Hotelli Rodoksen kaupungista vai..?

Lomakuume123456

Heippa! Rodoksen reissu suunnitteilla, niin alustavasti kyselen siellä käyneiltä.
Jos ottaa hotellin Rodoksen kaupungista niin saako nukuttua vai onko kaikissa hotelleissa ns. ohuet seinät? Jos jollain on suositella edullista hyvää hotellia niin saapi kertoa!
Mietin myös hotellia Ixiasta. Pääseekö tuolta miten hyvin kulkemaan kaupunkiin ja kuinka pitkä matka sieltä sinne on? Jos ei kovin montaa kilometriä ole niin sehän menee kävellen. Ja siis matkaan tarkoitus lähetä elokuun puolivälissä.

19

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TGFF

      Rodoksen kaupungissa on tullut käytyä 70-luvun puolivälistä lähtien joka toinen tai kolmas kesä. Koskaan ei ole ollut nukkumisvaikeuksia. Kelvollisia hotelleja ovat esimerkiksi Mediterranean, Cactus, Athena, Ibiscus ja Blue Sky. Muitakin on.

      Jos kaupungin vilkkaampi elämä kiinnostaa enemmän kuin tapahtumaköyhä Ixia, en tajua, miksi pitäisi majoittua maalle. Matkaa on muutama kilometri, mutta ennustan, että elokuun helteessä mieli ei tee kävellä sitä edestakaisin kovin monta kertaa.

    • lomakuume123456

      Moi, kiitos vastauksesta. Onko hotelli Rivierasta tietoa? 1km näytti olevan matkaa keskustaan.

      • TGFF

        Rivierassakin olen kerran majoittunut. Itsellä ei ole negatiivisia kokemuksia siitäkään, mutta kun se on halvimpia hotelleja, jotkut ovat valittaneet möykkäävästä nuorisosta, jota on sattunut hotelliin samaan aikaan. Voi olla viisasta maksaa hotellista 50 € enemmän, niin kaikkein köyhimmät ja meluisimmat nuorisoasiakkaat eivät satu samaan hotelliin.


      • Greece

        Syyslomalla Riviera-hotellissa oli hyvin rauhallista ja iäkkäämpää väkeä. Kesällä tilanne saattaa olla toinen. Hotelli on halpishotelli, mutta hintansa arvoinen sinänsä- jos tiedät mitä tarkoitan.. Kaiken kaikkiaan kyllä siisti, ja parvekkeelta meren puolella mainiot näkymät. Ehkä kuitenkin kesällä valitsisin toisin. Matka keskustaan sieltä ei ole ongelma. Mukava kävelymatka. Suomibaarirypäs on ihan hotellin lähellä, jos Juhla Mokka-hammasta kolottaa.


      • tessera

        Viime kesänä Rivierassa 2 viikkoa asuneena ei mitään ongelmia aamiainen oli minun mielestäni hyvä siitä löytyi myöskin puuro jos sitä kaipaa mutta nämähän ovat makuasia.


    • lomakuume123456

      Kiitoksia vastauksista! Aikaa vielä elokuulle, joten vielä kerkee miettii ja mieli muuttuu, että minkä hotellin sitä lopulta valitsee. Ihan tavan pulliainen kun oon, niin luksusta en hotellilta odotakkaan. Ja suomibaarit ei kiinnosta sitten ollenkaan :) Esperia hotelliakin olen vähän katsellut ja ihan hyvää kommenttia on saanut keskustelupalstoilla.

      • valotpois

        Esperia on ihan hyvällä paikalla ja siisti hotelli, mutta kylpyhuone ja uima-allas aivan onnettoman pieniä. Ja jos tarvii hotellissa virtaa (esim kännykän lataus), huoneessa on ainoastaan yksi pistorasia, ja sekin toimii ainoastaan valot päällä!
        Hyvää matkaa kuitenkin, hyvän kohteen olet valinnut.


      • Kaupungista_vaan

        Heippa!
        Olen ollut muutaman kerran sekä Esperiassa että Rivierassa. Rivieran sijainti tuulisen rannan vieressä on mielestäni parempi. Jos Esperiassa on allasnäkymä niin samalla se on takapihalle, jossa on todella pieni uima-allas montussa. No Esperian aamupala on toki monipuolisempi ja Rivieran baarissa on pääasiassa suomalaisia, joitakin se haittaa, minua ei ole haitannut kun en siellä ole aikaani paljon kuluttanut. Rivieran allasalueelle paistaa aurinko koko iltapäivän. Merinäköala on mutta siitä ei mene lisämaksua. Molemmista hotelleista olen tehnyt kävelylenkkejä Ixian suuntaan mutta en Ixiaan saakka. Rantaa pitkin menee kävelytie jota on mukava kulkea.
        Ellin ranta on palmupuiston toisella puolella, siellä ei tuule mutta syyskuussakin minun mielestäni liian kuumaa.
        Esperiaan olen mennyt jos en ole saanut enää huonetta Rivierasta, nyt toukokuussa taas Rivieraan.


    • lomakuume123456

      Onko elokuussa ihan tukalan kuuma? Mietin vaan tuota ajankohtaa, että onko liian kuuma Kattelin aurinkomatkoilta hotelli nafsikaa, kuulosti hyvälle, onko tästä millasia kokemuksia?

      • reallyhot

        Männä kesänä elokuussa auton mittari näytteli parhaillaan 36c Rodoksella, ei viitsinyt kovin Pitkiä kävelylenkkejä tehdä.


    • Reissaajat

      Olemme käyneet kerran Rodoksella, keväällä 2011,( Aurinkomatkat) Halusimme majoittua nimenomaan Rodoksen kaupunkiin, koska sen vanhakaupunki on tunnelmallinen ja historiallinen. Haimme hotellia nimenomaan kävelyetäisyydeltä vanhastakaupungista. Meillä oli varattuna Agla, mutta kun se oli täyteen buukattu jouduimme Esperiaan. Ei sekään huono ollut, mutta Agla olisi näistä ollut parempi. Hyvä sijainti molemmilla.

      Hieno idea oli myös vuokrata auto ja kiertää koko saari. Saarikierros taittuu kivasti yhdessä päivässä ja siinä näkee saaren mahtavan kauniin luonnon.
      Elokuu on kyllä tuskaisen kuuma koko Kreikassa. Kerran olimme elokuussa Zakinthoksella ja lämpö (kuumuus) pysytteli päivisin 40C:ssa koko kaksiviikkoisen lomamme ajan. Pystyimme olemaan vain kauloja myöten meressä tai uima-altaassa. Yöt saatiin nukuttua hyvän ilmastoinnin ansiosta. Kevät ja syksy tietysti parhaita Kreikkaan, mutta jos on loma elokuussa...Kuvia ja kertomusta lisää täältä: http://aeta24.com/

    • y5jgdgh

      Aglaan me ollaan menossa, mietittiin rivieraa mutta sen pienen altaan takia valittiin agla. molemmat hyvässä paikassa mutta agla luulisin ettei nuoroa niin paljon ja on sivummalla ei isolla tiellä nii ei äänet kuulu. viimeksi oltiin europa hotellissa eikä mielestäni haitannut unia.

    • Riv

      Me ollaan aina valittu Riviera hotelli,pieni allas kyllä mutta kummatkin rannat ihan lähellä...varsinkin kesällä meluhaitta on ruotsalaiset nuoret...ovat kun euroopan valloitajat,käyttäytyvät tooosi huonosti. Hyvä hotelli,hyvällä aamiaisella ja hyvä henkilökunta. Hotelli lähellä kaikkea !

    • Tuulestavaan

      Hei!
      Olen käynyt muutaman kerran rodoksella ja viimeksi olimme "halppishotellissa! nimeltä Agla. Ja suosittelen sitä kyllä täysin sydämin. Itse hotelli oli todella siisti ja siellä oli kauneimmat tyynyliinat mitä olen koskaan nähnyt. :) Ja siellä oli todella hyvä ruoka. Meillä oli A.I. Tuleehan sieltäkin tietysti se kilometrin verran matkaa ihan ytimeen, mutta siellä oli siistiä ja rauhallista. Jos maalle haluatte, menkään enemmin falirakiin kuin Ixiaan vaikka matkaa on vähän enemmän...

    • elokuussajälleen

      jos rauhallista ja mukavaa hotellia haette, miten olisi Athineon? Vieressä portti vanhaan kaupunkiin ja uimarannalle alle 100m. Vieressä ei ole baarikatuja ja rauhassa saa nukkua. Mukava henkilökunta ja kävellen pääsee helposti joka paikkaan. Itse ollaan monta kertaa oltu Athineonissa ja tykätty kovasti!

      • ikosiena

        Athineon on tosiaan ihan mukavalla paikalla paikallisasutuksen seassa, mutta uimaa en siihen rantaan menisi. Kaupallinen satama melkein vieressä ja vesi tuskin puhdasta.


      • valotpois

        Aglassa on tehty lähiaikoina remontti, ei käsittääkseni enää huoneissa kokolattiamattoja!
        Hyvä uimaranta melkein vieressä sekä hyviä ruokapaikkoja. Kuka jaksaa jokapäivä olla vanhankaupungin turistijoukossa!


    • elokuussajälleen

      sen verran vielä lisäisin että rivierassa soi kotoisasti rentun ruusu ... jos sellaista hotellia hakee ja aglassa oli tunkkaiset kokolattiamatot, ainakin huoneessa jossa oli merinäköala... Athineonissa ei tällaiseen "ongelmiin" törmää....

    • Heippa!
      Olen ollut Rodoksella jotain 12-13 x kun olen mennyt laskuissa sekaisin jo aikaa sitten. Olen aina ollut kaupungissa.
      Als on vaatimaton hotelli. Ibiscus ja Grand hotel ovat olleet parhaat. Marie oli oikein hyvä, mutta ei ole oikein enää listoilla. Aglassa olen ollut tyytyväisenä kaksi kertaa. Esperia on ok, mutta älä haaveile uima-altaasta. Manoussos on perusok. Muissa en ole ollut. Monissa näissä useita kertoja mm. Ibiscuksessa.
      Kiva paikka. Sopii sellaiselle, joka tajuaa jotain historiasta eikä ole turhan hienohelma. Rodos on mainittu myös Raamatussa, kun Paavali matkoillaan rantautui sinne. On Lindoksessa se paikka, mutta oppaat eivät siitä mitään pukahda, mikä on aika junttia. Rodoksella on myös entinen kuninkaan kesäasunto. Kreikassahan ei ole enää kuningasta. Kerran tapasin Espanjan Kuningatar Sofian vanhassa kaupungissa, hän kun oli alunperin kreikkalainen prinsessa ja vietti kesiään Rodoksella. Läheltä näin, vaikka turvamiehiä oli ihan riittävästi. Espanjalaiset hurrasivat.
      Suomalaisen baarin (Demis) klohjaan aina karaokeiltoja myöden. Siellä käy mukavia ihimisiä, jotka eivät ota itseään turhan vakavasti, mutta eivät myöskään ole kamalia kännikaloja.
      Mene. Varo heinäkuuta (ihan sauna, matka mennyt kerran piloille karsean helteen vuoksi). Kevät ja syksy ovat ihania. Hyvää matkaa. Itsekin lähden toivottavasti taas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe