Poliisi näki etiäisen

Vielänäitäon

2

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reryey

      Poliisin vahvasti etupainotteinen reagointikyky päätyi naisihmisen pelastukseksi varhain lauantaina Kalevalan päivän aamuna Helsingin Töölönlahdella.
      Tapahtumassa tultiin niin lähelle ns. etiäisilmiötä kuin se fyysis-luonnontieteellisen maailman realiteettien ahtauttamassa elämässä ylipäätään mahdollista on.

      Etiäinen on kansanuskomuksen mukaan ihmisen kuvajainen tai aistittava vaikutelma, joka kulkee hänen edellään ja on tekevinään samoja asioita, jotka asianomainen tekee myöhemmin.

      Poliisi näki, että jäällä kävelevä nainen tulee putoamaan jäihin ja hälytti pelastuslaitoksen kello 5.56. Nainen ei ollut silloin vielä pudonnut.

      – Olimme matkalla sinne, kun tuli tieto, että nyt hän on pudonnut, kertoo päivystävä palomestari Piia Manninen.

      Nainen oli edennyt lahdelle Rautatieaseman suunnasta ja oli nyt noin sadan metrin päässä rannasta keskellä Töölönlahtea. Hän oli päässyt itse ylös avannosta, makasi jäällä ja vilkutteli rantaan pelastajilleen.

      – Se oli kai viestiä, että täällä ollaan, Manninen arvioi. Huutoja, kirkumista, mitään sen kaltaista, ei kuulunut.

      – Meidän sukeltaja pääsi menemään kävellen hänen luokseen, mutta kahta jää ei olisi kestänyt, joten hänet vedettiin lautalla pois.

      Nainen oli koko ajan tajuissaan ja hänet toimitettiin jatkohoitoon.

      Iältään nainen oli aikuinen, ei aivan nuori eikä juuri vanhakaan. Hänellä oli yllään ulkovaatteet. Syy jäälle menemiseen ei selvinnyt tuoreeltaan.

      Tuomas Manninen

    • Anonyymi

      Kyseessä saattoi olla maalaisjärjellä tehty päättely. Heikko jää sortuu, ja se oli tiedossa ennalta.

      Uskon, että kyseessä oli kuitenkin etiäinen. Varsinkin, jos partiokaveri tai muut ei aavistanut samaa. Poliisi työskentelee suojellakseen normaaleja ihmisiä, ja toimii roistoja/pahaa vastaan.

      Poliisin tehtävä on suojella, se on valkoisella puolella. Sellaisilla henkilöillä on yläkerran tuki ja johdatus mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe