Taannoisessa THL:n seminaarissa Seurantatiedosta vauhtia lasten ja nuorten ehkäisevien palvelujen kehittämiselle- korostettiin toimeentuloasiakkuuksien ja huostaanottojen yhteyttä. Yhdeksän kymmenestä sijoitetusta oli saanut toimeentulotukea. Seminaarissa huolta herätti köyhyyttä enemmän sen paljastuminen. Toimeentulotukiasiakkuus leimattiin periytyväksi, puuttumista ja korjaavia lastensuojelutoimenpiteitä kaipaavaksi riskiksi. THL on kuitenkin itse ollut luomassa lainsäädäntöä, jossa ilmaistyö mm. kuntouttava työtoiminta, joka tarkoittaa käytännössä pakotettua toimeentulotukiriippuvuutta on laillista ja suositeltavaa. Silti THL:n asiantuntijoilla oli otsaa kertoa, että toimeentulotuen nauttiminen on perinnöllistä ttt-asiakkaiden yksilöllisten ominaisuuksien seurausta- pysyvän rakennetyöttömyyden aikana.
Tiedossa on, että hyväosaiset ovat muita ahneempia ja empatiakyvyttömiä. Tutkittavaksi jää, periytyykö tämä ahneus ja empatiakyvyttömyys.
Koko juttu:
http://www.lokakuunliike.com/myyraumln-blogi/lastensuojelun-porttiteoria-avunpyynto-avautuminen-ja-lasu-asiakkuus-portteja-elinkautisiin
Lastensuojelun porttiteoria
Elinkautisiin
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292384
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52882Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 18700
- 53700
- 25689
- 135623