Risperidonin lopetuksesta alkanut nukkumisvaikeus

Oikeusmurha

Pakkohoidossa pakkosyötettiin risperidonia. Heti ensimmäisenä yönä (3 mg --> 2,2,1,0 mg) ilman risperidonia heräsin aikaisin aamuyöstä, enkä saanut enää nukuttua. Aamulla väsytti. Nukuin ennen lääkitystä ja sen aikana (risperidoni lisäsi selvästi unien näkemistä) normaalin hyvin. Heräilen yöllä ilman ulkoista syytä useita kertoja ja ja lopullisesti aamuyöstä. Useimmiten nukahtaminenkin kestää tunteja, mutta ei aina. Olen ollut nyt ei-virkeä joka saamarin päivä yli kaksi kuukautta. Tämä tuli lääkityksen lopettamisesta. Lääkäri vain sanoi, että ei usko risperidonin aiheuttaneen tämän. Vaikka siis nämä tapahtuivat aivan samaan aikaan!

Mitä helvettiä tässä tilanteessa voisi tehdä? Tilanteeni on erittäin rajoittunut, olen edelleen pakkohoidossa suljetulla pitkäaikaisosastolla, jossa lääkäriä tuskin näkee. Voivatko aivot tästä vielä palautua ja oppia nukkumaan normaalin malliin? Pitäisikö kokeilla pientä annosta risperidonia uudestaan, palauttaisiko se unen? Mutta millä hinnalla?

Tällaista siis aiheutui Suomen väkivaltamonopolin toiminnasta. Tiedän, että noita lääkkeitä ei pidä syödä juuri missään tilanteessa, mutta ei ollut vaihtoehtoja. Kieltäydyin kyllä, mutta annettiin väkisin.

(Tässä muuten lisätietoa tapauksesta http://keskustelu.suomi24.fi/t/13295190)

2

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeusmurha

Tänä vuonna en ole kertaakaan herännyt aamulla hoitajien herätykseen; olen aina ollut jo valmiiksi hereillä ja tiedostava. Melkein koko yö tuntuu menevän pinnallisessa tilassa.

Eikö täällä ole muita psyykenlääkkeiden uhreja?

• Anonyymi

Lääkäri ei usko, kysymys on siis uskomushoidosta. Oulun kaupungin mielisairaalassa nuoretkin ihmiset söivät epätoivoisesti nukahtamislääkkeitä, melatoniinia ja ulostuslääkkeitä. Lääkkeet lamasivat kaiken kehon normaalin toiminnan. Ja lääkäri ei vain usko. Miten tällaiset hirviöt saavat olla töissä ja nostavat varmaankin vielä korkeaa palkkaa uskomustensa varjolla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8367
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4538
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4108
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3542
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2566
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2218
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2033
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2026
    Aihe