Topfieldin boxeihin päivityksiä

EnpäSuosittele

http://www.topfield.fi/epages/FinTop.sf/seca4078519d6/;SessionID=c97273a81c69c890177ce2b3da6c4b98?ObjectPath=/Shops/FinTop/Categories/Tuotetuki/Imprint

CRC-1400:n päivitys 1.15.01 ei ole aivan Strömsö-moodissa. Päivitys ei onnistunut käynnistysvaiheen Menu-naputuksella vaan piti Asennuksen kautta asentaa.
Kanavien Pikahaku löysi vain 20 kanavaa, mutta ei murhetta, Auto-haku toimii ja löysi riittävästi.
Ikävin puoli oli, että YLEn ja AVAn tekstitykset ovat tipahtaneet pois, joten palasin takaisin toimivaan 1.14.02:een, jonka näköjään saa nyt samasta Dropboxista.
En löytänyt tuon uuden päivityksen sisältöä ja syytä.

12

2053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BCCX

Itselläni on erinomaisesti toimiva CRC-2400, jossa on viime elokuussa julkaistu päivitys. En aio pilata laitteen toimintaa millään tarpeettomalla päivityksellä.

• DNA_Welho_päivittää

Nämä päivitystarpeet liittynevät DNA:n kaapeli-tv verkon muutoksiin, jossa otettiin käyttöön EPG, jota kaikki laitteet eivät enää "hanskaa". Muutokset jatkuu edelleen, sillä seuraavan puolen vuoden aikana DNA Welho järjestelee kaapeli-tv verkkonsa uusiksi, kun HD-kanaville ei oikein kapasiteettia enää löydy. Jokohan tässä vaiheessa DNA Welho lopettaa DVB-T peruskanavien jakelun kaapeli-tv verkossaan, sillä kanavat alkaa käytössä ja vahvistinten kuomitus vain kasvaa?

https://www.dna.fi/kaapeli-tv-muutos muutokset alkaa maaliskuun puolivälissä Lohjan alueen kaapeli-tv verkossa ja puolen vuoden kuluttua on lopulta vuorossa pääkaupunkiseutu.

Kun tuota päivityspakettia imuroi, niin kannattaa olla tarkkana, miten sen suorittaa. Jos klikkaa oikean puolen painikkeella, niin tulee vain joku pieni paketti. Lukekaa vaikkapa https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/topfield-hd-boxeihin-tarjolla-uudet-paivitykset/

• Onko_testaajia

> Ikävin puoli oli, että YLEn ja AVAn tekstitykset ovat tipahtaneet pois, joten palasin takaisin
      > toimivaan 1.14.02:een, jonka näköjään saa nyt samasta Dropboxista.

Ihan kuin Topfieldillä olisi samaa ongelmaa kuin Suomi24:llä. Kannattaisi olla testaajia, jotka kokeilevat uutta versiota etukäteen.

• Huono_päivitys

Ei kannata päivittää. YLE 1:n tekstitykset katosivat minultakin. AVAa en ole koskaan katsonut minuuttiakaan, joten sen teksteistä en tiedä. Palasin edelliseen versioon. Oudointa oli, että tehdasasetusten palautuksen ja kanavahaun jälkeen tehty boksin asetusten palautus muutti menuvalikoiden kielen englanniksi ja jonkin ensisijaisen kielivalintani unkariksi! :o) Topfieldillä riittää vielä korjailtavaa boksissaan.

Onneksi tekemäni kanavaryhmittely sentään säilyi muuttumattomana, ja nopeastihan nuo muutkin kielimuutokset oli tehty. Varmaa kuitenkin on, että seuraavaa ohjelmistopäivitystä en ryhdy tekemään ennen kuin on pakko.

Topfieldin sivuilla on päivitysohje, jonka mukaan usb-tikulle tallennettavan tiedoston nimeä ei saa muuttaa ja sen on oltava update.tfd. Jompaakumpaa määräystä on pakko olla noudattamatta, sillä tallennettavan tiedoston nimi ei todellakaan ole update.tfd. Nimi on pakko muuttaa, että päivitys onnistuu. (Mutta älä päivitä!).

• EnpäSuosittele

Päivitystä on näköjään muutettu 4 tuntia sitten. Päivityksen koko nimi on muutettu pelkästään muotoon update.tfd.

Niinkuin sanoit päivityksen ohjeen nimen muuttamisesta, niin se on ristiriitainen. Yritin pyöritellä sitä sellaisenaan ja PÄÄTEosan muuttamista update.tfd:ksi ja PÄÄTTEEN muuttamista tyhjällä välilyönnillä, niin aina sain keinolla Käynnistys->koneen Menu virheilmoituksen Error 26: Cannot find the file.
        Verkossa jollakulla oli sama virheilmoitus, mutta muutettuaan 8 Gb tikun 1 Gb:ksi, sai päivityksen imaistua.
        Päivityksen ohje on edelleen virheellinen
        ”3. Kopioi update.tfd tiedosto tyhjälle/formatoidulle USB‐tikulle (mielellään Fat32‐muoto). Älä muuta tiedoston nimeä. Tikulla pitää olla ainoastaa yksi tiedosto, joka on nimetty ”update.tfd”‐muotoon.”
        Minäkin pitäydyn edelleen 1.14.02:ssa, koska se toimii mallikkaasti.

• EnpäSuosittele
        EnpäSuosittele kirjoitti:

Päivitystä on näköjään muutettu 4 tuntia sitten. Päivityksen koko nimi on muutettu pelkästään muotoon update.tfd.

Niinkuin sanoit päivityksen ohjeen nimen muuttamisesta, niin se on ristiriitainen. Yritin pyöritellä sitä sellaisenaan ja PÄÄTEosan muuttamista update.tfd:ksi ja PÄÄTTEEN muuttamista tyhjällä välilyönnillä, niin aina sain keinolla Käynnistys->koneen Menu virheilmoituksen Error 26: Cannot find the file.
        Verkossa jollakulla oli sama virheilmoitus, mutta muutettuaan 8 Gb tikun 1 Gb:ksi, sai päivityksen imaistua.
        Päivityksen ohje on edelleen virheellinen
        ”3. Kopioi update.tfd tiedosto tyhjälle/formatoidulle USB‐tikulle (mielellään Fat32‐muoto). Älä muuta tiedoston nimeä. Tikulla pitää olla ainoastaa yksi tiedosto, joka on nimetty ”update.tfd”‐muotoon.”
        Minäkin pitäydyn edelleen 1.14.02:ssa, koska se toimii mallikkaasti.

Ilmeisesti päivityksen sisältöäkin on muutettu. Aikaisempi oli 9767 Kb ja nyt näyttää olevan 9540 Kb.

• päivitänkö_vai_en

Jos kysytte Topfieldin teknisestä tuesta, että mitä korjauksia on uudessa versiossa, niin voisitteko laittaa tiedon tännekin?

• EnVieläPäivitä

Hu-huu...
        Onko kukaan mistään saanut selville korjauksia?

• Youtubea_yms
        EnVieläPäivitä kirjoitti:

Hu-huu...

Youtube ja joku muu nettisovellus on korjattu taas toimivaksi. Eipä muuta tietoa saanut.

Esim. edelleen on bugi esim. lisäajan laittamisessa tallennuksiin. Sen lisäajan olettaisi menevän loppuun, koska ohjelmat yleensä alkavat vähän myöhässä ja sitten kestävät ilmoitetun ajan yli, mutta kun laitoin klo 14.00-15.00 tallenettavaan ohjelmaan 7 minuutin lisäajan, niin Topfield tallensi klo 13.53-15.00... Jippii...

YLE:n tekstitys kyllä toimi minulla tallenteessa normaalinopeudella katsottaessa ja suorana tv:stäkin katsottaessa. Ylen ohjelmien teksti-tv-tekstitystä (huonokuuloisille tarkoitettu) en kokeillut. Ainakin ennen se oli tallenteesta katsottaessa noin viisi sekuntia etuajassa ja käyttökelvoton. Mutta tuskinpa on korjattu, vaikka olen ilmoittanut siitä useamminkin.

• Huono_päivitys

"Sen lisäajan olettaisi menevän loppuun, koska ohjelmat yleensä alkavat vähän myöhässä ja sitten kestävät ilmoitetun ajan yli,"

Oma CRC-2400 -boksini toimii tässä asiassa ihan hyvin. Siinä valitaan lisätäänkö lisää aikaa alkuun vai loppuun vai ehkä molempiin, kuten itse olen tehnyt. Hyvin on toiminut kaksi ja puoli vuotta. Uusimman päivityksen asensin, mutta poistin sen saman tien, koska YLE 1:n tekstitykset katosivat.

Koska laitteeni toimii moitteettomasti, en näe syytä päivitellä sitä.

• Youtubea_yms
        Huono_päivitys kirjoitti:

"Sen lisäajan olettaisi menevän loppuun, koska ohjelmat yleensä alkavat vähän myöhässä ja sitten kestävät ilmoitetun ajan yli,"

Oma CRC-2400 -boksini toimii tässä asiassa ihan hyvin. Siinä valitaan lisätäänkö lisää aikaa alkuun vai loppuun vai ehkä molempiin, kuten itse olen tehnyt. Hyvin on toiminut kaksi ja puoli vuotta. Uusimman päivityksen asensin, mutta poistin sen saman tien, koska YLE 1:n tekstitykset katosivat.

Koska laitteeni toimii moitteettomasti, en näe syytä päivitellä sitä.

Hm... uudessa digiboksissani on erikseen valinnat aloitusajan aikaistamiselle (laitoin siihen 0 min) ja lisäajalle (laitoin 7 min). Oletin, että ilman muuta lisäaika tulee loppuun Topfieldissäkin.
        Pitää katsoa joskus, onko siellä tosiaan sitä mainitsemaasi valintaa TRC-2400:ssakin. Jos on, niin voisi ehdottaa Topfieldille, että laittaisivat oletukseksi tehdasasetuksiin, että se lisäaika tulee loppuun niin kuin se olisi järkevää ja kuten sitä lähes kaikki käyttäisivät. Ettei tulisi sekaannuksia... Käyttäjä saisi sitten itse halutessaan muuttaa sen niin, että lisäaika olisi vain alussa tai molemmissa päissä.

• dgfgdssdsa
        EnVieläPäivitä kirjoitti:

Hu-huu...

2 vuotta käytössä ollut CRC-1400 ja ajan lisäys on koko ajan toiminut täsmällisesti oikein sekä alku- että loppupäässä. Päivitys edelleen 1.14.02 eikä taida vaihtua, kun nettiä ei käytetä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      252
      2672
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2187
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      328
      1912
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1639
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      90
      1566
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1260
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1093
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1036
    Aihe