Risperidonin lopetuksesta alkanut nukkumisvaikeus

Oikeusmurha

Pakkohoidossa pakkosyötettiin risperidonia. Heti ensimmäisenä yönä (3 mg --> 2,2,1,0 mg) ilman risperidonia heräsin aikaisin aamuyöstä, enkä saanut enää nukuttua. Aamulla väsytti. Nukuin ennen lääkitystä ja sen aikana (risperidoni lisäsi selvästi unien näkemistä) normaalin hyvin. Heräilen yöllä ilman ulkoista syytä useita kertoja ja ja lopullisesti aamuyöstä. Useimmiten nukahtaminenkin kestää tunteja, mutta ei aina. Olen ollut nyt ei-virkeä joka saamarin päivä yli kaksi kuukautta. Tämä tuli lääkityksen lopettamisesta. Lääkäri vain sanoi, että ei usko risperidonin aiheuttaneen tämän. Vaikka siis nämä tapahtuivat aivan samaan aikaan!

Mitä helvettiä tässä tilanteessa voisi tehdä? Tilanteeni on erittäin rajoittunut, olen edelleen pakkohoidossa suljetulla pitkäaikaisosastolla, jossa lääkäriä tuskin näkee. Voivatko aivot tästä vielä palautua ja oppia nukkumaan normaalin malliin? Pitäisikö kokeilla pientä annosta risperidonia uudestaan, palauttaisiko se unen? Mutta millä hinnalla?

Tällaista siis aiheutui Suomen väkivaltamonopolin toiminnasta. Tiedän, että noita lääkkeitä ei pidä syödä juuri missään tilanteessa, mutta ei ollut vaihtoehtoja. Kieltäydyin kyllä, mutta annettiin väkisin.

(Tässä muuten lisätietoa tapauksesta http://keskustelu.suomi24.fi/t/13295190)

2

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeusmurha

Tänä vuonna en ole kertaakaan herännyt aamulla hoitajien herätykseen; olen aina ollut jo valmiiksi hereillä ja tiedostava. Melkein koko yö tuntuu menevän pinnallisessa tilassa.

Eikö täällä ole muita psyykenlääkkeiden uhreja?

• Anonyymi

Lääkäri ei usko, kysymys on siis uskomushoidosta. Oulun kaupungin mielisairaalassa nuoretkin ihmiset söivät epätoivoisesti nukahtamislääkkeitä, melatoniinia ja ulostuslääkkeitä. Lääkkeet lamasivat kaiken kehon normaalin toiminnan. Ja lääkäri ei vain usko. Miten tällaiset hirviöt saavat olla töissä ja nostavat varmaankin vielä korkeaa palkkaa uskomustensa varjolla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4711
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      512
      2476
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      143
      2043
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1969
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1596
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      16
      1404
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      104
      1022
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      862
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe