Moikka! Tarvitsen hyviä pääsiäisaskartelu vinkkejä. Koulussa täytyy pitää jokin tunti toisluokkalaisille. Kavereideni kanssa aiomme pitää askartelutunnin, mutta emme keksi sopivaa pääsiäisaskartelua toisluokkalaisille. Se ei saisi olla liian vaikea tai pitkä kestoinen sillä aikaa on vain 45 min. Vinkkejä kiitos.
helppo pääsiäiaskertelu
2
66
Vastaukset
- rauhakansalle
Laita askartelumateriaalia esille ja anna lapsille ryhmätyö. Voivat siis valita (noin 4 lasta yhdessä ryhmässä) ensin keskustella keskenään, mitä haluavat tehdä yhdessä tai erikseen ja sitten jokainen itse hakee materiaalit ryhmässä tai yksin.
Sinun tehtäväksi jää tukea neuvottelutilanteita sekä sitä että ryhmät/yksintekijät pysyvät aikataulussa. Muista jättää siivousaikaa 10 minuuttia lopussa.
Seuraava vaihtoehto on antaa selvä tehtävä ja selittää mitä materiaalia ja mistä lapset hakevat. Sinulla voi silloin olla näyttää pääsiäiskortti jonka olet itse askarrellut.
Lapsille pitäisi ehkä antaa virikkeitä ensin keskustelemalla hetken, mitä yleenä on näkyvillä Pääsiäisen aikaan kotosalla ja muualla. Jätä se uskonnollinen puoli pois kokonaan, sillä en tiedä yhdenkään lapsen olevan siitä kiinnostunut ja se vain tekee askartelun vaikeaksi.
Itse keräisin mahdottoman määrän mainoslehtisiä, joita lapset voivat selata ja leikata kuvia niistä, sekä liimata ja piirtää itse oma taulu. Aikuisille, siis vanhemmille voidaan sitten tehdä näyttely töistä. Silloin voidaan jo yrittää keskustellakin, miksi Pääsiäistä vietetään. Vanhemmat voivat näin tuoda omia uskomuksiaan esille ja antavat lapsille käsityksensä tuosta juhlasta. Ei ole siis vain yhtä ainoaa syytä, miksi Pääsiäistä vietetään, voi tulla myös esille. Tärkein tehtävä, opella, oppilaiden läsnäollessa on ehkä tuoda esille kaikkia erilaisia arvoja ja että ei ole olemassa yhtä oikeaa, vaan monenlaista, ja kaikki on oikein. - hiirifani
Kiitos loistavasta ideasta. :) Tuota voisi harkita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991526Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131166- 2231156
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2581001Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81959- 141940
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179923Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15879- 71777
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33772