuoksi mennä, koska haluaa olla "lähellä" omistajaa ollessan yksin, mutta kun tekee tuota silloinkin kun omistaja on kotona ja käy vain suihkussa, ja koira siis tietää että omistaja on paikalla. Ehkä koiran oma peti ei vain ole yhtä pehmoinen kuin omistajan. Voihan aloittaja toki kokeilla sitäkin, että laittaa vanhan paitansa koiran vuoteeseen, niin on se oma haju sitten sielläkin.
- kesähessugona
Heh, tulee mieleen armeijan pakkasleirit kun olisi ollut mukava itse köllötellä skapparin hetekassa joka oli parhaalla ja lämpimimmällä paikalla teltassa. Tyytyä piti kuitenkin kylmään ja kovaan makuualustaan. Tukka putkella olisi hankeen lentänyt ja pekkaa päälle tullut mikäli olisi uskaltanut toteuttaa tuon ajatuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418