SONERA TÖPPÄSI

pian entinen asiakas

Sonera mainostaa puheluita 1 eurolla sunnuntaisin koko talven. Kampanjaehdoissa kerrotaaan, että etu ei koske puheluita liittymiin, joissa vastaanottaja saa jotain hyötyä ja silloin laskutus on Soneran asiakaspalvelun mukaan normaalin hinnaston mukaan.

Käsitykseni mukaan soittajana minun tulisi etukäteen tietää minkä hintaisen puhelun soitan. Nyt en voi etukäteen tietää kuuluuko soittamani puhelu kampanjan piiriin, vaiko ei. Näin ollen em. kampanja on pelkkää silmänlumetta, koska en uskalla sunnuntaisinkaan soitella enempää jos puheluni kuitenkin menee sellaiseen numeroon, jossa vastaanottaja saa itselleen etua vastaanottamistaan puheluista. Esimerkkinä mainittakoon Saunalahden Säästäri-liittymä, jota ei voi päätellä puhelinnumerosta, vaan se voi olla mikä tahansa operaattorilta toisellekin siirretty numero.

Olen varma, että kuluttaja-asiamies tulee puuttumaan tähän.

16

1172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi maksaa liikaa samasta...

      Olin soneran"pumpattavana"vuosikaudet, nyt olen siirtynyt puhumaan halvemmalla ja laskutus pelaa muuallakin kuin soneralla! Miettikääpä miksi maksaa samasta palvelusta enemmän???

    • 2.12.04 klo 15:04

      "Liittymät, joissa asiakkaat "ansaitsevat" hyvitystä vastaanotetuista puheluista, ovat herättäneet äärimmäistä huolestuneisuutta myös lukuisten yritysasiakkaittemme keskuudessa. Ymmärrettävä väärinkäytöshuoli on vakava, ja palaamme asiaan lähiaikoina myös palveluvalikoimaamme liittyvin ratkaisuin.

      Koska markkinoilla on tarjouksemme julkaisuhetken jälkeen tapahtunut ennalta arvaamaton ja merkittävä muutos, muutamme siis tarjouksemme ehtoja ensi sunnuntaista 4.12. alkaen. Tarjousehtojen muutoksesta informoidaan kaikkia asiakkaitamme kaikkia käytössämme olevia asiakaskontaktoinnin kanavia hyödyntäen. Tarjousta koskevan mainonnan volyymia on lisätty ja uusia tarjousehtoja markkinoidaan laajalti. Asiasta on informoitu myös kuluttaja- sekä televiranomaisia."

      3.12. klo 11:56

      "Runsaan asiakaspalautteen vuoksi Etusopimus-asiakkaiden sunnuntaipuhelutarjous muutetaan takaisin alkuperäiseen muotoonsa. Muistathan kuitenkin korostaa kaikille asiakkaillesi, että tarjous ei koske puheluita liittymiin, joissa vastaanottaja saa etuja vastaanottamiensa puheluiden perusteella.

      "Koska asiakas maksaa palkkamme, olemme herkkiä asiakaspalautteelle", kommentoi tehtyä muutosta Janne Vainio."

      Miten tämänkin asian olisi voinut paremmin hoitaa? Perua koko kampanjan?

    • auttaa

      minkä liittymän alla nro on, sen löytää osoitteesta www.118info.fi

      Varminta, kun ei soita lainkaan Saunalahteen.

      • kokeilin

        Ei auta kun palvelu ei kerro liittymätyyppiä. Lisäksi palvelussa on viivettä.


      • soitella
        kokeilin kirjoitti:

        Ei auta kun palvelu ei kerro liittymätyyppiä. Lisäksi palvelussa on viivettä.

        euron päivinä vain tavallisiin kotimaisiin lankapuhelimiin! Jos vielä sellaista kenelläkään on!


      • lankapuhelin
        soitella kirjoitti:

        euron päivinä vain tavallisiin kotimaisiin lankapuhelimiin! Jos vielä sellaista kenelläkään on!

        ja monella sukulaisella eri puolilla suomea.


    • marttyyri

      Sinun kannattaisi jo vihtoa havuilla ja ripotella tuhkaa päälleesi.
      Ei TS ole töpännyt. Kun soitat jollekin, kysy onko mikä liittymä hänellä on! Tarvittaessa kerrot kaverillesi ettei sinulla olekaan varaa keskutella hänen kanssaan puhelimitse.

      • että

        Laki sanoo, että pitää olla tieto hinnasta jo soittaessa. No niinhän nyt onkin - hinnaston mukainen normaali hinta. Eli koko kampanja on itse asiassa ihan tuuripelillä saatavaa alennusta. Toisin sanoen ei kovin hyvätapaista mainosta ko. operaattorille.


      • jake
        että kirjoitti:

        Laki sanoo, että pitää olla tieto hinnasta jo soittaessa. No niinhän nyt onkin - hinnaston mukainen normaali hinta. Eli koko kampanja on itse asiassa ihan tuuripelillä saatavaa alennusta. Toisin sanoen ei kovin hyvätapaista mainosta ko. operaattorille.

        soittaja on itse velvollinen selvittämään vastaanottavan nron operaattoritaustan:

        www.118info.fi tai 0800-1-49049

        -että näin!


      • fsdaöfdksaj
        jake kirjoitti:

        soittaja on itse velvollinen selvittämään vastaanottavan nron operaattoritaustan:

        www.118info.fi tai 0800-1-49049

        -että näin!

        mistäs tiedät, mikä liittymätyyppi vast.ottajalla on?

        ei sitä kerrota missään, eikä aspastakaan kerrota!!!!!!!

        hdfashdfashdfsah
        df











        fdasdfsafdsa


    • jolle soitat?

      jos luotat, hän kertoo onko hänellä sauniksen säästäri (jolla pitääkin kusettaa kavereitaan). jos hän on kaveri vain silmänlumeeksi, ei hän kerro liittymäänsä ja saakin siitä sitten etua itselleen.
      joo, elämä on kovaa, eikä kaverit aina ole luotettavia.
      toivottavasti sinulla on kuitenkin YSTÄVIÄ, jotka eivät sinua kuseta, ja jos ovat vaihtaneet säästäriin, kertovat senkin.

      summa summarum: sauniksen säästäri on kieroille paskoille tarkoitettu.

      • tara

        en perskules hyväksyis että mun kaverit vaihtaisivat oman liittymänsä säästäriin kertomatta mulle siitä. sitten menee välit poikki!

        siis vaihtaa voi mutt kertoo täytyy.
        sellaisia kavereita en ees tartte!


    • tiinariina

      edes miksi koko tälläinen liittymä lanseerattiin. pitäishän näitten "nerojen" tietää ettei kaverikusetus pitemmällä tähtäimellä onnistu. itse en enää soita yhteenkään sauniksen numeroon. tarkistan asian ennen soittoa netistä: www.118info.fi

      • ihmettelijä...

            Kuten Rekku kirjoitti:

        " Mikä tämä juttu on, kun kaikki puhuvat, että Saunalahden Säästäri olisi jotenkin huijausta tai kavereiden hyväksikäyttöä?

        Eikö Saunalahti maksa itse ne luvatut 4(myöhemmin 2?) senttiä minuutilta vastaanotetuista puheluista? Eihän ne ylimääräiset sentit sen soittajan laskusta mene.

        Jos itse käytän tasahintaista liittymää ja soitan vaikka kaverilleni Pertille(nimi muutettu), jolla on Säästäri-liittymä, niin maksan puhelusta X senttiä minuutti. Jos soitan kaverilleni Tellervolle(nimi muutettu), jolla on joku Elisan kallis liittymä ,niin myös hänelle soittaminen maksaa X senttiä minuutilta.
        Kumpikin puhelu maksaa yhtä paljon. Missä kohti minua on huijattu? "

        tarvitsee kyllä olla harvinaisen t-yperä jos ei loksahda, oikeesta, ei voi kun teille nauraa...

        onko teistä jotenkin väärin, että kuluttajalle tarjotaan VAIHTOEHTOJA????????


      • floppi
        ihmettelijä... kirjoitti:

            Kuten Rekku kirjoitti:

        " Mikä tämä juttu on, kun kaikki puhuvat, että Saunalahden Säästäri olisi jotenkin huijausta tai kavereiden hyväksikäyttöä?

        Eikö Saunalahti maksa itse ne luvatut 4(myöhemmin 2?) senttiä minuutilta vastaanotetuista puheluista? Eihän ne ylimääräiset sentit sen soittajan laskusta mene.

        Jos itse käytän tasahintaista liittymää ja soitan vaikka kaverilleni Pertille(nimi muutettu), jolla on Säästäri-liittymä, niin maksan puhelusta X senttiä minuutti. Jos soitan kaverilleni Tellervolle(nimi muutettu), jolla on joku Elisan kallis liittymä ,niin myös hänelle soittaminen maksaa X senttiä minuutilta.
        Kumpikin puhelu maksaa yhtä paljon. Missä kohti minua on huijattu? "

        tarvitsee kyllä olla harvinaisen t-yperä jos ei loksahda, oikeesta, ei voi kun teille nauraa...

        onko teistä jotenkin väärin, että kuluttajalle tarjotaan VAIHTOEHTOJA????????

        Ei Saunalhden Säästärissä mitään vikaa ole. Vika on Soneran 1 eurolla kaikki puhelut sunnuntaisin paitsi ne, joissa vastaanottaja saa itselleen hyötyä vastaanottamistaan puheluista. Nyt kun soitan Soneralla, niin en voi tietää sisältyykö soittamani puhelu tuohon 1 euroon jos vastaanottajalla on kumminkin Säästäri, kun sitähän ei voi numerosta tietää.


      • kaveriltasi
        floppi kirjoitti:

        Ei Saunalhden Säästärissä mitään vikaa ole. Vika on Soneran 1 eurolla kaikki puhelut sunnuntaisin paitsi ne, joissa vastaanottaja saa itselleen hyötyä vastaanottamistaan puheluista. Nyt kun soitan Soneralla, niin en voi tietää sisältyykö soittamani puhelu tuohon 1 euroon jos vastaanottajalla on kumminkin Säästäri, kun sitähän ei voi numerosta tietää.

        onko sillä säästäri. voitko luottaa kavereihisi vai haluavatko vain kusettaa sua saamalla etuja soitoistasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe