Lilan ja Rosan siskolle nimi

Väritytöt

Heipähei! Nyt olisi hyvät vinkit kultaakin kalliimmat! Lilan ja Rosan sisko on nimeä vailla. Samalla väriteemalla haluttaisiin jatkaa, mutta ainoa teemaan sopiva nimi, joka mieleen juolahtaa on Sini. Siniä ei kuitenkaan haluta syystä, että on mielestämme enemmänkin n. 80-luvulla syntyneiden nimi, ja iskällä sattuu tuon niminen serkkukin olemaan. Jäämme odottamaan ehdotuksia :)

16

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NimiTäti

      Kara.
      Leea.
      Sara.
      Mira.

      • junttipulla

        Mitä väriä on Kara? Karmiininpunaista? Tai Leea, Sara, Mira? Varmaan jotain ekshoottisia värejä, joita tavan junttieinari ei tunne.


    • kaislake

      Sävy
      Minttu
      Kulta
      Hopea
      Raita
      Valo

      • Väritytöt

        Aa, Minttu tietysti! Kumma kun ei tullut itselle mieleen. Minttu on kyllä kiva. Ei ehkä se the nimi, mutta täytyy ehdottomasti pitää mielessä!


    • Täti

      Minusta Sini on kaunis nimi, eikä ollenkaan pelkästään 80-luvun nimi.
      Mites Silva, tai Lumi?

      • Väritytöt

        Tottahan toki Sini nimeä annetaan myös tänäpäivänä lapsille nimeksi, mutta itse 80-luvun lapsena leikin Sini nimisten lasten kanssa, ja mielleyhtymä 80-luvulle on vahva :)

        Lumi on sievä nimi. Ehkä hieman koominen kevätvauvalle? Tai sitten ei. Pidetään tämäkin mielessä.

        Silva kuulostaa kauniilta nimeltä, mutta en kyllä osaa sitä mihinkään väriin yhdistää. Tietääkö joku paremmin tämän nimen taustoista?


      • Täti

        Silvahan ei ole oikeastaan ollenkaan mikään väri-nimi, mutta itse voisin ajatella sen viittavaan hopeaan (silver) ;)

        Ja kun vauva on ilmeisesti nyt jo syntynyt, niin minusta Lumi sopii tähän ajankohtaan oikeinkin hyvin ... eletäänhän nyt vasta maaliskuun alkua;).


    • 76588

      Indigo
      Beesi
      Aneli
      Koralli
      Laventeli
      Luumu
      Malva
      Piki
      Turkoosi
      Pinkki

      • Väritytöt

        Nämä tuntuu ainakin ensilukemalta turhan erikoisilta nimiltä. Malva saattaisi menetellä, mutta mitä värisävyä edustaa malva? Pikaisen googletuksen perusteella malva on kasvi.


    • kummitätiltä

      Ei kai pakko ihan värinimi, jos Jde kävis kun puhutaan aina jadenvihreästä mikä on tosi kaunis väri, Iris on sateenkaari...

      Jade
      Viola
      Iris
      Henna

      • Väritytöt

        Jade on kiinnostava nimi. Yleensä en ole tämän tyylisistä nimistä välittänyt, mutta Jadessa on jotain kiehtovaa. Tuo jadenvihreä minullekin tulee ensimmäisenä mieleen Jade nimestä. Tätä täytyy pohtia. Tuntuu vielä hieman vieraalta nimeltä, mutta pohdiskellaan, pohdiskellaan.

        Violakin on ihan kiva. Merkitys on tietysti mekein sama kuin Lilallakin,mutta haitanneeko tuo sitten mitään. Pistetään korvan taakse Violakin.

        Henna on myös kiva nimi, mutta Sinin lailla siitä tulee itselle mieleen 80-luvun lapset. Minulla oli Henna ja Sini nimisiä kavereita ja tuttuja lapsena, ja olen itse siis 80-luvulla syntynyt. Siitä syystä koen niin vahvasti Sinin ja Hennan kasarinimiksi. :)


    • 76588

      Niin löysin tuon malvan googlettamalla värien nimiä http://www.coloria.net/varinimia/suomi.htm

      niin värin nimi on tarkalleen: malvanvärinen vanha nimitys violetille, usein harmahtavalle; sen on sanottu olevan myös vaaleanharmaan ja karmiininpunaisen sekoitus [= mauve]

    • Color

      Ruusu/Ruusunkukka, Piparminttu, Meri tai Säde.

    • kummitätiltä

      Hopean värinen.

      Tina

    • vaikeita

      Ei kait pakosta värinimi? Eikö merkitysnimi kävis?

      Sara
      Hele
      Sani
      Sävy
      Klara
      Mona
      Sole
      Vivi
      Kata
      Kira
      Misa
      Mila
      Neta
      Nita
      Siri
      Taru

    • värinimet

      Olivia, Olive
      Sinna, Sinja, Selja, Sade
      Hilla, Helmi
      Milka
      Coral
      Kristel
      Iris
      Aniline, Aniliin, Anniliina
      Auri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe