vauva ei saa rittävästi energiaa ruoasta

huolissaan

Vauvallani on lisääntynyt energiantarve. Lisäksi hänellä on vilja-allergia. Syötän hänet 5-6 kertaa päivässä ja lisään ruokaan öljyä ravitsemusterapeutin suosituksen mukaisesti. Hän syö aina hyvin. Mutta hänen painonsa ei nouse, vaan hän on junnannut suunnilleen samassa painossa kuin mitä oli alkutalvesta.
Lääkäri suositteli kananmunaa ja hirssiä. Hirssipuuroa varmasti opin keittämään...mutta miten ihmeessä antaa kananmunaa kun eihän sitä voi raakana tarjota ja keitettynä se on kovin kuivaa ja hankalaa niellä? Miten siis tarjoan kananmunan?
Onko kellään kokemusta Nutrician Infatrini -lisäravinteesta?

6

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatuksia

minkä ikäinen vauvasi on?

keitetyn kananmunan voi tilsiä haarukalla ja sitä murua vauvan on helppo syödä. :) senkin sekaan voi lorauttaa ihan pienen tilkan öljyä, niin se ei ole niin kuivaa.

oletko kokeillut avokadoa? siinäkin on paljon hyviä rasvoja ja runsaasti energiaa, mikä voisi auttaa painon nousussa.

entäs lurautatko ruuan sekaan myös maitoa? siitäkin vauva saa kasvis-ja lihasoseisiin sekä puuroon pikkuisen lisää energiaa.

• huolissaan

Vaikka itse pidän avokadoista, en ole tullut ajatelleeksi aiemmin tarjota avokadoa myös vauvalle. Täytyykin kokeilla. Kananmunan syöminen kuulostaa hankalalta koska vauvallani on perusongelmansa johdosta syödessä vaihtelevasti hengitysvaikeuksia ja jos ruoka on kuivaa eikä mene helposti ruokatorvesta alas, niin se vaikeuttaa hengitystä. Mutta täytyy keksiä keino, millä kananmunaruoan saisi helposti nieltäväksi. Ikää on 10 kk.

• wsfedghjh

sen voi sekoittaa myös jonkin kasvissoseen joukkoon tai vaikka jogurttiin. ja tosiaan haarukalla tilsimällä siitä saa tosi hienoa jauhetta. kantsii ainakin kokeilla.

• kunnonruokaaaa
    • leksoi

Pilko/ sekoita keitetty kanamuna kastikepohjaan ja perunoiden tmv. kanssa? Esim. valkokastiketyyppinen esim. korvikkeella? Menee varmasti sekoitettuna monenmoisen kasvissoseenkin kanssa, kunhan nestettä lisää sekaan.

• vanhaäiti

Kananmunan voi vatkata nesteeseen tyyliin munamaito, lättytaikina jne. Vaikea antaa tarkempaa ohjetta. kun en tiedä, mitä ruoka-aineita hän voi syödä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1559
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1352
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      217
      1323
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1009
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      950
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      848
    Aihe