Pienoinen tyyliongelma

Tyylipulmainen

Olen 9. luokkalainen tyttö ja no, yläasteella mut tunnetaan hieman 'kovismaisena' tyttönä joka rakastaa nahkaa, mustaa, niittejä ja shokkivärejä hiuksissa sekä suosii tummia huulipunia. Mul on lyhyet hiukset ollu koko ikä ja melko poikamainen tyyli vuosi kaksi sitten.

Onhan tuo totta, mutta toisaalta rakastan myös pitsiä, pastellisävyjä, meikkiä, korkoja, rusetteja ja kaikkee sulosta. Saisin varmasti kuulla paljon negatiivista kommentia koulussa mikäli pukeutuisin tyttömäisesti ja ns. romanttisesti. Ei mua sillee muiden mielipiteet hirveenä kiinnosta mut mitä jos mua vaikka alettais kiusaa taas ku vaikuttaisin jotenki.. herkemmältä ja hennommalta?

Toisaalta, olen ysillä, joten kannattaisiko mun lukioon mentäessä aloittaa tämä tyylimuutokseni? Tottakai lukioon tulee tuttuja, mutta pahimmat idiootit siirtyvät onneksi amikseen tai muualle.

Tää ongelma voi kuulostaa iha tyhmältä, mutta se on oikea. Kaikki luulee että vihaan vaaleanpunaista, muita pastellisävyjä, vahvoja naisellisia meikkejä, söpöjä asioita ja hiustenlaittoa, vaikka oikeasti pidän niistä...

3

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsii

Jos yhtäkkinen muutos kuulostaa liian "rajulta" niin voithan pikku hiljaa jo 9lk aloittaa uuden tyylin. Vaikka sen mustan ja nahkan kanssa pitsiä yms (: Eli siis pehmeä lasku eikä välttämättä yhdessä yössä tapahtuvaa muutosta, Ei tulisi muille niin shokkina sitten ;) Mutta tietenkin teet niin miten itsestä tuntuu parhaalta! Tiedän itse muutaman "koviksen" joiden tyyli on muuttunut myöhemmin myös hempeämpään päin, mutta ei musta kukaan siitä sillain välittänyt, kun kuitenkin yläasteella kaikki etsi vähän omaa tyyliään. Lukioonkin tulee niin paljon uusia ihmisiä, eikä kaikki varmaan ees edes tajua heti muutosta.
      Tsempit sulle (:

• Morooo

Mul on sama...

Mut mä yritän yhdistellä vähän molempia tyylejä, ja pakko sanoo se on ihan sikakivaa :D

Mut sulle ideana:
      -musta nahkatakki
      -valkonen tai pastellisävynen pitsipaita
      -perusfarkut, slimit tai legginssityyliset
      -vähä korkoo
      -ja kivat meikit, jossa esim. punanen huulipuna

Toi näyttäis mun mielest ainki iha järjettömän hyvältä yhdistelmältä

Rohkeutta ^3^

• tsemppiä

Itte oon aina kans ollu vähä tuollanen kovemman tyylinen ihminen, mutta kyllä ajan myötä sinne mustan sekaan on muutaki väriä tullu. Esim. värjäsin hiukseni pastellivioletiks mustasta. Toki ne kattoo vähä oudosti vähän aikaa ku yht'äkkiä tulee sellanen muutos, mutta ei ne siitä mitää sen paremmin sano. Ja vaikka sanoski niin sanot vaan takasi, että "Kunhan kokeilen. Tää on oikeestaan tosi kivan näkönen." Ei ne kauaa mitää puhu. Teet vaan ihan niinku haluat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27