Olen poistamassa yhden kerroksen verran paperitapettia kipsilevystä, höyrypesurinkin omistan, mutta mietin ettei vain höyry vie mennessään kipsilevyn pintaa.
Siis seinässä ei ole kuin yx kerros ja onneksi on paperitapetti.
Onko kukaan poistanut vastaavaa?
Paperitapetin poisto kipsilevystä
11
11915
Vastaukset
- ontehty
Monestikin olen poistanut ja onnistuu juuri tuolla pesurilla jos ei muuten lähde. Kokeile kastella pesusieni ja kostuta sillä eka. Suojaa lattia pyyhkeillä, sillä vettä saattaa valua seinää pitkin parketin alle. Kipsilevyn päällä on paperi ja joskus sitä voi lähteä mukaan. Pakkeloitava ne kohdat josta pintapaperi irtoaa. Ei liian läheltä pesurilla niin ei oo vaaraa. Anna kostua kunnolla niin pitäisi irrota helposti.
- Remonttireetta
Paremmin lähtee tapetinpoistoaineella (olen kokeillut höyryäkin). Laimennettava neste irrottaa paremmin kuin valmis hyytelö. Jos tapetti on palstautuva, niin revi ensin pintakerros pois. Se lähtee helposti repimällä, kun alkuun pääsee. Tapetin poisto on onnistunut näin kipsilevyltä, jota ei ole pohjamaalattu. Kannattaa hankkia myös terävä ja leveä lasta, jolla voi tarvittaessa kaapia irti kostunutta tapettia.
- ähvätti
Ja mikäli se tapetti saadaan asiallisesti pois, niin ehdottaisin sutimaan pohjamaalin siihen seinään (koskee myös kivi ym. seiniä). Helpottaa jatkossa pirusti tapetin poistoa. Olen itte sen virheen tehnyt, että tasoitettuun seinään tapetti päälle ja sudenkorjuun hetkellä tasote jää siihen tapettivuotaan kiinni. Mahd. halpa pohjamaali käy hyvin, ettei kustannuksiakaan paljoa tule.
- Kiitollinen
Mies muisteli että se kipsilevy onkin pohjamaalattu, jeee!
- T.apetti
Nou hätä, jos siitä kipsilevystä hieman pintakartonki irtoilee sieltä täältä niin tasoitat vaan ne kohdat ja kevyt hionta tasoitteen kuivuttua sekä ennen uutta tapettia pohjamaalaa seinä esim. Tela3 tai vastaavalla niin seuraavalla kerralla tapettien irroitus on huomattavasti helpompaa.
- rthrthtrsegersd
https://www.youtube.com/watch?v=xR9icBh49gQ
ohjeita avuksi- Kiitollinen
Mitenkähän tuo linkki lihavasta varkaasta liittyy tapetin poistoon?
- fairya
Hyvä ja halpa konsti on suihkuttaa/ kostuttaa tapetti suihkepullolla. Suihkepulloon vettä ja loraus fairya. Anna vaikuttaa kunnolla. Tapetti irtoaa helposti. Huom. Suihkuta vaan reilusti. Meillä kipsilevyyn ei tullut mitään vaurioita.
- HelppoKonsti
Jos sulla on akkuhappoa niin penslaa sillä kevyesti tapetit. Muista käyttää suojalaseja ja hanskoja. Akkuhapon kun antaa vaikuttaa niin tapetti irtoaa melkein kuin itsestään seuraavana päivänä. Käytännössä lähtee kovalla harjalla pois. Syntynyt silppu on helppoa imuroida pois.
- Jokaasemallajoku
HelppoKonsti. Kun sinulla kerran on haponkestävät rukkaset, niin vedä käteen.
Se happo, jota akuissa käytetään, on rikkihappoa ja näinollen ei pidä sekoittaa tapetinpoistoon. - HelppoKonsti
Jokaasemallajoku kirjoitti:
HelppoKonsti. Kun sinulla kerran on haponkestävät rukkaset, niin vedä käteen.
Se happo, jota akuissa käytetään, on rikkihappoa ja näinollen ei pidä sekoittaa tapetinpoistoon.Olen varsin tietoinen että akkukapasiteettia on rikkihappoteknologioihin H2SO4. Olenhan sentään laborantti. Ja mällit lentää parhaiten kun on kumihanskat kädessä. Kokemusta on tästäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983