Ex ehdottanut esikoisemme elatusmaksuksi 400 euroa!!!??? Syystä että esikoinen aloittamassa lukio opiskelun syksyllä ja ex itse on myös aloittamassa opiskelun! Nyt maksan noin 2200 e kk nettotuloistani 150 e per lapsi.vanhempi siis 16v nuorempi kohta 5v. Mielestäni se on riittävästi!
maksut maksettava
64
84
Vastaukset
- KaikkiMeniHyvin
Meillä exän tulot nettona 2900€/kk ja laskuri näytti 460€/lapsi ja kyseessä päiväkoti-ikäiset joiden peruselinkustannukset ovat paljon vähemmän kuin 16v.
Eli kannattaako parin vuoden takia kovasti riidellä, kun lopputulema varmaan on lähemmäs tuon 400€/kk ja lukiolainen tuon rahan tarvitsee.- 201kg
Lisäksi sinulta 400e. Kylläpä se lukiolainen kuluttaakin. Painaako jo 200kg kun ruokaankin kuluttaa jo puolet siitä.
- toimii.hyvin
Tuttava maksaa lapsesta 100€kk nainen Oli järkevä eikä lähtenyt riitelemään kahden keskinäinen sopimus
- tes86tgu
toimii.hyvin kirjoitti:
Tuttava maksaa lapsesta 100€kk nainen Oli järkevä eikä lähtenyt riitelemään kahden keskinäinen sopimus
Saattaa olla asiallinen maksu, jos lapsi on ison osan ajastaan myös isän luona, ja isä omalta osaltaan myös huolehtii lapsen laskuista ja hankinnoista.
Mutta jos joku pääsääntöisesti lapsen kuluista yksin huolehtiva nainen on hyväksynyt elariksi 100e kuukaudessa, niin hän on järkevä vain siinä tapauksessa, mikäli hänen oma elatuskykynsä on huomattavan suuri. Jos naisella on rahaa pankkitilillä läjäpäin, eikä etäisällä juurikaan, niin siloin tämä on ok.
Jos molemmilla on normaalit tulot, niin 100e elari on törkeä loukkaus lasta kohtaan, eikä äidin olisi missään nimessä pitänyt hyväksyä sellaista. Ikävää että aina välillä lähit pelkäävät etävanhempia niin paljon, että eivät uskalla vaatia edes lapselle sitä mikä lapselle kuuluu. - sossupummi
tes86tgu kirjoitti:
Saattaa olla asiallinen maksu, jos lapsi on ison osan ajastaan myös isän luona, ja isä omalta osaltaan myös huolehtii lapsen laskuista ja hankinnoista.
Mutta jos joku pääsääntöisesti lapsen kuluista yksin huolehtiva nainen on hyväksynyt elariksi 100e kuukaudessa, niin hän on järkevä vain siinä tapauksessa, mikäli hänen oma elatuskykynsä on huomattavan suuri. Jos naisella on rahaa pankkitilillä läjäpäin, eikä etäisällä juurikaan, niin siloin tämä on ok.
Jos molemmilla on normaalit tulot, niin 100e elari on törkeä loukkaus lasta kohtaan, eikä äidin olisi missään nimessä pitänyt hyväksyä sellaista. Ikävää että aina välillä lähit pelkäävät etävanhempia niin paljon, että eivät uskalla vaatia edes lapselle sitä mikä lapselle kuuluu.kannattaisi uskoa lasta ja lapsen toiveita ja antaa lasten asua molemmilla niin ei tarvitsisi riidellä elareista, huollosta, tapaamisista; miksi maksaa näjkemättä mistä maksaa...
- ahatacktack
sossupummi kirjoitti:
kannattaisi uskoa lasta ja lapsen toiveita ja antaa lasten asua molemmilla niin ei tarvitsisi riidellä elareista, huollosta, tapaamisista; miksi maksaa näjkemättä mistä maksaa...
Ja mistäs sinä tiedät mitä lapsi tuossa tapauksessa halusi?
- edyvuy
sossupummi kirjoitti:
kannattaisi uskoa lasta ja lapsen toiveita ja antaa lasten asua molemmilla niin ei tarvitsisi riidellä elareista, huollosta, tapaamisista; miksi maksaa näjkemättä mistä maksaa...
Läheskään aina lapset eivät halua asua kahdessa kodissa, eikä se läheskään aina ole paras ratkaisu. Joskus lasten on parempi asua vain äidillä, ja joskus vain isällä.
Lisäksi on paljon tapauksia, joissa jompi kumpi vanhemmista ei ole kiinnostunut huolehtimaan lapsesta, joten lapsella ei ole edes vaihtoehtona kuin asua se yhden vanhemman kanssa.
Turha siis yleistää ja saivarrella. Kahden kodin käytöntä on sopiva ja mahdollinen vain osalle lapsista.
- yh-äiti
Oletko tietoinen paljonko lukiokirjat maksavat? Aika paljon...Ja sen lisäksi tarvitaan vaatteita, on harrastuskulut, puhelimet, tietokoneet yms. perusasumisen ja ruokien lisäksi...Kauaa et isommasta enää maksele elatusmaksuja....
- jup...jup
Lukiokirjat saa halvalla kirparilta, netistä, ei niitä uusia tarvitsee ostaa.
- bestmann
Fittujako niitä kersoja sitten teet jos et niitä pysty elättämään. Tenava iltatöihin tienaamaan ja jätä ex_miehesi rauhaan.
- sorryukkeli
bestmann kirjoitti:
Fittujako niitä kersoja sitten teet jos et niitä pysty elättämään. Tenava iltatöihin tienaamaan ja jätä ex_miehesi rauhaan.
Fittujako se ex-mies on niitä lapsia tehnyt....
- bestmann
sorryukkeli kirjoitti:
Fittujako se ex-mies on niitä lapsia tehnyt....
Jos ex-Miestä kusetettiin?
- näinnäin
bestmann kirjoitti:
Jos ex-Miestä kusetettiin?
Tai jos naista kusetettiin?
- sossupummi
näinnäin kirjoitti:
Tai jos naista kusetettiin?
tai lasta kusetettiin sossun toimesta valehtelemalla olosuhteet:)
- näinsevaanmenee
sossupummi kirjoitti:
tai lasta kusetettiin sossun toimesta valehtelemalla olosuhteet:)
Tai isä yritti kusettaa sossuja, mutta jäi kiinni. Noin kävi ainakin Raisiossa.
- sossupummi
näinsevaanmenee kirjoitti:
Tai isä yritti kusettaa sossuja, mutta jäi kiinni. Noin kävi ainakin Raisiossa.
Tai äiti ja sossu yritti kusetaa lapsia ja isää; mutta jäi kiinni..Noin kävi ainakin Raisiossa
- pummailepavaan
sossupummi kirjoitti:
Tai äiti ja sossu yritti kusetaa lapsia ja isää; mutta jäi kiinni..Noin kävi ainakin Raisiossa
Tai isä yritti valehdella sossuille lasten olosuhteet ja mielipiteet, mutta onneksi oikeus ei uskonut.
- sossupummi
pummailepavaan kirjoitti:
Tai isä yritti valehdella sossuille lasten olosuhteet ja mielipiteet, mutta onneksi oikeus ei uskonut.
Tai sossu ja äiti yritti valehdella oikeudelle lasten olosuhteet ja mielipiteet perusteetta..
- fvghjklö
No missään nimessä elarisi eivät ole riittävät, mikäli se on pääsääntöisesti ainoa osallistumisesi lasten elatukseen. Tapaatko lapsia paljon? Maksatko lasten laskuja? Ostatko lapsille vaatteita? Tällaiset asiat vaikuttavat siihen, paljonko on sopiva elari.
Lukioikäiselle tuo 150e on naurettavan pieni elari. Etenkin kun lähivanhemman tulot pienenevät, eikä hänellä ole elatuskykyä 50%. Menkää lastenvalvojalle tekemään laskelma, ja jatkakaa keskusteluja siltä pohjalta.
400e/kk lukioikäisesti vaikuttaa ihan kohtuulliselta, mikäli et muilla tavoin osallistu lapsen elatukseen. Myös kuopuksen elaria on aika päivittää. - ninni9988
Mitä tehdä, miten toimia kun etä Ei osallistu opiskelukuluihin ?
- Lähiäiti
Olisia miettinä kun lapsia alulle pistit,että elättämään joudut.Ei tuo 150e ees ole paha.400e on lähempänä lapsen oikeita kuluja ja sekään ei vielä riitä.
- omavalintasiollut
Raada vaan jotta saat elätettyä koko lois sakkisi.
Pääasia että itsellesi jää sellainen satanen pari ruokaan kuussa jotta jaksat raataa. - wiisikkomama
En voi käsittää monen lapsen kasvattaneena avioliitossa näiden yh-muijien riistämistä ex-puolisoiltaan 400€ ei ikinä yksikään lapsi kuluta kuukaudessa, omiin baarimenoihin ja biletykseen uuden äijän koukkuun saamisiksi riistätte exiänne.
- muijjjja
yh-muijjja ei voi bilettää kun lapset jäisi yksin. Vai miten sää hoitasit lastenkaitsennan? Kasvattaminen sinänsä koulunkäymisen ja muun elämisen ohjaamisen kans on yhdelle ihmiselle työstäkäyvää. Sijaisvanhempien bisnestoimintaan esim sitä ei mitenkään voi edes verrata. Tyhmä äijjjä kyllä olet, onneks minun etä-ex tajuaa välillä jopa kiittää siitä kun jaksan olla läsnä ja kasvattaa.
- äitEeE
Meitin lapsen kustannukset kuukaudessa lähentelee kuutta sattaa euroo. Etä tapaa lastaan noin kerran vuodessa, maksaa olemattoman pientä elatusmaksua, MUTTA onneksi lähiÄITI maksoo.
- enäitiole
Voivoimuijjja Kyllä vaan nää yh-muijat bilettää kun isovanhemmille kuskataan lapset harvase viikonloppu .Kyllä 400e tosiaan hurjan paljon mistä ei kuitenkaan tää nuori saisi kuin pienentaskurahan eli 200e oisi minusta maksimi kun kuitenkin isälläkin omat menot ja äiti kahdesta lapsesta saa lapsilisätkin käyttöönsä.
- ohoijakkaa
enäitiole kirjoitti:
Voivoimuijjja Kyllä vaan nää yh-muijat bilettää kun isovanhemmille kuskataan lapset harvase viikonloppu .Kyllä 400e tosiaan hurjan paljon mistä ei kuitenkaan tää nuori saisi kuin pienentaskurahan eli 200e oisi minusta maksimi kun kuitenkin isälläkin omat menot ja äiti kahdesta lapsesta saa lapsilisätkin käyttöönsä.
makksaako äiti sitten lapselleen sen toisen 400e. Kyllä on paljon kuluttava lukiolainen jos 800e ei pärjää. Monellekko aikuiselle jää "tärvyyrahaa" tuo 800 euroa. Kyllä sillä jo kuukaudessa saa kirjat ja muut.
- takuueläke
ohoijakkaa kirjoitti:
makksaako äiti sitten lapselleen sen toisen 400e. Kyllä on paljon kuluttava lukiolainen jos 800e ei pärjää. Monellekko aikuiselle jää "tärvyyrahaa" tuo 800 euroa. Kyllä sillä jo kuukaudessa saa kirjat ja muut.
Niimpä, moni työtön ja eläkeläinen elää pienemmällä rahalla ja maksavat kaiken elämisen.
- Eopoke
Erikoinen kommentti lasten muka vanhemmalta. Minun lapsellani pelkästään tarhamaksuun menee 300e/kk. Eli kaikkeen muuhun sinun mielestä ei koskaan voi mennä yli 100 e kuussa? Oletko tosissasi?
Otatko huomioon, että lapsella on ruuan ja vaatteiden lisäksi muitakin menoja. Mm. lapsen osuus asumiskustannuksista. Lapsen/lasten kanssa asuessa tarvitaan isompi asunto, eli tähän menee rahaa. Lapsen osuuden katsotaan olevan muistaakseni n. 19% asuinkustanuksista. Eli jos asumiseen menee 1000e/kk, lapsen asumiseen kuluu 190e/kk. Tuo ja tarhamaksu minun lapseni kohdalla tekevät jo n. 490e/kk.
Siihen sitten päälle ne ruuat, vaatteet, harrastusmaksut (minun lapsen kohdalla vain 20e/kk tanssikurssista, mutta monella lapsella on hurjan paljon suurempia maksuja), lelut, liikuntavälineet, huonekaluhankinnat lapselle, sairaskuluvakuutus, lääkkeet, mahdolliset laskut isommalla lapsella (puhelin, netti yms), kirjat, pelit, lapsen antamat lahjat kavereille, lapsen matkakulut matkustettaessa...
Eli jos et ole elänyt lasten kanssa pahvilaatikossa ja syönyt pelkkää hernaria, niin eiköhän niitä kuluja väkisinkin tule enemmän kuin 400e/kk. Halvimmillaan lapsi lievee ikävuosina 8-10v, kun ei ole enää tarhakuluja tai ip-kerhoa, ja kun harrastusmaksutkin lienevät vielä kohtuullisia. Teininä sitten tulee lisämaksuja jälleen harrastuksista, mopon hankintaa, mopokorttia, omaa kuukausirahaa jolla harjoitella elämistä jne... Eli siis vaikka ei lasta kasvattaisi mikään kultalusikka suussa, niin kyllä rahaa palaa!
Ja on molempien vanhempien velvollisuus mahdollisuuksiensa mukaan osallistua lapsen kuluihin.
- TarkkaTotuus
mä ite maksan sen minimin 145€/kk tai saan vapautukset ku oon työtön. Mulla paljin rahaa arvo-osuuksina jota eksä ei tiiä.
Ikinä en suostuis korotukseen,en ikinä menis sinne lastenvalvojalle muuta tekee kuin nauramaan vidusti.Sitten kesken lastenvalvojan lauseen nousen ylös ja sanon päälle: "tuo ämmä huorrasi ja nussahti sen toisen ukon kaa,mä mitään maksa" Sitte seuraavalla lastentapaamisella teen lasten kaa kivaa,lompakossa 2400€ jotka nostin Nordean kassalta edellisenä päivänä. niitä tuhlaan lasten kaa linnanmäellä ja risteilyillä ja BR lelukaupassa.
se pettäjäHuorra joka synnytti alatieSynnytyksellä lapseni,ni se hänen miehensä jonkas kaa nushi,ni sillä ei oo luottotietoja,ei luottokorttia,elatusmaksuja 8000€ ulosOtossa aviottomasta tyttärestä jota ei ikinä tapaa. He siis... viddu sentää...he asuvat vuokralla loppuelämänsä ilman omaisuutta...heh hee.
Mielestäni pettäjäEksäni pitäisi maksaa mulle,tai saada kiveä päähän x 600 heittoa kuten iranissa tehdään... tai pukee se kaapu,onko se burka nimeltää?
No,pitäköö huorra terveytensä ja pukeutukoo vapaasti,mut huorran ei pidä imee multa senttiäkää elareita enempi. imeköön luottotiedottoman miekkosensa rahoja kun sen khyrpääkin imee...- TarkkaTotuus
Mä niin kyykytin 6 päivän takaisella kirjotuksellani kaikki ElatusApu kerjäämiset että sain monelle jauhot suuhun.Kukaan ei pysty edes vastaamaan mulle.
Kyllä se niin on että jos avovaimo tai vaimo huorraa ja imee jonkun toisen peenistä niin kyllä niistä elatusmaksuista vapautuu tavalla tai toisella.Paras vaikka kun Kela maksaa ne ja sut vapautetaan sit jälkikäteen.
VARSINKIN kun eksä pyytää ylisuuria elareita kuten mun eksä,hän pyysi 300€/lapsi.Huorrapa saa minimit ja nekin maksaa Kela.
Tätä se p.erkele teettää kun naiset saa liikaa vapauksia.Ensin 50v sitten naiset menee töihin enempi,sitten naiset itsenäistyy,sitten saavat lisää oikeuksia lastenvalvojilta ja lakimiehiltä.Lopulta pahimmat ämmät tekee kersat, pettää ja ottavat elarit suunnitellusti.
Pitäisi palata vanhaan tyyliin mitä evoluutiokin tukee vuosituhansia. Mies on perheen pää ja miestä tulee kunnioittaa !
Pettämisestä tulee rankaista tavalla tai toisella,vaikka vuosikymmeniä jälkikäteen. - aikaselkeästi
Tekstistäsi päätellen olet psyykkisesti sairas, ja sinulle ei pitäisi kenenkään antaa tapaamisia.
- minäkinolisinpettänyt
TarkkaTotuus kirjoitti:
Mä niin kyykytin 6 päivän takaisella kirjotuksellani kaikki ElatusApu kerjäämiset että sain monelle jauhot suuhun.Kukaan ei pysty edes vastaamaan mulle.
Kyllä se niin on että jos avovaimo tai vaimo huorraa ja imee jonkun toisen peenistä niin kyllä niistä elatusmaksuista vapautuu tavalla tai toisella.Paras vaikka kun Kela maksaa ne ja sut vapautetaan sit jälkikäteen.
VARSINKIN kun eksä pyytää ylisuuria elareita kuten mun eksä,hän pyysi 300€/lapsi.Huorrapa saa minimit ja nekin maksaa Kela.
Tätä se p.erkele teettää kun naiset saa liikaa vapauksia.Ensin 50v sitten naiset menee töihin enempi,sitten naiset itsenäistyy,sitten saavat lisää oikeuksia lastenvalvojilta ja lakimiehiltä.Lopulta pahimmat ämmät tekee kersat, pettää ja ottavat elarit suunnitellusti.
Pitäisi palata vanhaan tyyliin mitä evoluutiokin tukee vuosituhansia. Mies on perheen pää ja miestä tulee kunnioittaa !
Pettämisestä tulee rankaista tavalla tai toisella,vaikka vuosikymmeniä jälkikäteen.Ei tuollaista voi kunnioittaa. Ei ihmekkään, että sua petettiin.
- TarkkaTotuus
minäkinolisinpettänyt kirjoitti:
Ei tuollaista voi kunnioittaa. Ei ihmekkään, että sua petettiin.
Haista sinä petturi pitkä.. ! juuri sunlaisten seläntakana puukottajien ja anonyyminä v.ittuilijoina olevat ihmiset aiheuttavat vihan. Vihan josta syttömät kärsii kun viha purkautuu.
Älä saata.na jatka tohon malliin. Sun tyylillä naiset kärsii lisää kun käsket pettämään, käsket väärälle ihmisille. Sellaiselle ihmiselle joka ei jätä asiaa siihen.
Lue raamattua,kunnioita jumalaa,kunnioita miestä ! !
Äläkä saata.na pilkaa mun kirjoituksia ja kannusta pettäjiä pettämään...
Sulla...sulla on pakottava tarve lietsota vihaa, lietsota niiden ihmisten vihaa jotka ovat jo kärsineet !
Mieti seurauksia edes... - TarkkaTotuus
aikaselkeästi kirjoitti:
Tekstistäsi päätellen olet psyykkisesti sairas, ja sinulle ei pitäisi kenenkään antaa tapaamisia.
Ehkä on psyykkistä sairautta. Olen lukenut sotatraumoista toipuvia ihmisiä jotka ovat kokeneet postraumaatista stressiä. Samalla tavalla ovat käsitelleet kuolemaa, omien lasten kuolemaa keskellä sotatilannetta. Näin monessa entisen Jugoslavian maassa. Samoja tuntemuksia on ollut keskitysleireiltä selviytyneillä sekä 2000-luvulla jenkkisotilailla jotka palatessaan sodasta ovat tehneet itsemurhia.
Aika moni sekoaa kun näkee lapsensa kuolevan tai raiskattavan ja tapettavan, kuten osdassa tehdään. Toiset murtuu vähemmästä.
Mua kohtaan huorrattiin...ja....oikeassa olet,en ehkä olekaan ihan terve.
Tapaamiset ok lasten kanssa. Mutta elatusmaksuja, niitä en maksa kuin minimin. Vähän helpottaa tuskaa kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta...
No miksi muuten valvoisin yöt täällä netissä ja pohdin asioita ?
Olen muuten selvinpäin nollapromilletilassa.
Tosin täysin selvinpäin olen ennenkin tapellut ja vetänyt ihmisiä turpaan. Alkoholin tuoma rohkeus tai sen tuomat tekosyyt väkivaltaan on amatööreille.
PettäjäHuorrat on pettäjiä. Sen sinäkin "aikaselkeästi" joka kirjoitit 13.3.2015 17:35 ja jolle vastaan ja jonka tekstiä lainaan, mieti säkin. Kyllä säkin tajuat että pettäjät on pettäjiä ja en usko että jumala on olemassa ja hoitaisi rankaisemisen.
Hyvää yötä vana kaikille joita nukuttaa.. - realmannn
TarkkaTotuus kirjoitti:
Pettämisestä tulee rankaista tavalla tai toisella,vaikka vuosikymmeniä jälkikäteen.Asiaa.
- seliseliseli
TarkkaTotuus kirjoitti:
Haista sinä petturi pitkä.. ! juuri sunlaisten seläntakana puukottajien ja anonyyminä v.ittuilijoina olevat ihmiset aiheuttavat vihan. Vihan josta syttömät kärsii kun viha purkautuu.
Älä saata.na jatka tohon malliin. Sun tyylillä naiset kärsii lisää kun käsket pettämään, käsket väärälle ihmisille. Sellaiselle ihmiselle joka ei jätä asiaa siihen.
Lue raamattua,kunnioita jumalaa,kunnioita miestä ! !
Äläkä saata.na pilkaa mun kirjoituksia ja kannusta pettäjiä pettämään...
Sulla...sulla on pakottava tarve lietsota vihaa, lietsota niiden ihmisten vihaa jotka ovat jo kärsineet !
Mieti seurauksia edes...Tuollaista psyykkisesti sairasta ukkoa ei kunnioiteta. Kirjoitat tänne sekoja juttuja, ja sitten raivoat asiasta, niin kuin se, että sua petettiin on muiden vika..
- seliseliseli
TarkkaTotuus kirjoitti:
Ehkä on psyykkistä sairautta. Olen lukenut sotatraumoista toipuvia ihmisiä jotka ovat kokeneet postraumaatista stressiä. Samalla tavalla ovat käsitelleet kuolemaa, omien lasten kuolemaa keskellä sotatilannetta. Näin monessa entisen Jugoslavian maassa. Samoja tuntemuksia on ollut keskitysleireiltä selviytyneillä sekä 2000-luvulla jenkkisotilailla jotka palatessaan sodasta ovat tehneet itsemurhia.
Aika moni sekoaa kun näkee lapsensa kuolevan tai raiskattavan ja tapettavan, kuten osdassa tehdään. Toiset murtuu vähemmästä.
Mua kohtaan huorrattiin...ja....oikeassa olet,en ehkä olekaan ihan terve.
Tapaamiset ok lasten kanssa. Mutta elatusmaksuja, niitä en maksa kuin minimin. Vähän helpottaa tuskaa kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta...
No miksi muuten valvoisin yöt täällä netissä ja pohdin asioita ?
Olen muuten selvinpäin nollapromilletilassa.
Tosin täysin selvinpäin olen ennenkin tapellut ja vetänyt ihmisiä turpaan. Alkoholin tuoma rohkeus tai sen tuomat tekosyyt väkivaltaan on amatööreille.
PettäjäHuorrat on pettäjiä. Sen sinäkin "aikaselkeästi" joka kirjoitit 13.3.2015 17:35 ja jolle vastaan ja jonka tekstiä lainaan, mieti säkin. Kyllä säkin tajuat että pettäjät on pettäjiä ja en usko että jumala on olemassa ja hoitaisi rankaisemisen.
Hyvää yötä vana kaikille joita nukuttaa..Mikä oikeus sinulla on rankaista ketään, oletko ihan lapsellinen? Luulitko omistavasi toisen, tai hänen pillunsa, niin ettei hän ikinä voisi olla toisen kanssa. Niin väärin kuin pettäminen onkin, niin et sinä ketään omistanut. Sinä luultavasti terrorisoit suhdettasi noilla alistus puheilla jota höpöttelet. Ei todellakaan ihme, että akkasi löysi paremman. Hanki elämä.
- vapaakaksivuotta
Entäs jos tuo 16v tulis sun kanssa asuun ja se pikkuinen asuis äidin kaa, ei tarttis maksaa elareita ollenkaan.
- peppiinanalii
Tuskinpa tuon ikäinen on innokas muuttamaan,varsinkin jos muutto eri paikkakunnalle.
- wpwpwpwpw
peppiinanalii kirjoitti:
Tuskinpa tuon ikäinen on innokas muuttamaan,varsinkin jos muutto eri paikkakunnalle.
Niinpä! Ja olisiko se sisarusten etu, jos heidät erotetaan toisistaan? Sitä paitsi ei teinin muuttaminen etävanhemman luokse vähennän hänen rahankuluaan -päinvastoin. Helpommalla ja halvemmalla pääsee, kun nostaa elareita.
- popopoo
wpwpwpwpw kirjoitti:
Niinpä! Ja olisiko se sisarusten etu, jos heidät erotetaan toisistaan? Sitä paitsi ei teinin muuttaminen etävanhemman luokse vähennän hänen rahankuluaan -päinvastoin. Helpommalla ja halvemmalla pääsee, kun nostaa elareita.
Ei niillä ole paljoa yhteistä 16v ja 5v ehkä tuo isompi joutuu lapsenlikaksi, kun mutsi bilettää, sillon ainakin loppuis etältä kitinä, kun huomaa mitä tuon ikäinen maksaa.
Eikä ne mitään erotu, edelleen ne on sisaruksia vaikka ei joka päivä näe toisiaan.
- kiristystä
Ei sun eksän opiskelua tarvitse maksaa. Maksakoon itse tai menköön soskuun.
Sovippa eksän kanssa että maksat vaikkapa lukiolaisen kirjat yms. taskurahaa ja annat rahat suoraan tytölle, Maksat sitten ne elarit normaalisti. Äiti näköjään yrittää sinulla maksattaa omat opintonsa.
On tuo 400e liikaa kun kohta joudut siitä toisestakin lapsesta maksamaan samanverran. Tuollaisella summalla kun siihen lisätään lapsilisä ja äidin osa niin elää neiti aika hulppeasti.
Sinulle ei sitten itsellesi jää paljon mitään asumisen ja ruokakulujen jälkeen.- isukkimaksaa
Niin että mitä väliä vaikka isukki vedettäis kuiviin. Ottaisi äitee opintolainaa omiin opiskeluihinsa, ei sen exän tarvii niitä maksella.
Meepäs isukki sinäkin opiskelemaan, katsos miten äijän käy. Et saa mistään tukee ja makselet siitäkin huolimatta 400e rouvalle elatusta. Ulosotto kiittää ja laittaa maksulaskuja luukustasi pilvin pimein.
Mitä järkeä miehen on jotain elatusmaksuja edes maksaa, kun se lapsi on todennäköisesti jonkun toisen miehen lapsi? Naiset pettävät miestään ja joku joutuu maksamaan toisen miehen lapsen elämisen luullen sitä omakseen.
- näinonse
Dna testit on kyllä keksitty, jos isyys epäilyttää...
näinonse kirjoitti:
Dna testit on kyllä keksitty, jos isyys epäilyttää...
Ne pitäisikin tehdä joka kerta. Liian moni mies elättää jotain toisen miehen lasta tietämättään että se lapsi ei ole oma. Jos nainen ei ole vapaaehtoisesti ja oma-aloitteisesti kerro miehelleen että lapsi ei ole miehen oma, niin nainen pitäisi tuomita tästä maksamaan miehelle korvauksia tai tuomita vankilaan.
- ipötser
super-atm kirjoitti:
Ne pitäisikin tehdä joka kerta. Liian moni mies elättää jotain toisen miehen lasta tietämättään että se lapsi ei ole oma. Jos nainen ei ole vapaaehtoisesti ja oma-aloitteisesti kerro miehelleen että lapsi ei ole miehen oma, niin nainen pitäisi tuomita tästä maksamaan miehelle korvauksia tai tuomita vankilaan.
Voisihan se mies itsekkin tajuta vaatia isyystestejä, eikä vaimon tarvitsisi huolehtia aina kaikesta.
ipötser kirjoitti:
Voisihan se mies itsekkin tajuta vaatia isyystestejä, eikä vaimon tarvitsisi huolehtia aina kaikesta.
Hauska. Vaimoista tuskin kukaan, ikinä, vaatii mitään isyystestejä, paitsi jos tahtoo jonkun tietyn henkilön elättäjäkseen jonka epäilee olevan lapsen isä. Nainenhan tietää aina olevansa 100 % varmuudella lapsen äiti.
Ehdottomasti jokaisen isän pitäisi vaatia isyystesti. Turha on toisten miesten lapsia elättää. Jos lapsi osoittautuu toisen miehen siittämäksi, niin miehen pitää lyödä naista niin lujaa naamaan kuin ikinä vaan voimaa löytyy.- yguhjk
super-atm kirjoitti:
Hauska. Vaimoista tuskin kukaan, ikinä, vaatii mitään isyystestejä, paitsi jos tahtoo jonkun tietyn henkilön elättäjäkseen jonka epäilee olevan lapsen isä. Nainenhan tietää aina olevansa 100 % varmuudella lapsen äiti.
Ehdottomasti jokaisen isän pitäisi vaatia isyystesti. Turha on toisten miesten lapsia elättää. Jos lapsi osoittautuu toisen miehen siittämäksi, niin miehen pitää lyödä naista niin lujaa naamaan kuin ikinä vaan voimaa löytyy.MIksi sen vaimon pitää vaatia? Eikö mies itse osaa hoitaa sellaista asiaa. Vai onko tämä taas niitä asioita, että naisen pitää hoitaa kaikki miehelle valmiiksi.
Miksi pitää lyödä naamaan ketään? Oletko täysin seonnut? Sen uskottoman naisen voi vaan jättää, ei sitä lyömään tarvitse ruveta. Ei todellakaan mene hyvin sinulla, jos suunnittelet etukäteen toisten hakkaamista, jos ne eivät käyttäydy niin kuin sinä haluat. - wowowow
super-atm kirjoitti:
Ehdottomasti jokaisen isän pitäisi vaatia isyystesti. Turha on toisten miesten lapsia elättää. Jos lapsi osoittautuu toisen miehen siittämäksi, niin miehen pitää lyödä naista niin lujaa naamaan kuin ikinä vaan voimaa löytyy.Se lyöminenkö sitten muuttaisi tilanteen paremmaksi? Hohhoijaa...
yguhjk kirjoitti:
MIksi sen vaimon pitää vaatia? Eikö mies itse osaa hoitaa sellaista asiaa. Vai onko tämä taas niitä asioita, että naisen pitää hoitaa kaikki miehelle valmiiksi.
Miksi pitää lyödä naamaan ketään? Oletko täysin seonnut? Sen uskottoman naisen voi vaan jättää, ei sitä lyömään tarvitse ruveta. Ei todellakaan mene hyvin sinulla, jos suunnittelet etukäteen toisten hakkaamista, jos ne eivät käyttäydy niin kuin sinä haluat."MIksi sen vaimon pitää vaatia? Eikö mies itse osaa hoitaa sellaista asiaa."
Se pitäisi olla lakisääteinen pakko. Kuitenkin osa naisista pettää miestään ja tulee raskaaksi toiselle miehelle.
"Vai onko tämä taas niitä asioita, että naisen pitää hoitaa kaikki miehelle valmiiksi."
Lässynlässyn. Feministi siellä taas selittää että nainen muka joutuu hoitamaan kaiken.
"Miksi pitää lyödä naamaan ketään?"
Siksi koska pettämisestä pitää saada rangaistus ja yhteiskunta ei sitä tee. Jos mies elättää tietämättään toisen miehen lasta, niin joku rangaistus sille naiselle pitää saada.
"Oletko täysin seonnut?"
En. Oletko sinä?
"Sen uskottoman naisen voi vaan jättää, ei sitä lyömään tarvitse ruveta."
Oletko tyhmä? Esim. mies elättää toisen miehen lapset aikuisikään luullen että ne on omia. Mieti mitkä rahat ja vaiva siihen menee? Ja sinun mielestäsi naisen jättämisellä asia olisi kuitattu. Sinulla ei ole oikeudenmukaisutta ollenkaan, feministi.
"Ei todellakaan mene hyvin sinulla, jos suunnittelet etukäteen toisten hakkaamista, jos ne eivät käyttäydy niin kuin sinä haluat."
Mikä on parempi rangaistus naiselle joka valhetelee miehelleen että heidän lapsensa on muka miehen oma? Se ehdottamasi naisen jättämienen nyt oli pohjanoteeraus.wowowow kirjoitti:
Se lyöminenkö sitten muuttaisi tilanteen paremmaksi? Hohhoijaa...
Mikä olisi mielestäsi parempi rangaistus?
Lähtökohtana on, että tarpeelliset kulut lasketaan yhteen ja tämän jälkeen summa jaetaan tulojen suhteessa. Kannattaa muistaa, että molemmat saavat tehdä tuloistaan oikeusministeriöön ohjeen mukaiset vähennykset. Esim. Etävanhempi voi vähentää huoneen kuluja, jos lapselle on se varattu. Myös autokouluja voi vähentää, jos se esim, työn takia on välttämätön.. Kannattaa tutustua oikeusministeriöön elatusapuohjeeseen. Löytyy netistä. (Muistaakseni 87sivua.) ja SOS suostut lastenvalvojan ehdotukseen, voit tehdä sen vaikka vuodeksi kerrallaan. Se on sopimus, jokan ehdoista saa ja pitääkin neuvotella! Jos homma menee oikeuteen, valitse asiaan perehtynyt asianajaja. Tosin nämä kulut jäävät sinun maksettavaksi.
Ja vielä tuosta summasta. Tuloillani tuo 150€/ lapsi kuulostaa oikealta mutta yhteensä 550€ on jo kohtuuton. Jos lähivanhempi ei käy töissä, ei se oikeuta vaatia suurempaa maksua. Laki sanoo tuloista jotenkin näin. On tuloja tai mahdollisuus hankkia tuloja. Jos on terve, eikä käy töissä, se on silloin oma valinta eikä oikeuta saamaan suurempaa elatusmaksua. Myös etävanhempi on velvoitettu hankkimaan tuloja. Eli lyhytaikainen työttömyys ei muuta elatusmaksua.
- ieudrfhoi
Se että mikä on exän opintotilanne vaikuttaa siihen, katsotaanko hänelle oikeudeksi vaatia sen takia suurempia elareita.
Jos hän lähtee opiskelemaan ensimmäistä ammatillista tutkintoaan, niin hän on oikeutettu vaatimaan suurempia elareita. Samoin jos hän lähtee opiskelemaan uutta ammatillista tutkintoa, koska entisen tutkinnon alalla on lähes mahdoton työllistyä. Samoin jos hän terveydellisistä syistä joutuu kouluttautumaan uudelleen, niin se on hyväksytty syy tulojen laskuun. Useamman vuoden opintoja ei katsota väliaikaiseksi tulojen laskuksi, mutta parin kuukauden kurssi katsotaan sellaiseksi väliaikaiseksi, joka ei vaikuta elareihin.
Jos exä lähtee opiskelemaan ihan muuten vaan, itseään sivistääkseen ja vaihtelun vuoksi, niin silloin hänellä ei ole oikeutta vaatia isompia elareita, vaan hänellä katsotaan olevan mahdollisuus tienata se sama, jonka hän tienasi ennen opintoja.
Selvitä siis että mikä on exän opintojen peruste.
Mutta vaikka exän tulot katsottaisiin sen mukaan mitä on aiemmin tienannut, niin lukioikäisen elariksi tuo 150e on pääsääntöisesti kohtuuttoman pieni! Jonkin verran nousua siihen lienee tulossa.
Anteeksi kirjoitusvirheet. Tää hemmetin tabletti muuttele tekstejä itsekseen.
- ssssssss99
Mitäs jos ehdottaisit elarien menon suoraan lapsen tilille? Ostaa siitä sitten koulukirjoja sun muita. 400 on kyllä liikaa, sillai tiedät ettei mene äidin humputteluun.
- olukjnh
Tuolla lailla ne menevät lapsen humputteluun, ja äiti joutuu maksamaan kaikki tarpeelliset asiat. Joten ei välttämättä toimi, ellei se teini ole tosi vastuullinen. Minustakin 400 on kyllä todella iso elatusmaksu. Millähän ihmeen kaavalla se on laskettu.
- ahneus
Niin ja äiti ostaa sillä toisella 400 e ruokaa. Eikös se niin mene. On sitten hyvin syönyt lukiolainen.
- TarkkaTotuus
taas te idiootit kärsitte kun ette osaa hoitaa asioita.elatusmaksuja sopiessa ENSIMMÄISEN kerran,kannattaa olla työtön tai opiskelija. mä sain minimit ja työttömänä tehtiin sitten vaan 6kk sopimuksia.muutaman vuoden työttömänä oltuani suostuin allekirjoittamaan minimielarit VAIN määräaikaisena lasten täysi-ikäisyyteen saakka.muuten mennään oikeuteen.Lastenvalvoja ja kaikki tietää että työttömälle määrätään minimit oikeudessa,joten vaatimuksiini suostuttiin,
Minimi elarit pyörii,Kela maksaa ne ja mun velka Kelalle vapautetaan......mut armahdetaan elatusmaksuista kerta kerran jälkeen kuukausittain.
Jokainen 300€ armahdus on kuin pieni orkku.Pieni siemennesteen roiskahdus ilotytön kasvoille.Tosin tätä olen tehnyt Tallinnassa monesti 50€/laaki, mun mieltymyksiin kuuluu " come to face" monen venäläisen maksullisen naisen kaa.
Aika moni tavisMuija ei annakaan laakasta naamalle? Vai antaako?
Tänä yönä hyvä fiilis,harmittaa teidän tyhmien kusetettujen isukkien puolesta.Ette tajua hoitaa asioita niin että saatte elarit totaalisesti pois.
Ai nii joo,eläminen työttömänä ilman varallisuutta olis ikävää.....,
No, mulla on 6 numeroinen luku euroja arvo-osuus tilillä.
Ja tyhmille tietoa 6 numeroinen > 100K€ ja > 0,1 M€, miten haluaa ilmaista...eli yli satatonnia..
ja.... se vasemmanpuoleisin numero EI ole ykkönen ;) ! ! !- ymmyrkkä
Eli saat orgasmin, kun tiedät, että käytät rahasi maksullisiin naisiin, eikä lastesi elatukseen?Erittäin harvinaista pedofiliaa (insestiä) minusta. Mitähän lapsesi aikuisena ajattelevat? Äläkä nyt taas ala kertoa, miten viet lapset ulkomaille, samalla kun itse tapailet näitä maksulllisia naisia. Ajatuksesi tutuvat pyörivän pelkästään seksi ja rahan ympärille, Ei isä, joka rakastaa lapsiaan, mieti miten saisi elarit pois jotta sitten voisi mennä Tallinnaan "laakasemaan naamalle".
- seliseliseli
Halusit sitten jakaa kykenemättömyytesi saada maksuttomilta naisilta. Ei se mitään. Me voidaan olla sulla myötätuntoisia. On se nyt aikamoinen taakka olla tyhmä ja vielä puutteessa.
- pummi
seliseliseli kirjoitti:
Halusit sitten jakaa kykenemättömyytesi saada maksuttomilta naisilta. Ei se mitään. Me voidaan olla sulla myötätuntoisia. On se nyt aikamoinen taakka olla tyhmä ja vielä puutteessa.
Vituttaako kun elarit jää saamatta viranomaisten ja naisten vainotessa lasten isää huollon ja lasten oikeuksien varjolla; kannattaisi miettiä ennen yksinhuoltajaksi ryhtymistä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332162Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601426Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171058- 601054
TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832