Hiirten käsittämätön älykkyys

kummituseläin

Ehkä teistä jotkut ovat nähneet youtube-videon, jossa hiiri koristaa pienen joulukuusen, katsoin sen sattumalta tänään, kun muutimme suvun vanhaan puutaloon ja älykäs, mutta aina hieman pelokas ollut vuoden vanha rotukissani pelästyi yläkerran hiirtä, kun se pelotteli sitä, aisti (haistoi tai jotain), että kissani alakerrassa pelkää, kaivoi kovaa yläkerran lattiaa, tunnelmalla, että voisi kaivautua läpi. Alakertaan ei ole yläkerrasta pääsyä. Ei tässä mitään, linnutkin ovat pelotelleet sitä, mutta kun tämä ei toiminut, hiiri alkoi tekemään ääniä, luultavimmin tuvan yläpuolella olevan tilan, joka on ollut täynnä 40-luvusta asti, lähinnä vanhoja roskia, kuten sängynjousia, pahvinpaloja ym. mitä ennen vanhaan säästettiin ja teki ääniä, jotka kuullostavat siis aaveilta, sellaisia, mitä on kaikki tässä talossa kuullut ja uskonut, että täällä kummittelee, vaikka tuskin edes kummituksiin uskoivat, mutta niin uskottavia ääniä ne ovat olleet, minä olen se ainoa, joka on uskonut, että täällä kummittelee, muut ovat lähinnä vaivautuneina myöntäneet, että voi olla, siltä ainakin kuullostaa, tämä on jokin hiirisuku, joka on täällä sitten aina kait asustellut, talo rakennettu 1800-luvulla. Minä aioin hankkia verkon ja ottaa kiinni tämän/ne älyköt ja pistää häkkiin ja tutkia tälläistä huippuälykästä jyrsijäsukua. Hassua, että tämä sattui minulle, kun päätin ensi kevään haussa hakea yliopistoon lukemaan biologiaa, varsinkin eläinten käyttäytyminen kiinnostaa. Taidan myös tyhjentää sen vanhan romukasan sieltä komerosta, kun eihän noita ääniä kukaan jaksa kuunnella, kerrassaan nerokkaita... kaikkea sitä elämässä näkeekin. Ei haittaa, jos uskoo, että olen trolli, jos en sattuisi tietämään kuinka käsittämättömän älykkäitä jotkun eläimet ovat (minulla oli burmakissa ja ne ovat niitä kissoista nerokkaimpia), en kyllä ikinä uskoisi itse tätä juttua.

1

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Ovathan nuo älykkäitä :) Sinänsä nuo temput oppii vähemmänkin älykäs otus kun osaa kouluttaa oikein ottein (esim rottien tasolle hiiret tuskin pääsee :P) Villien eläinten pyydystäminen on laitonta, joten jos hiiret kiinnostaa, laita kasvattajalle sähköpostia ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      258
      2386
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2085
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      100
      1805
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1639
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      175
      1203
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      117
      1048
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      65
      1042
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1036
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1033
    Aihe