Paras lukemanne kirja?

tyttö14w

Eli haluun kerätä tähän eri ihmisten suosikkikirjoja, laittakaa kirjan nimen ja kirjailijan lisäksi mielellään ikä (tai vaikka ikä milloin luit tai ihastuit kirjaan) ja vaikka sukupuoli tai jotain itsestänne. Ja vois laittaa vähän siitä kirjasta, (etenkin jos ei kovin tunnettu)
Oma suosikki: Mike Mason: Sininen Sateenvarjo, todella vaikuttava fantasiateos etenkin nuorille,(myös isäni piti kirjasta kylläkin), jännittävä ja ihana. Suosittelen ainakin kaikille yli 11- vuotiaille.

17

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesja03

      J.R.R.Tolkienin Taru sormusten herrasta- trilogia, tottakai!

    • N46v

      Iijokisarja

      • krapulasos

        ilmiannoin sinut


    • N53v

      James Clavellin kaikki kirjat, aloitin Shogunista. Useat on myös filmattu.

    • Kasarikotka

      Luen laidasta laitaan, mahdoton sanoa mikä olisi paras, eri kirjoilla ja kirjoittajilla on omat puolensa ja "huonokin" kirja on minulle hyvä. En ole koskaan käsittänyt kun joku valittaa että hyviä kirjoja ei löydy mistään jne.

    • Tommieboy

      Thomas Harris: Red Dragon

    • hyväleffalyhyt

      https://www.youtube.com/watch?v=lEGd3Dp72p8

    • William Hope Hodgson: The Night Land.

      Ei varmaan teknisesti paras mutta kirkkaasti oudoin.

      • Xizor

        Heh, tuskallista luettavaa, mutta en kadu lukemista. Tarina ei ole hyvä, mutta sen ympärille rakennettu maailma on kyllä mielenkiintoinen, vaikkakin aika masentava. Pitäisi joskut tarkistaa jatko-osat joita ihmiset ovat kynäilleet.


    • 66613

      John Boyne: Poika raidallisessa pyjamassa
      Ernest Cline: Ready player one

      Molemmat pistää miettimään :)

    • Kipinä321

      No Harry Potterit, Soturikissat, Twilight yms oon lukenu kaikki 10-13 vuotiaana varmaan kaikki 100 kertaa hyviä :3 :D

    • huh.huh.huh.huh

      Ei ole sellaista kuin "paras" muuta kuin pissiksillä, jotka kai vieläkin keräävät ystäväkirjoissaan kavereiden paras elokuva, paras ruoka...jne juttuja, ilmeisesti tänä päivänä verkossa.

    • pissis78

      Waltari, Johannes Angelos

    • KirraaKeventää

      Moottoriurheilusta kiinnostuneille Simo Pyykkösen Jyskälä varmaan voisi olla mielekäs luettava.
      Kirja on julkaistu jo 80-luvun alkupuoliskolla ja kertoo pienestä, rallia harrastavasta ystäväporukasta, jotka innostuvat ottamaan osaa tuohon jokaisen suomalaisen soravirtuoosin pyhimpään tapahtumaan eli Jyväskylän Suurajoihin.
      Itse olen varttunut Jyskälän tärkeimpien pikataipaileiden varrella, joten kakarana Jyväskylän Suurajot oli iso tapahtuma, niin mulle kuin käytännöllisesti katsoen kaikille muillekin pienen maalaiskuntamme asukkaille. Oikeastaan kesän kohokohta.
      Itsekin pärtsäilin pitkin metsäteitä milloin milläkin autonraadolla kavereiden kanssa muuna aikana sitten. Ketä oli Kankkunen ja ketä kukakin sitten.
      Joten tuo kirja, minkä sain joululahjaksi mun porukoiltani silloin aikanaan, oli kyllä mieluinen lahja.
      Ja kirja on muutenkin kyllä hyvä. Siis hyvin kirjoitettu ja kuvaa mun mielestäni ainakin aika hyvinkin pienen, yhdelle asialle omistautuneiden ihmisten intoa ko asiaa kohtaan.
      Onhan noita muitakin todella hyviä kirjoja tietysti, eli on muuten vaikea lokerikoida, että mikä on paras tms, mutta tuo on yksi niitä mulle parhaiten kolahtaneita kirjoja kautta aikain.

    • aloittelevakirjailija

      Haruki Murakami: Kafka rannalla, 1Q84.

      JRR Tolkien: Taru sormusten herrasta, Hobitti.

      Jeff Long: Helvetin piirit.

      Mihail Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan.

      Vladimir Nabokov: Lolita.

      John Irving: Minä olen monta, Kaikki isäni hotellit.

      Paul Auster: Näkymätön, Oraakkeliyö.

      Kazuo Ishiguro: Ole luonani aina.

      Aldous Huxley: Saari.

      Franz Kafkan novellit.

      Hyvää kirjallisuutta on paljon, ja viimekädessähän se on makuasia, mistä pitää. Tuossa muutamia, jotka ovat tehneet minuun vaikutuksen.

    • Kirjaimuri

      Sam Eastlandin kirjoittamat "Punatsaarin silmä" ja "Punatsaarin arkku" ovat ainakin tosi hyvät romaanit. Julkaistu aika hiljattainkin vielä, 2010-luvulla.
      Tietysti vanhoista on tämä Henri Charrieren "Papillon" yksi aika kulttikamaa oleva tuotos.
      Mutta on niitä tietysti todella paljon muitakin hyviä kirjailijoita sekä kirjoja. Ja tietysti mistä kukakin tykkää. Ikä, sukupuoli ja tällaisetkin varmasti vaikuttavat asiaan...
      Niin juu, mies 36v olen.
      Olen aina tykännyt lukea, pikkupoikana oli rakkain harrastus kalastuksen lisäksi.
      Sitten jossain vaiheessa tuo lukemisen into hiipui muiden kiireiden tieltä taka-alalle, mutta muutama vuosi sitten innostuin taas uudestaan ja nykyään luen taas aika paljon. Tietysti kun koulut yms on hoidettu jo pois jaloista ja vakiduuni yms elämänurat on löytyneet, niin aika riittää myös näihin vanhoihin harrastuksiinkin taas enempi.

    • Anonyymi

      Minä suorastaan rakastan Harry Pottereita ja olen 8v sen kirjoittaja on Erin Hunter ja oikea nimeni on elsa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe