Uus nokkaponttooni

wekrnvjwlkj

Onkohan toi uus nokka mitä cikki suunnittelee ihan perseestä vai hyvä uutuus. Ainakin vintterissä oli irtoillu aika paljon. Toisaaalta pitäs sillä päälleajot vähentyä. Ja ne on kyllä lisääntyny viime vuosina paljon kun kytkin antaa armoo. Ja ennen kuin kukaan vatipää kerkee sanoon mitään niin jos se tulee käyttöön niin koskee se rotaxiakin. Rungot kun tarttee olla liiton sääntöjen mukaan.

18

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmäkädessä

      On se ainakin nykymallissa syvältä. Irtoaa helposti. Edellä olija voi "jarrutestillä" aiheuttaa takana tulevalle 30 sek tai jonossa perään pökkääjä saa aikaan koko jonon kuskeille saman, kun kevyessäkin ketjukolarissa kaikilta putoaa puskuri. Winterissä kuskit ajoi "turvaväleillä" jolloin kilvanajo katosi. Ellei jättänyt tätä "turvaväliä", oli kymmenien sakotettujen joukossa erien viimeisinä. Suomalaisistakin monia rangaistiin ihan riippumatta siitä olitko todellisuudessa syyllinen tai et.

      • puusilmänä

        No mutta eikös tään lajin tarkoitus olekin kasvattaa tulevaisuuden F1 kuskeja. Niinhän ne menee formuloissakin peräkkäin...ja jos pökkää niin etukatetta vaan varikolle vaihtamaan. Maailma kehittyy. Jos ei puusilmä tuomari mitään näe niin jotain tarttee tehrä. Suomalaisista on monia jäänyt rankaisematta Suomessakin.


      • silmäkäteen
        puusilmänä kirjoitti:

        No mutta eikös tään lajin tarkoitus olekin kasvattaa tulevaisuuden F1 kuskeja. Niinhän ne menee formuloissakin peräkkäin...ja jos pökkää niin etukatetta vaan varikolle vaihtamaan. Maailma kehittyy. Jos ei puusilmä tuomari mitään näe niin jotain tarttee tehrä. Suomalaisista on monia jäänyt rankaisematta Suomessakin.

        Formula 1:ssä kuskit ajaa pitkin rataa 100 m välein. Kierrosajoissa on sekunttien eroja. Kv-kartingissa kuskeja on 34 kpl kerrallaan radalla ja kierrosajoissa kaikki mahtuvat 1 sek sisään. Kosketusriski on suurempi. Sellainen puskurimalli, joka ei rankaise viattomia, voisi toimia. Nykymalli ei toimi näin. Time attack-kisat olisivat omiaan tämän puskurin käyttäjille. Yksin kun ajaa, ei puskurit putoa.


      • puolisokea
        silmäkäteen kirjoitti:

        Formula 1:ssä kuskit ajaa pitkin rataa 100 m välein. Kierrosajoissa on sekunttien eroja. Kv-kartingissa kuskeja on 34 kpl kerrallaan radalla ja kierrosajoissa kaikki mahtuvat 1 sek sisään. Kosketusriski on suurempi. Sellainen puskurimalli, joka ei rankaise viattomia, voisi toimia. Nykymalli ei toimi näin. Time attack-kisat olisivat omiaan tämän puskurin käyttäjille. Yksin kun ajaa, ei puskurit putoa.

        Juu. Tällä puskurilla kisa ratkaistaan jo aika-ajossa, kun kukaan ei uskalla ajaa oikeasti kilpaa ja ottaa minkäänlaista riskiä ohituksissa.. Oikeasti ei tarkoita tahallisia päälle ajoja.


      • hommahoidossa

        Eiköhän ne tuolla maailmalla osaa oikeat ratkaisut tehdä. Homma korjataan jos on aihetta. Suomipojan mielipiteellä ei ole vaikutusta. Siellä kuunnellaan kärkikuskeja ja tiimejä. Kotimaassahan voi aina soveltaa omia sääntöjä.


      • puskuritpois
        silmäkäteen kirjoitti:

        Formula 1:ssä kuskit ajaa pitkin rataa 100 m välein. Kierrosajoissa on sekunttien eroja. Kv-kartingissa kuskeja on 34 kpl kerrallaan radalla ja kierrosajoissa kaikki mahtuvat 1 sek sisään. Kosketusriski on suurempi. Sellainen puskurimalli, joka ei rankaise viattomia, voisi toimia. Nykymalli ei toimi näin. Time attack-kisat olisivat omiaan tämän puskurin käyttäjille. Yksin kun ajaa, ei puskurit putoa.

        Mennäänpä sitten pikkaisen ajassa taaksepäin...eli miten homma toimi ilman puskureita? Väitän että kulttajista taidokkaimmat erottuivat.


      • Oikearatkaisu

        Minusta tuo uus etupuskuri on ihan jees, ajoihan jotkut kuskit viime kauden sm-kisoissa toisten takapuskuriin useasti eikä niistä tullut mitään rangaistusta.


    • Kaikkivihrpontkasassa

      Vihreisiin Rotax junnuihin se vasta tarvitaankin, mutta taitaa jäädä vielä tälle kaudelle saamatta.

    • wekrnvjwlkj
      • silmäkädessä

        Eipä ollut haettu yhtään päin vastaista mielipidettä. Niitäkin on ja erityisesti kuljettajatasolla. Putoava puskuri voi olla ok. jos sen putoamisherkkyyttä kiristetään ja viattomia "jarrutestin" tai jonossa keskellä olleita uhreja ei rangaista. Nykymallia kyllä "kunniotetaan" eli pelätään sen mukanaan tuomia sakkosekuntteja. Kisassa pitää sallia lähellä edellistä ajaminen. Auton mittakin on liikaa, jos haluaa kaikki riskit välttää. Se on myös liianpitkä väli, jotta ohituksiin uskaltaa jarrutuksissa lähteä. Toivottavasti systeemiä parannetaan tai muuten se pitäisi heittää romukoppaan.


    • lasbammers

      No Suomessahan vasta päätettiin että otetaan käyttöön kun kokemukset hyviä Italiasta. Nyt cik luopui asiasta, kiva oottaa peruuko lajiryhmä oman päätöksensä.

      • ekjmgnw

        Minkä päätöksen??? Ainakaan missään tiedotteissa ei lue että otettais suomessa käyttöön


    • Tietävä

      Peruttu eilen jo

    • Pökkimään

      Taas pääsee pojat persiiseen toisiaan pökkimään!

    • Eiei

      Idioottimainen keksintö, joksei jopa vaarallinen. Etupuskuri tipahdettuaan saattaa kääntyä auton alle ja näin ollen viedä auton hallittavuuden mennessään jolloin tapahtuu vaaratilanteita. Pieni kontakti on aina kuulunut lajin henkeen. Suuremmat päälleajot kyllä huomataan ja niistä myös rangaistaan.

    • bushkuri

      Periaatteessa olen uuden ajattelun kannalla. Valitettavasti käytännössä oli aivan liian herkkä ja aiheutti myös vaaratilanteita. Jos vaatisi vähintään kolminkertaisen voiman irrotakseen, jolloin ei kuskeja ei pelottaisi ajaa kilpaa mutta samalla estäisi törkeä päälleajot niin olisi hyvä.
      Ja missään tapauksessa ei saa taipua alle ja viedä auton ohjattavuutta.

    • Toukokuussaputoaataas

      Eli palaa ilmeisesti jo toukokuussa käyttöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1659
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1066
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      137
      990
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      867
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      866
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      20
      838
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      812
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      701
    Aihe