Ehkä teistä jotkut ovat nähneet youtube-videon, jossa hiiri koristaa pienen joulukuusen, katsoin sen sattumalta tänään, kun muutimme suvun vanhaan puutaloon ja älykäs, mutta aina hieman pelokas ollut vuoden vanha rotukissani pelästyi yläkerran hiirtä, kun se pelotteli sitä, aisti (haistoi tai jotain), että kissani alakerrassa pelkää, kaivoi kovaa yläkerran lattiaa, tunnelmalla, että voisi kaivautua läpi. Alakertaan ei ole yläkerrasta pääsyä. Ei tässä mitään, linnutkin ovat pelotelleet sitä, mutta kun tämä ei toiminut, hiiri alkoi tekemään ääniä, luultavimmin tuvan yläpuolella olevan tilan, joka on ollut täynnä 40-luvusta asti, lähinnä vanhoja roskia, kuten sängynjousia, pahvinpaloja ym. mitä ennen vanhaan säästettiin ja teki ääniä, jotka kuullostavat siis aaveilta, sellaisia, mitä on kaikki tässä talossa kuullut ja uskonut, että täällä kummittelee, vaikka tuskin edes kummituksiin uskoivat, mutta niin uskottavia ääniä ne ovat olleet, minä olen se ainoa, joka on uskonut, että täällä kummittelee, muut ovat lähinnä vaivautuneina myöntäneet, että voi olla, siltä ainakin kuullostaa, tämä on jokin hiirisuku, joka on täällä sitten aina kait asustellut, talo rakennettu 1800-luvulla. Minä aioin hankkia verkon ja ottaa kiinni tämän/ne älyköt ja pistää häkkiin ja tutkia tälläistä huippuälykästä jyrsijäsukua. Hassua, että tämä sattui minulle, kun päätin ensi kevään haussa hakea yliopistoon lukemaan biologiaa, varsinkin eläinten käyttäytyminen kiinnostaa. Taidan myös tyhjentää sen vanhan romukasan sieltä komerosta, kun eihän noita ääniä kukaan jaksa kuunnella, kerrassaan nerokkaita... kaikkea sitä elämässä näkeekin. Ei haittaa, jos uskoo, että olen trolli, jos en sattuisi tietämään kuinka käsittämättömän älykkäitä jotkun eläimet ovat (minulla oli burmakissa ja ne ovat niitä kissoista nerokkaimpia), en kyllä ikinä uskoisi itse tätä juttua.
Hiirten käsittämätön älykkyys
kummituseläin
1
540
Vastaukset
- Sedä
Ovathan nuo älykkäitä :) Sinänsä nuo temput oppii vähemmänkin älykäs otus kun osaa kouluttaa oikein ottein (esim rottien tasolle hiiret tuskin pääsee :P) Villien eläinten pyydystäminen on laitonta, joten jos hiiret kiinnostaa, laita kasvattajalle sähköpostia ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303611Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91668Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.140965Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839