Onko Debianissa (tai onko tulossa) tuki UEFI:lle silloinkin kun secure boot on kytketty päälle? Ubuntussahan tuo tuki lienee ja kaiketi fedorassa..
Grubista käsittääkseni 2 versiota, signed ja unsigned. Onko Signed edes teoriassa mahdollista tulla debianille, kun on muutoinkin niin konservatiivinen?
Vastauksista kiittäen
Debian + UEFI & Secureboot
bsude
3
153
Vastaukset
- 33kRxg
Saa nähdä miksikä homma muuttuu kun aikaa vierähtää. Varmaankaan Debian ei lähde ostamaan varmennusta Microsoftilta.
- bsude
Mutta ubuntu ja fedora kaiketi käyttävät tuoa signed grub versiota ja toimii. Tästä ei kaiketi ole vielä debianin kohdalla julkista päätöstä ilmoitettu?
- jessiexfce
debianiin sai kaiken viritettyä:
https://burtness.wordpress.com/2014/02/08/secure-boot-with-debian-testing/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 945412
- 564171
- 302331
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282178Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161835- 151484
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331322Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201138- 221038
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431031